Gluteeniton olut

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä9.10.2009 16:45

    Taitaa Kukko maistua muillekin kuin keliaakikoille:

    Laitilan Kukko kiekuu rinta rottingilla

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kimble65 26 viestejä13.10.2009 07:20

    Jezu kirjoitti:
    Taitaa Kukko maistua muillekin kuin keliaakikoille:

    Laitilan Kukko kiekuu rinta rottingilla

    Näin on - itse olen ainakin "levittänyt sanaa" käytännössä; meillä ei yleensä ole muuta olutta kotona, joten kaljanjanoiset vieraat ovat saaneet Kukkoa. Ainakin parissa tapauksessa se on ollut maistajan ensimmäinen kokemus, ja ainakin yhdessä tapauksessa ko. taloudessa on itse ostettu sitä myöhemmin vaikka ei ruokavalion vuoksi tarvitsisikaan.

  • Mainos

  • Kimble65 26 viestejä13.10.2009 07:24

    motusalem kirjoitti:
    Uruquellia ja Coronaa voi siis tuon listan mukaan juoda. Elämä voi muuttua! Mutta varmaan huomasit, että korkeampia alkoholipitoisuuksia sisältäviä oluita on hyvin ohuelti ensimmäisessä sarakkeessa.

    Totta - ja sikäli harmillista, ettei noita "kakkosoluita" (2,8-3,5%) saa täältä, joten valikoima on aika rajoitettu. Enkä ainakaan vielä ole joutunut niin suureen hätään, että olisin lähtenyt Ruotsiin varta vasten hakemaan kaljalastia...

  • Jezu  Ylläpitäjä28.2.2010 23:05

    Keliakialiiton lehdessä mainittiin, että gluteenittoman Estrella Damm Daura -oluen maahantuonti on lopetettu vähäisen menekin vuoksi. Sääli. Toisaalta ei mikään ihme vähäinen menekki, kun juomaa sai vain muutamasta Alkosta ja muualla juomasta ei tiedetty mitään, vaikka kuului tilausvalikoimaan. Pitänee siis lähteä Espanjaan maistelemaan tätä herkkua.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä9.8.2010 16:53

    Jezu kirjoitti:
    Pitänee siis lähteä Espanjaan maistelemaan tätä herkkua.

    Tätä oli ainakin Roomassa monessa gluteenitonta ruokaa valmistavassa ravintolassa tarjolla. Lisäksi löytyi DeSpar-marketeista.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • motusalem 85 viestejä3.11.2010 10:05

    Kimble65!
    Oletko uskaltanut juoda Carlsbergiä maailmalla? Meinaan vaan että kun noita tehdään lisenssillä vieraissa panimoissa?? Mulle olut on ongelma juuri siinä - matkustan paljon, enkä voi käydä koskaan oluella...tuo Carlsberg pelastaisi monesta, sitä kun saa melkein missä vaan.

  • GrafZeppelin 1 viesti9.11.2010 18:50

    Oluista vielä yleisesti. Itselläni todettiin keliakia -87 ja siihen aikaan olut oli sallittujen listalla. Varmaankin kymmenen vuotta myöhemmin "päivitin" tietoni ja totesin, että olut oli siirretty kiellettyjen listalle. Nuo kymmenisen vuotta ajoittui ikäkauteen jolloin olutta kului viikonloppuisin suht paljon. Milloinkaan ei ollut mitään oireita eikä verikokeissa näkynyt mitään hälyttävää.
    Noita Ruotsalaisia tutkimustuloksia katsellessa tulee mieleen, että onkohan olut sellainen mörkö. Ammattinsa puolesta oluista hieman enemmän tietävä ystäni totesi, että esim. Koffin perus keskarissa ei ole sen enempää gluteenia kuin näissä ns. gluteenittomissa tuotteissa. Tiedä häntä, mutta panimoilla saattaa olla haluttomuutta testata oluitaan koska se on jatkuva ja varmaankin kallis prosessi ainakin siihen suhteutettuna, paljonko se lisää myyntiä. Turha kustannuserä. No, Kukkoa olen itsekin viimeaikoina juonut eikä siinä kyllä ole mitään valittamista. Jotenkin vain tulee mieleen, että Suomessa helposti laitetaan raja-arvot gluteenille tiukoiksi ja helposti kielletään kokonaisten tuoteryhmien käyttö jos yhtään on riski, että arvot ylittyvät. Esimerkiksi kaurahiutaleet ovat sellainen tuote, josta mielellään näkisi tutkimustuloksia siitä, paljonko muita viljoja ihan oikeasti sekoittuu ns. perushiutaleiden joukkoon. Vuosikausia niitäkin tuli syötyä hyvällä ruokahalulla ilman oireita mutta nyt pitäisi syödä puhdaskauraa. Ja kas kas, nelinkertaiseen hintaan.

