Kaipuu vanhaan...

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • MrsBucket 92 messages03/17/2010 2:51 PM

    Kun mielesi tekee palata entiseen elämään ja syödä kunnon PUOLUKKAPUUROA, mitä silloin teet????
    Minä en ole syönyt muuta kuin riisipuuroa gluteenittomaan ruokavalioon siirryttyäni. Voiko vispipuuroa tai edes vispaamatonta tehdä jotenkin? Kertokaa kokemuksianne, millä ohjeella kukin on tehnyt HYVÄÄ puolukkapuuroa?

  • seikku 36 messages03/17/2010 5:23 PM

    Vuohelalla on karkea riisijauho(vihreä paperipussi), josta tulee tosi hyvä "mannapuuro" tai ihanan makuinen vispipuuro puolukoiden kanssa. Mielestäni ei paljon eroa tavallisesta mannaryyneistä tehdystä vispipuurosta. Ja jos kaura sopii, niin puhdas kaurasta tehty puuro ja siihen sauvasekoittimella mössättyä puolukkasurvosta, sokeria ja ripaus vaniljasokeria. On KYLMÄNÄ maidon kanssa tosi hyvää!

  • Ad

  • seikku 36 messages03/17/2010 6:22 PM

    Tohon äskeiseen vielä lisää, eli tuote on Farina karkea riisijauho ja takana on ohjeet molemmille puuroille.

  • Pulde 16 messages03/17/2010 8:11 PM

    Komppaan! En nyt muista kristallinkirkkaasti enää miltä oikea mannapuuro/puolukkapuuro maistuu, mut musta toi Farinan riisijauhoista tehty on hyvin lähellä sitä.

  • Kiipuli 90 messages03/17/2010 9:07 PM

    Mä olen nähnyt Hakaniemen hallin puodissa sitä puolukkavispipuuroa myynnissä...

  • gluteeniton 32 messages03/18/2010 11:45 AM

    Meillä taas tehdään vispipuuro ja mannapuuro käyttäen puurohirssistä. Täällä kuva pussista -> http://www.milletti.fi/4tuotetta.htm

    Sitä myydään ainakin citymarketeissa...

  • marke 71 messages03/18/2010 12:38 PM

    Älkää unohtako maistuvaa Helmi-puuroa, perunasuurimoista.

  • Ad

  • Tuia 2 messages03/18/2010 1:19 PM

    Meilläkin Helmi-puuroa tehdään usein, ja jos tekee mieli suklaapuuroa, niin jokainen sulattelee kuuman puuron joukkoon oman makunsa mukaan suklaata

  • sagaliini 28 messages03/18/2010 7:02 PM

    Minä olen lapsille keittänyt vispipuuroa myös karkeista maissijauhoista. Ainoa huono puoli maissi/tai riisijauhoissa on, etteivät vaahtoudu niin hyvin. Viimeksi tein vadelmasta vispipuuroa ja oli meidän 5-v keliaakikon mielestä todella herkullista vaniljakastikkeen kanssa.

  • LG1982  164 messages03/18/2010 9:31 PM

    Myös polenta-suurimot toimii. Ise laitan noin puolet karkeita riisijauhoja ja puolet polentaa.

  • MrsBucket 92 messages03/19/2010 10:27 AM

    seikku kirjoitti:
    Vuohelalla on karkea riisijauho(vihreä paperipussi), josta tulee tosi hyvä "mannapuuro" tai ihanan makuinen vispipuuro puolukoiden kanssa.

    Kaunis kiitos kaikille vastauksista.
    Koska peruna (nimenomaan Helmi-), maissi ja hirssi eivät kuulostaneet houkuttaville makuelämyksille, valitsin ensimmäisenä tulleen vinkin "Farina karkea riisijauho" -tuotteesta. Täytyy sanoa, että on nappi-tuote. Siitä tuli aivan normaalin, mannaryyneistä keitetyn puuron makuista ja myös rakenteeltaan vastaavaa. Myös mieheni söi innolla puuroa ja kehui sitä ihan yhtä hyväksi kuin "normaali"puuro.
    Kiipuli, en missään nimessä tarkoita tätä loukkaukseksi, mutta minua hymyilytti oma ajatukseni kun kuvittelin itseni ajamassa kotoa 400 kilometrin päähän Hakaniemen halliin ostamaan valmista vispipuuroa.
    Myös sinun vinkkisi on hyvä ja käyttökelpoinen niille jotka asuvat hallin nurkilla.

  • seikku 36 messages03/19/2010 1:45 PM

    Kiva, että maistui!

    Oli tämä Glu.fi kyllä melkoinen löytö, vahingossa tänne löysin syksyllä, kun googletin jonkun karkin gluteenittomuutta. Pelottaa aivan ajatella, että kuinka yksin sitä olisi asioiden kanssa, jos teitä ei täällä olisi. Minä en ainakaan ole sellaista tyyppiä, että lähtisin jonnekin vertaistuki ryhmään istumaan. Kiitos teille kaikille ja tietenkin eniten Jezulle!!!

  • Ad

  • Jezu  Admin03/19/2010 6:45 PM

    seikku kirjoitti:
    Oli tämä Glu.fi kyllä melkoinen löytö, vahingossa tänne löysin syksyllä, kun googletin jonkun karkin gluteenittomuutta. Pelottaa aivan ajatella, että kuinka yksin sitä olisi asioiden kanssa, jos teitä ei täällä olisi. Minä en ainakaan ole sellaista tyyppiä, että lähtisin jonnekin vertaistuki ryhmään istumaan. Kiitos teille kaikille ja tietenkin eniten Jezulle!!!

    Kiitos sinulle, että olet mukana jakamassa omat tietosi ja kokemuksesi Ei saisi minuakaan istumaan vertaistukiryhmään.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kiipuli 90 messages03/19/2010 8:45 PM

    hmm, näinpä. Muistaakseni sitä valmistaa suloiset gluteenittomat tms (mielikuvan mukaan pohjalainen firma), eli voi sitä löytää muualtakin ehkä..?

  • maippi 26 messages03/19/2010 10:33 PM

    Suloiset toimii muistaakseni Turun seudulla...? Toki tuotteita saa muualtakin.
    Itse tein joskus "vispipuuroa" puolukoista ja hirssiryyneistä. Vaikea sanoa, oliko "oikean" makuista kun ei enää muista miltä oikea vastaava puuro maistui. Itse kaipaan vain ruisleivän veroista makuelämystä...
    Hienoa, että tämä Glu.fi on olemassa, ja täällä saa tietoa ja vertaistukea kanssaihmisiltä, joilla on sama kohtalo.

  • Suviih  629 messages03/20/2010 9:15 AM

    Meilläkin on tykätty tuosta Farinan karkeilla riisijauhoilla tehdystä puurosta. Silloin kun tulee vispipuuroa tehtyä, tehdään koko purokalle samaa gluteenitonta (eikä kukaan ole valitellut mausta eli ilmeisesti on hyvää tavistenkin suuhun vaikka ei välttämättä ihan tismalleen tavallisen makuista).

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • lorangil 82 messages01/07/2011 9:22 PM

    Minäkin päätin testata kommenttienne pohjalta Farinaa puolukkapuuroon. Ehdan makuista ja hyvää tuli. Kiitos!

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s