Gluteeniton mämmi?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Vesiperhonen 20 viestejä5.4.2013 12:11

    lorangil kirjoitti:
    Gluteenittoman mämmin ohje:
    http://vesiperhonen.blogspot.fi/2013/02/gluteeniton-mammi.html
    Kokeilkaahan tehdä itse.

    Juu se on mun ohje jolla tein kaksi eri kertaa mämmiä ja tuli todella hyvää eikä maksanut juuri mitään!! :P Ensi vuonna sitten kaikki vaan mämmiä itse tekemään on helppo tehdä ja tulee hyvää!!

  • Tiinap 9 viestejä30.3.2013 16:41

    Täällä Oulussa saa Elinan kotileipomon valmistamaa gluteenitonta mämmiä. Ainakin minun ja tyttäreni mielestä se on tosi hyvää, parempaa kuin oikea mämmi oli aikoinaan.

  • Mainos

  • lorangil 82 viestejä23.2.2013 12:51

    Gluteenittoman mämmin ohje:
    http://vesiperhonen.blogspot.fi/2013/02/gluteeniton-mammi.html
    Kokeilkaahan tehdä itse.

  • Susa 61 viestejä26.4.2012 18:52

    Sain maistettavaksi ensimmäistä kertaa gluteenitonta mämmiä pääsiäisenä, taisi olla Elinan kotileipomon mämmin iso tuokkonen. Olin ennen keliakiaa kova mämmin ystävä ja täytyy todeta, että ikävä tuli "oikeaa" mämmiä tätä gluteenitonta maistettua. Liian makeaa ja en oikein tykännyt, väri ja jollakin kummallisella tavalla myös maku hieman salmiakkiin vivahtava...

  • lorangil 82 viestejä4.4.2012 19:02

    Minäkin näin nyt ekan kerran kaupassa g-mämmiä, mutta kun 500g:n rasia maksoi 8,70 ei tehnyt mieli edes kokeilla. Siis MITEN tavara joka koostui tattarista,luumusta ja perunahiutaleista olikin saatu noin hintavaksi..?

  • annepanne 52 viestejä4.4.2012 18:45

    Vuosi sitten ostin Suloisen leipomon mämmiä, ja näin sitä tänäänkin K-market Mustapekassa Käpylässä. Hinta oli 10 euron kieppeillä, joten eipä tehnyt mieli ostaa, kun muistin vielä, ettei se maku on tuollaisen hinnan väärti. Kumpa jostain saisi meikäläinenkin aidon makuista mämmiä. Kyllä sitä kerran vuodessa olisi mukava maistella, varsinkin kermamaidon kanssa.

  • lorangil 82 viestejä22.2.2012 14:32

    Nyt alkavat ihmiset jo puhua keväästä pikkuhiljaa, niin tuli itsellenikin mieleen taas mämmi. Edellinen postaus on ollut 2009, joten onkohan tässä välissä tapahtunut edistystä gluteenittoman mämmin saamisessa? Millaisia kokemuksia, jos olette maistaneet tai tehneet itse?

  • Mainos

  • martta 10 viestejä4.4.2009 18:02

    Ostin tänään Porin keliakiapuodista mämmiä, hyvää oli, niin tietysti kerman kanssa

  • Ninsku 30 viestejä2.4.2009 23:27

    Oli muuten sitten tosi hyvää Miehenikin (ei allerginen) söi sitä ja tuumasi että paljon parempaa kun normaali mämmi.

  • Ninsku 30 viestejä2.4.2009 14:00

    Kiitos jori-o, tänään saan mämmit matkahuollosta

  • jori-o 84 viestejä31.3.2009 19:33

    Mämmi on sen Porin keliapiste valmistamaa.

  • Nukastaviis 2 viestejä31.3.2009 18:19

    Tuo keittokirjan mämmiresepti on kyllä aika karsea, ei perunasta ja luumusoseesta saa mämmiä, mutta kuulin että mämmissä onkin vain vähän gluteenia, koska ruis on niin pitkälle prosessoitu. Nyt pitäisi vain saada selville,onko asiaa tutkittu ja mikä pitoisuus on. Tekisi taas mieleni maistaa.

