IgA puutos käytännössä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Ira 57 viestejä10.6.2009 13:15

    moi minulla on tuo IgA puutostauti ja en tiedä miten se käytännössä kenties vaikuttaa mun elämään. sen tiedän, että saan flunssan herkästi ja olen kaksi viikkoa AINA kiipeenä.tiedän että tuo IgA liittyy limakalvoihin ja immuunipuolestukseen. Olenkohan sen vuoksi just aina niin herkkä ja pitkään kipeä. ja tankkaan vitamiineja kyllä ihan tarpeeksi, että luusisi sen puolen olevan kunnossa. olisko joku kohtalotoveri täällä jolla olisi enemmän tietoa?Muuten vitamiineista syön b12 vitamiinia 1000uq 100 tab. kuurina, foolihappoa 400 mikrogrammaa ja glutamiinia n. 1g (joka on suolen rakennusaineena todettu aminohappo.)olisko joku muu mikä olisi hyvä limakalvoille oleva aminohappo tai vitamiini?

    voiko tosta IgA puutoksesta parantua?
    kiitos jos joku vastaa!!

  • Betti 3 viestejä17.6.2009 09:28

    Hei Ira!

    Alla hieman lainausta terveysportin tutkimuksesta kysymästäsi asiasta:

    "20-vuoden seuranta osoitti, että terveellä aikuisella todettu seerumin IgA:n puutos (< 0,05 mg/L) on pysyvä tila ja alentuneet IgA-pitoisuudet pysyvät samoina seurannassa.

    IgA:n puutokseen ja alentuneisiin IgA-pitoisuuksiin liittyi lisääntynyt taipumus toistuviin hengitystieinfektioihin ja yksittäisiin keuhkokuumeisiin. Atooppiset sairaudet, lääkeallergia ja ruokayliherkkyys eivät liittyneet IgA-puutokseen. Maidon sietokyvyn alentumista tavattiin. Vaikka IgA:n puutokseen liittyi lisääntynyttä taipumusta infektioihin ja autoimmuunitiloihin, olivat sairaudet lieviä, joten IgA:n puutoksen löytyminen terveeltä henkilöltä ei ennusta vakavien sairauksien ilmaantumista myöhemmällä iällä."

  • Ira 57 viestejä17.6.2009 17:23

    moi ja kiitos tuosta vastauksesta, en ole pitkään aikaan käynyt tuolla terveysportissa lukemassa mitään,joten kiva tietääettä siellä kirjoitetaan myös Iga sairaudesta nyt.ja tuo tutkimus selittää tosiaan mun jatkuvia flunssia

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,047s