Gluteenitonta Pariisissa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä6.1.2014 14:54

    Nyt näyttäisi Pariisissa olevan kolme täysin gluteenitonta ravintolaa:

    Gluteenittomat ravintolat Pariisissa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • -Elina-123 8 viestejä9.6.2013 22:45

    Vastaan tähän nyt muutamia kuukausia jäljessä. Pariisissa meillä oli huoneistohotelli, sillä olin lukenut ennen matkaa paljon negatiivissävytteisiä kommentteja pariisin ruokailuun liittyen. Huoneistohotelli olikin erittäin hyvä vaihtoehto. Valmistin joka aamu mikrossa mikropuuron ja minulla oli omat leivät mukana.

    Paikallisissa marketeissa oli myynnissä erityisesti Schärin tuotteita, joten leipää varmastikin olisin sieltäkin saanut. Söin koko matkan ajan kuitenkin omia leipiäni. Ostimme ruokakaupoista huonestoomme juustoa, leikkeleitä, jogurttia sekä levitettä. Olin opiskellut vehnän, ohran, ruis ja kauran ranskaksi, jotta pystyin lukemaan pakkauksien tuoteselosteita.

    Söimme ulkona vain kahdesti. Muut ruuat valmistin mikrossa huoneistossamme. Ostin kaupasta valmisruokia, joissa luki selvästi gluteention ranskaksi. Olin kotoa ottanut mukaan riisinuudeleita ja tonnikalaa, joten sain koottua huoneistossa melko mukaviakin ruokia. Huoneistossa oli liesi, mutta ei uunia, joten mikro oli melkeinpä ainoa lämmitysväline.

    Ravintolassa kysyimme kerran ruokien mahdollisesta gluutenittomuudesta. Tarjoilija ei ymmärtänyt lainkaan mistä puhumme. Söin kyseisessä ravintolassa riskillä ranskalaisetn a porsaan pihvin. Oireita ei tullut, joten ainakaan selkeää guteenia ne eivät sisältäneet. Toisessa ravintolassa tilasin mielestäni pihvin salaatilla ja parmesaanijuustolla, mutta sainkin lautaselle läjän kylmiä leikkeleitä, salaatinlehtiä ja parmesaanijuustoraastetta. Ranskalaiset tulivat lisukkeksi, jotka myös riskillä söin. Tänäpäivänä en missään nimessä ottaisi moista riskiä ja söisi esim. Ranskalaisia. Oireita ei kuitenkaan tullut.

    Gluteenittomuudesta ei siis ollut tietoakaan Pariisissa. Ihana paikka muuten, mutta ruokailu oli hyvin haastavaa etenkin ravintoloissa. Huoneistohotelli teki ruokailusta kuitenkin turvallisempaa ja sain viettää lomani Pariisissa melko hyvin mielin.

  • gimme 11 viestejä17.2.2013 08:36

    Voisitko kertoa hieman kokemuksistasi, että miten matkalla meni?

  • -Elina- 8 viestejä14.4.2012 20:39

    Hei!

    Olen lähdössä kesällä mieheni kanssa reissuun Pariisiin. Lennon olemme jo varanneet, mutta hotellia ei vielä. Kovasti etsin tietoa kuinka keliaakikkona pärjää Pariisissa!?

    Kyselenkin nyt täältä olisiko jollakin kokemuksia keliaakikkona olemisesta Pariisin matkalla? Missä yövyit reissulla (Hostelli, hotelli vai jokin muu)? Millaisissa ravintoloissa ruokailit ja kuinka se onnistui siellä? Kaikenlaisia kokemuksia olisi mahtavaa kuulla, jos jollain sellaisia on!

    Itselle tämä tuleva Pariisin matka on ensimmäinen ulkomaanmatka keliaakikkona. Tosin Tallinnassa olen käynyt kerran, jossa kaikki sujui suht hyvin. Paineet ruokailun järjestämisestä ovat siis melko kovat, sillä oireilen herkästi saadessani gluteenia.

    Toivottavasti jollakin olisi jotain tietoa asiaan liittyen.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,007s