Gluteenitonta leipää taviksille?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • eijah 24 viestejä4.10.2012 18:31

    Hihihiii,, olispa aika saada hänelle (sairaanhoitajalle) oikeita tietopäivityksiä. Eihän nämä vaarallisia ole missään nimessä. Usein jopa terveellisempiäkin kun käytetään monenmoisia jauhoa vehnäjauhon sijaan.
    No ehkä ei kannata muiden perheenjäsenten ottaa kokonaisvaltaisesti ruokavalioonsa ja lapset saavat syödä tavista ja tätäkin. Luulen tarkoittavan, että jos olisi alkava keliakia, niin sitten ei saa syödä gluteenitonta leipää, että saadaan oikeat tulokset.
    Eihän kyllä terveyskeskuksissa taida olla oikein asiantuntijoita tähän tautiin...

  • lepispe 5 viestejä4.10.2012 17:09

    Ei mullakaan tosiaan muuten tuo käy järkeen, kuin että olisi varoitellut ettei kannata lasten alkaa syömään pelkästään "minun" leipiä. Yritin vaimolta kysellä tarkoittiko tätä, mutta hällä jäi se mielikuva, ettei lapset saisi ollenkaan leipiäni syödä... No mene ja tiedä mitä tarkoitti, pitää kysyä itse jos joskus joutuu tk:ssa käymään...

  • Mainos

  • katrilli 16 viestejä4.10.2012 13:44

    Tervetuloa kerhoon lepispe!

    Oudolta kommentilta tuo "vaarallisuus" minustakin kuulostaa. Ainoa juttu mikä tulee mieleen on se että gluteenittomissa leivissä ei ole yhtä paljon kuituja, B-vitamiinia, sinkkiä jne hyödyllisiä hivenaineita kuin normaalissa täysjyväleivässä. Näistä syistä meillä ei-keliaakikot syö normaalia leipää. Plus että se on halvempaa ja maukkaampaa...

    Muuten, Vuohelan Herkun sämpyläpussissa lukee "sopii myös erityisruokavalioon" - positiivista! Niitä siis ainakin saa syödä kuka haluaa (ja raaskii)

  • Bluemama 14 viestejä3.10.2012 22:49

    Lieneekö tässä nyt kyse siitä toppuuttelusta, jota on ollut liikkeellä jonkin aikaa.. eli kun gluteeniton dieetti on tullut pieneksi muoti-ilmiöksi.. ? Olisikohan lääkäri valinnut sanansa hieman huonosti?

    Ei se nyt vaarallista taida missään nimessä olla. Miksi olisi? Jos olisi vaarallista, niin eiköhän se ois meiltäkin kielletty. Ihan hyvin kuiten tulee toimeen ilman gluteenitonta leipääkin. Voihan sitä leipää tehdä mistä vain jauhoista(maissi, riisi, soija, peruna, hirssi, tattari, teff....mitä näitä nyt on) niin ei mitenkään mene järkeen tuo vaarallisuus.

    Jos joku on tässä asiassa viisas ja tietää kertoa vaarallisuudesta, niin mielelläni miekin kuulisin, jotta en enää välillä myrkytä pientä tyttöäni (jolla ei keliakiaa ole) tieten tahtoen..

    Kummalliselta kyllä kuulostaa...

  • Tuulia 29 viestejä3.10.2012 22:48

    Osanotot ja tervetuloa joukkoon!
    Tuo sairaanhoitajan perustelu ei käy kenenkään muunkaan järkeen. Leipä olisi sinullekin vaarallista, jos se olisi muille. Valitettavasti tästä eteenpäin on niin päin, että "muiden" leipä eli tavallinen leipä on sinulta kiellettyä.

  • lepispe 5 viestejä3.10.2012 22:25

    Tervehdys!

    Lääkäri soitteli minulle tiistaina, että tähystyslöydös on positiivinen, joten olen nyt sitten virallisesti keliaakikko. Satuin tuossa nettiä selaillessa löytämään tämän sivuston ja heti pitää kysyä teiltä, että oletteko kuulleet seuraavasta:
    Vaimoni kävi tänään terveyskeskuksessa omilla asioilla ja oli tullut sairaanhoitajan kanssa puhetta tästä keliakiasta. Sairaanhoitaja oli varoittanut, että muut eivät sitten saa syödä minun leipiä, koska se on heille vaarallista!?!
    Vaimo ei muista enää perusteluja, mutta minun järkeen tämä ei käy, onko jollain tietoa aiheesta?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s