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä10.11.2010 23:40

    tämä olut on sitten mukava aihe! ostinpa vasta prismasta kukkoa laatikollisen herkulliseen hintaan, 16.90e+pantit, 24 tölkkiä.

    ihanan halpaa!

    mutta sitten joku pässi on keksinyt ettei sitä saisi mukamas juoda kuin kaksi tölkkiä päivässä. no, juo ensin kaksi illalla ja toiset kaksi heti puolen yön jälkeen, heh heh.

    siis oikeesti se on rajoitettu vaan siksi kun kenellekkään ei voida suositella juomaan alkoholia, ainakaan tolkuttomia määriä.
    ehkä viisaat ovat päätelleet että kaksi olutta on sopiva määrä ihan kaikille.

    ja sitten nämä tutkimattomat oluet, varmasti kaikki jäävät alle raja-arvon, samalla reseptillähän oluet tehdään, ehkä tummat oluet ovat poikkeus. se vain on kallista ja vaativaa noudattaa raja-arvoja, ja mainehan siinä menisin karjalaltakin jos raja-arvot heittelisi puolen vuoden välein.

    itse en kuitenkaan ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa muuta kuin kukkoa, pidän sen mausta ja etenkin nyt ku hinta on kilpailukelpoinen, ostan edelleen kukkoa. joskus olen maistanut kulauksen ukon tuopista, ihan samaa tavaraa lapin kullat ja olvit, ei merkittävää eroa.

  • HELLboun 11 viestejä11.11.2010 03:09

    Itse olen ainakin juonut keisaria joka vkl sen 10-15 tölkkiä eikä mitään oireita ole tullut... sitten vielä tähän aiheeseen että kaikki oluet sopisivat.

    Kaverini jolla on todettu keliakia 15v sitten on juonut ja juo nykyisin paljon budweiseriä ja ei saa siitä mitään oireita...

  • Jezu  Ylläpitäjä24.11.2010 01:44

    Näemmä gluteenitonta oluttakin panemalla voi menestyä

    Oluella Suomen vahvimmaksi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • tanita 8 viestejä12.12.2010 14:41

    Minun suosikkini oli ennen gluteenitonta ruokavaliota mallaskosken tumma kuohu. Tölkissä ei ole mainintaa gluteenittomuudesta, mutta nettisivulla on. http://www.mallaskoski.fi/index.php/tuotteet/taysmallasoluet/ eli tarkoittaakohan sitä, että eivät seuraa jatkuvasti? Tuota ei vaan ole ihan joka kaupassa myynnissä Etelä-Pohjanmaan ulkopuolella. Paikallisesta K-kaupasta onneksi löytyy.

  • Kimble65 26 viestejä14.12.2010 11:16

    motusalem kirjoitti:
    Kimble65!
    Oletko uskaltanut juoda Carlsbergiä maailmalla? Meinaan vaan että kun noita tehdään lisenssillä vieraissa panimoissa?? Mulle olut on ongelma juuri siinä - matkustan paljon, enkä voi käydä koskaan oluella...tuo Carlsberg pelastaisi monesta, sitä kun saa melkein missä vaan.

    Olen pahoillani - ei ole tullut käytyä täällä vähään aikaan, joten on ole huomannut kysymystäsi. Olen kyllä luottanut siihen, että Carlsberg toimii kaikkialla, enkä ole huomannut mitään ongelmia - ja kun kesällä kävin seurantatarkastuksessa, kaikki arvot olivat OK.

    Olen tosin sikäli hyvässä asemassa, että oireeni ovat lähes olemattomia - mutta en ole kyllä diagnoosin jälkeen "sortunut" useamman kuin sen kahden sallitun päivittäisen kaljan juomiseen. Silloin oli tosin maha kuralla seuraavana päivänä...

  • Mainos

  • Kimble65 26 viestejä14.12.2010 11:21

    Oletteko muuten huomanneet, että Mallaskoski on tehnyt meille sopivan jouluoluen? Panimon sivuilta ei vielä löytynyt tietoa, mutta Kuohu-oluen facebooksivuilta kyllä:

    "Käsityönä valmistettu Kuohu Jouluolut on talven 2010 kausiolut

    Pehmeän maltainen, rauhallinen, hivenen makea ja maltillisesti humaloitu puolitumma täysmallasolut sopii mainiosti talven ajan nautiskeluhetkiin ja on kuin kotonaan jouluherkkujen seurassa. Saatavana hyvinvarustetuista päivittäistavarakaupoista.

