Apteekin testi "huuhaata"?!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Katijo 15 viestejä23.8.2010 13:41

    Uutena täällä ihmettelen lääkärin kommenttia... Testi siis huuhaata, eikä sitä kuulemma edes esitellä lääkäreille! Onko joku muu törmännyt tällaiseen? Itse siis tein testin ja sain hyvin haalean viivan. Laittoi kuitenkin verikokeisiin vielä.

  • MJA 5 viestejä23.8.2010 14:11

    Lääketeollisuus on valtava bisnes. Ja just nyt en oikein muuta osaa tähän sanoakaan.

  • Mainos

  • Katijo 15 viestejä24.8.2010 23:20

    Haamutesti oli siis biocardin, tänään kokeilin myös findoutia: ei minkäänlaista viivaa... Kun ei vaan malta viikkoa odottaa ja siitäs sain sitten S-ALAT -arvon sain jo: 49 (10-45), ilmeisesti silti ihan ok, kun noin vähän koholla.

    Muutenkin masentava tai oikeestaan huvittavakin käynti arvauskeskuksessa. Olisin halunnut, että tutkitaan vihdoinkin kunnolla miljoona oiretta, mutta lekuri palautti maanpinnalle hymyillen: ihan masennusoireita. Siis mahdoton väsymys, keskittymiskyvyn puute, muistiongelmat... Ei auttanut selittää, että oon silti onnellinen ja että tiedän kyllä mitä masennus on kun on sitäkin taustaa. Cipralex on nyt jäänyt käyttöönkin, kun molemmissa raskauksissa kehitin ahistukset heti alkuun. Olikin kuulemma ristiriitaista! Ilmavaivoihin sanoi, että jotkut nielee paljon ilmaa... Punajäkälään ei kommentoinut mitään ja jotkut vaan kärsii kuivista silmistä. Jäi sitten joitain juttuja kokonaan sanomatta, kun tajusin alentuvan suhtautumisen! CFS:nkin teilasi...

    Mulla siis endometrioosia ja myös jonkinlaista kilpirauhasen vajaatoimintaa, johon haluisin myös selvennystä. Koelääkityksellä ollu jo nelisen vuotta... Arvot viiterajoissa, tosin t4v alunperin matala. Nyt oli "liikatoiminnan" puolella, mutta ei muuteta, kun vastakkaiset oireet...

    Eli oon nyt vaan enemmän sekaisin! Mutta se tuli taas todistettua, että kun masentuneen leima on otsassa jne... Ainakin ne lääkkeet on hyvin myyty lääkäreille! Kovasti oli jotain uutta lääkettä tarjoomassa cipralexin tilalle. Huoh.

  • Kari 364 viestejä25.8.2010 01:19

    Tyttärelläni tuli testissä haalea viiva. Tähystys, ja selvä tapaus, keliakia.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Katijo 15 viestejä25.8.2010 12:18

    Kiitos Kari! Tosi nihkeesti löytyy testeistä kokemuksia!

  • Riinuzka 2 viestejä25.8.2010 17:23

    Minä testasin 5v poikani pari viikkoa sitten ja selvä viiva saatiin. Tuli aikalailla puun takaa ja soittelin sitten lääkäriaikaa, jossa lekuri yllättyi et ai, sellaisiakin testejä on nykyään olemassa! Pisti kuitenkin vielä verikokeisiin ja tänään tuli vastaukset, arvo jonka pitäisi olla alle 7 on pojallani 128. Eli vasta-aineet koholla, perjantaina tähystys jossa diagnoosi varmistunee.

  • Katijo 15 viestejä31.8.2010 00:26

    Multa otettiin kudostransglutaminaasivasta-aineet ja nega tuli eli 0,5. Toinen lääkäri nyt selvittää, että voiko silti pistää tähystykseen, ja voiko kilpparia tutkia paremmin... Omalääkärin aika siis peruuntui ja pojan lääkäri jopa katsoi kielenkin! Karttakieli ja veikkasi ärtynyttä suolta. Oli sekin paljon verrattuna omalääkärin "masennusdiagnoosiin"

    Miltäs Riinuzka sun pojalla näytti?

  • Mainos

  • Katijo 15 viestejä8.9.2010 13:01

    Soittelin omalääkärille ja pyysin päästä oireiden perusteella tähystykseen. Oon ihan äimänä, kun suostui! Hullu kai sitä on, mutta onpas kiva saada selvyys tästäkin!