  • Mainos

  • jori-o 84 viestejä28.3.2009 12:29

    Ninsku kirjoitti:Osaako kukaan sanoa kenen valmistama se mämmi on ?

    Tänään kyselin Keliapuodista, mutta siellä ei ollut vakiomyyjä paikalla ja hän arveli että Turkulaisen Sulosen leipomosta mämmi tulisi.
    Mutta palataan tiistaina uudestaan asiaan.

  • Reetta  719 viestejä27.3.2009 23:34

    Keliakialiiton Herkuttelu sallittu-keittokirjassa on muuten mämminteko-ohje, jos joku on niin mämmin ystävä, että innostuu itse tekemään. Itse en kauheasti ole koskaan mämmistä perustanut, että rupeaisin tekemään.

  • Ninsku 30 viestejä27.3.2009 14:00

    glenni: keliapuodilta sitä kysyinkin ja tein tilauksenkin, mutta sain vastauksen että ne ei toimita mämmiä vaan se pitää sieltä hakea....lähemppä seinäjoelta saakka sitä sitten hakemaan
    Sain tietää, että porin keliapiste tekee gluteenitonta mämmiä ja otin sinne yhteyttä, sieltä luvattiin lähettää sitä matkahuollon kautta.

  • glenni 58 viestejä27.3.2009 11:02

    Ninsku: Pitänee kysyä Keliapuodilta itseltään? Asutko muuten missä? Ajattelin vain, että itse olen suuntaamassa pääsiäiseksi Pohjois-Karjalaan täältä pk-seudulta ja jos sattuisit matkan varrelle, niin eiköhän toimitus jotenkin onnistuis sulle

  • Ninsku 30 viestejä27.3.2009 10:05

    Olinpa tekemässä tilausta keliapuodista, että olisin mämmiä saanut, mutta ne ei toimita sitä postitse mihinkään (ei verkkokauppa tuote)
    Osaako kukaan sanoa kenen valmistama se mämmi on ?

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä25.3.2009 16:01

    glenni kirjoitti:
    Samalla voisin suositella pääkaupunkiseutulaisille Kampin keskuksen K-Marketia. Heillä on kerrassaan loistava valikoima gluteenittomia tuotteita, jotka kaikki on kerätty yhteen hyllyyn heti rehujen jälkeen.

    Näemmä muutkin huomanneet

    Vinkki: K-Market Kamppi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • glenni 58 viestejä25.3.2009 15:59

    Samalla voisin suositella pääkaupunkiseutulaisille Kampin keskuksen K-Marketia. Heillä on kerrassaan loistava valikoima gluteenittomia tuotteita, jotka kaikki on kerätty yhteen hyllyyn heti rehujen jälkeen.

  • glenni 58 viestejä25.3.2009 15:22

    Keliapuoti on aivan loistava! Toimittavat myös postitse (noin niinkuin muuallekin päin Suomea). Itse etenkin joulutortut yms. jouluherkut tulee sieltä hommattua.

  • Jezu  Ylläpitäjä25.3.2009 13:31

    Huomasin Vartissa Keliapuodin mainoksen ja heillä on tosiaan gluteenitonta mämmiä tarjolla. Mämmitilaus pitää tehdä 1.4. mennessä.

    Keliapuoti

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • milla 412 viestejä16.3.2009 05:44

    Onko sellasta .. oiii, sitä haluan pääsiäisenä nam. kuinkahan arvokasta mahtaa ollakaan.

  • Mainos

  • keliaakikko97 107 viestejä15.3.2009 20:00

    Tjaa... En pidä mämmistä, joten ei haittaa, vaikka sitä ei Jyväskylästä saiskaan.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • jori-o 84 viestejä15.3.2009 19:48

    Asut näemmä Helsingissä. Hakaniemen hallin Keliapuodista ainakin saa pääsiäisen aikoihin. Ja taitaapi olla jopa luontaisesti gluteenitonta. En tiedä mikä sen valmistaa, kun en oikein ole mämmin ystävä.

  • Jezu  Ylläpitäjä15.3.2009 19:22

    En ole erityinen mämmin ystävä, mutta tulipa mieleen myydäänkö missään gluteenitonta mämmiä?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,051s