    Tuote on gluteiiniton."

    Nyt pitää vain löytää "hyvinvarustettu päivittäistavarakauppa" ennen joulua

  • Jezu  Ylläpitäjä19.8.2012 14:06

    Alkoon on tullut uusi gluteeniton olut:

    Mongozo Premium Pilsener (330ml, 5.0vol)

    Tällä kertaa Mongozo oli ihan juotavaa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • porajata 460 viestejä19.8.2012 14:41

    Turhan kalliita nuo ulkolaiset, Laitilan kukkoa saunanpäälle

  • Jezu  Ylläpitäjä19.8.2012 15:36

    porajata kirjoitti:
    Turhan kalliita nuo ulkolaiset, Laitilan kukkoa saunanpäälle

    Joo, kotimaiseen tuotantoon minäkin keskityn, mutta on se mukava välillä kokeilla mitä uutta ovat keliaakikoille keksineet Jotkut ulkomaisetkin oluet ovat ihan hyviä.

    Saksassa paikalliset gluteenittomat oluet ovat varsin edullisia, mutta niinhän siellä kaikki alkoholia sisältävä on. Kun ne raahataan Suomeen, hinta vähintään 2-kertaistuu.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä27.8.2012 23:10

    Kylläpä näitä nyt löytyy

    Riedenburger unfiltered gluten free (330ml, 4.5vol)

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä28.8.2012 21:36

    himosaunojana ja oluen juojana olen tehnyt kompromissin, kun ei kerta sopivaa alkoholitonta olutta ole niin olen sitten kantanut kotiin koffin ykköstä.

    jopa siinä määrin sitä yhtenäkin viikonloppuna ladoin kaupan tiskiin että kassatäti tokaisi että huomasithan että se on ykköstä. no juu tietenkin, ja gluteenitontakin vielä, hihkaisin!

  • Minni 54 viestejä1.9.2012 15:19

    Lidlissä on edullinen synttäritarjous Laitilan kukon keltaisista pikkupurkeista, 6-packejä tarttui matkaan aika monta...

  • Jezu  Ylläpitäjä2.9.2012 21:31

    Minni kirjoitti:
    Lidlissä on edullinen synttäritarjous Laitilan kukon keltaisista pikkupurkeista, 6-packejä tarttui matkaan aika monta...

    Tarkennuksena tähän eli kuusi 0.33 litran Kukko Pilsiä maksaa 5.99e ja tarjous voimassa 31.10. asti. Täytyypä käydä itsekin hakemassa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä26.10.2012 17:59

    Tullut shoppailutavaksi käydä Tallinnassa tarkistamassa hinnoittelutilanne. Tallinkillä on kultainen Kukko, laatikollinen , siis 24 kpl 12,50 e. Yksittäin myytynä tölkki erikoistarjouksena 3 euroa /kpl. Niitäkin olen nähnyt jonkun ottavan koriin (??). Kaupungilla Prismakin on alkanut myydä kultaKukkoa 14,50 e laatikko. Niitä mulla kuluu kun ei silleen oo kauheen hintavia. Se 2 tölkkiä päivässä.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Kari 364 viestejä19.8.2014 12:58

    Tämän vuoden puolella tuntuu, että Tallinnan reissuilla Kulta-Kukko on tyystin kadonnut sekä Tallinkiltä että Prismoista. On sentään Prismassa Daura Damm -pulloja. Viimeksi ostin heinäkuussa hyllyn tyhjäksi =8 pulloa.
    Muuten joutunut tyytymään Koffin ykköseen Jyväskylän Prismassa 0,49e /pullo. Vaimo sai hymyillen aiheen letkaista, että alkaako ukko raitistua..
    Kulta-Kukkoa taitaa saada enää vain Alkosta, ja Alkon hinnathan tiedetään :/

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä20.8.2014 10:07

    Mites muuten vaikuttaa jos normaalia olutta ottaa.. keliaakikko. Siis paitsi, että jano lähtee ja ehkä hiukka humaltuu. Onko kokemuksia?

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Ligeia 5 viestejä26.8.2014 14:25

    Kovasti kiitosta Helsingissä Kitty`s oluthuoneelle Mikkellerin gluteenittomasta IPA oluesta, vaikka hinta oli kova, nautinto oli vieläkin parempi.

  • Minni 54 viestejä1.9.2014 11:39

    Oletteko huomanneet, että Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan ja Perniön lihan yhteistyönä on syntynyt Laitilan kukko pils olutnakki, joka on gluteeniton:

    http://pernionliha.fi/tuotteet/laitilan-kukko-pils-olutnakki-280g

    Itse en ole tuotetta vielä kaupasta bongannut, oletteko te?

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s