  • Katijo 15 viestejä22.9.2010 22:04

    No niin, tähystys lusittu. Ei voi sanoa kivaksi kokemukseksi herkkäkurkkuiselle ja ahdistustaustaiselle, paniikki iski esilääkityksestä huolimatta, kun yritettiin ensin ilman kurkun puudutusta?! Ja puudutuskin aiheutti lisää paniikkia... Lääkäri kovisteli ja kasasin ihmeellisesti itteni ja saatiin homma hoidettua. Toista kertaa ei hereillä tule. Mutta mulla onkin ahdistuskohtauksetkin alkanu yskänärsytyksellä...

    Kuulemma siisti suoli. Voiko silti olla keliakia? Epätoivoista, mutta haluaisin vain itseni kasaan. Noh, endometrioosin takia kokeilen olla ilman vehnää, joten samantien kai voi kokeilla luteenitonta... Koepalatuloksia odotellessa, huoh.

  • Katijo 15 viestejä9.10.2010 22:15

    Vielä tähystyksen tuloksia odotellessani kirjoittelen täällä...

    Mutta siis laitoin biocard-testin valmistajalle meiliä ja ihmettelin sitä haaleaa viivaani. Vastasivat, että vanhoissa testeissä rikkoutuneet punasolut aiheuttivat hyvin haaleaa viivaa ja se on korjattu puolitoista vuotta sitten. Sain myös kaksi testiä, joista mä tein toisen ja mies toisen. Nyt sain taas tosi haalean viivan, ehkä vähän tummemman kuin viimeksi ja miehellä ei tullut mitään...

    Enpä oota, että suolessa olisi ollut mitään, mutta gluteenittomalla meen nyt kolmatta viikkoo ja hamaan tulevaisuuteen joka tapauksessa.

  • Katijo 15 viestejä13.10.2010 13:41

    Laitan nyt tännekkin ettei jää roikkumaan, eli suoli oli normaali. Lääkärin kommentti oli ettei syy välttämättä koskaan selviä, kun ihmettelin mun ja miehen pikatestien tuloksia... Ja yhä edelleen "lääkärit ei tunne pikatestiä". Vaikka se on Terveyskirjaston "Vasta-ainetestit diagnostiikassa"-jutussakin esitelty...

  • Riinuzka 2 viestejä9.11.2010 00:31

    On jäänyt tämäkin foorumi ihan unholaan... eli päivitystä tilanteeseen, kävimme pojan kanssa tähystyksessä ja keliakia-diagnoosi napsahti, ei juurikaan suolinukkaa jäljellä. Nyt on mennyt opiskellessa uutta ruokavaliota ja pikkuhiljaa alkaa oppia, mitä lapsi voi syödä ja mukaan kylään otetaan omat eväät.

    Meillä testattiin pikatestillä myös muut perheenjäsenet (tytärtä ja vauvaa lukuunottamatta, tyttö on tarkoitus vielä testata kun muistaa vaan testin apteekista ostaa) ja negatiivisia tuloksia näytti. Vauvalla (5kk) allergista oireilua ja aika herkillä tulen olemaan kiinteiden aloituksessa noiden viljojen suhteen, mutta kovasti mulle on väitetty ettei noin pieni voi keliakiaa saada vaan puhkeaa vasta isompana. Saas nähdä.

    Mites Katijo, mitä koepalatulokset näytti?

  • Mainos

  • peekoo 26 viestejä12.11.2010 09:23

    Ei ne ihan huuhaata oo ne testit. Kyllä niillä on ihan tieteellisesti todistettu toimivuus. Mutta ne voi näyttää kyllä väärää positiivista tai väärää negatiivista, kuten esim. raskaustestitkin. Mulla ainakin sellanen keliakiapikatesti toimi ihan hyvin.

  • Kiipuli 90 viestejä12.11.2010 21:48

    Kyllä voi noin pienelläkin keliakia olla. Mutta toisaalta sitä keliakiaa ei voi diagnosoida, ennen kuin on tuhonnut ohutsuolensa huolella syömällä gluteenia. Gluteeni ei kai välity äidinmaidossa. Siksi harvalla pikkulapsella keliakia on diagnosoitu.

    Vasta-ainetestikään ei ole positiivinen (vauvalla) ennen kuin hän on itse syönyt gluteenia isot määrät.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,013s