Gluteenittomat lihapullat

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • HELLboun 11 viestejä23.4.2009 22:42

    Terve!

    Tuli löydettyä kaupoista uusia gluteenittomia lihapullia. en tiedä onko näitä jo kauankin ollut kaupoissa mutta itse löysin vasta nyt.. kukaan maistanut onko hyviä?

    http://www.rainbow.fi/default.asp?viewID=1474&productID=1923

    Aikaisemmin olen löytänyt kaupoista vaan saarioisen herkkupyöryköitä.

  • keliaakikko97 107 viestejä24.4.2009 15:35

    En ole maistanut, mutta hyviltä näyttää. Enpä ole törmännyt niihin aikaisemmin. Minäkin olen tyytynyt ainoastaan Herkkupyöryköihin.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä2.5.2009 14:07

    HELLboun kirjoitti:
    Terve!

    Tuli löydettyä kaupoista uusia gluteenittomia lihapullia. en tiedä onko näitä jo kauankin ollut kaupoissa mutta itse löysin vasta nyt.. kukaan maistanut onko hyviä?

    http://www.rainbow.fi/default.asp?viewID=1474&productID=1923

    Aikaisemmin olen löytänyt kaupoista vaan saarioisen herkkupyöryköitä.

    Lukeeko pakkauksessa ihan suoraan Gluteeniton?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Siukku13 60 viestejä2.5.2009 14:50

    Mielestäni pakkauksessa ei ollut 'gluteeniton' merkintää, mutta tuoteselostuksesta ei mitään gluteenipitoista löytynyt.

  • HELLboun 11 viestejä4.5.2009 19:06

    Jezu kirjoitti:
    HELLboun kirjoitti:
    Terve!

    Tuli löydettyä kaupoista uusia gluteenittomia lihapullia. en tiedä onko näitä jo kauankin ollut kaupoissa mutta itse löysin vasta nyt.. kukaan maistanut onko hyviä?

    http://www.rainbow.fi/default.asp?viewID=1474&productID=1923

    Aikaisemmin olen löytänyt kaupoista vaan saarioisen herkkupyöryköitä.

    Lukeeko pakkauksessa ihan suoraan Gluteeniton?

    Tosiaan pakkauksessa ei lue suoraan että tuote on gluteeniton. Tuoteselostuksen mukaan ei pitäisi olla gluteenia mutta asianhan voisi varmasti vielä sähköpostilla rainbowlta varmistaa.

  • Jezu  Ylläpitäjä4.5.2009 20:10

    Tässä kommenttia Inex Partnersilta. X-tra on Inexin Oma merkki -tuote. Kyselin siis aiemmin heidän gluteenittomista tuotteista ja vastaus oli tämä:

    Inex laadunvarmistus kirjoitti:
    Tuotelistaus sen sijaan on haasteellisempi asia. Oma merkki –tuotteissamme on 5- 6 kpl sellaisia, jotka ainesosien perusteella voisivat listalla olla, mutta koska emme voi 100 %:sen varmasti taata, etteikö niiden tuotantotiloissa valmisteta muitakin viljoja, emme ole halukkaita lisäämään niitä Glu.fi –sivuille. Tämä varovaisuus johtuu saamastamme palautteesta, jonka mukaan jopa sopimattoman viljan pölykin saattaa aiheuttaa herkimmille oireita. Jopa Keliakialiiton gluteenittomien tuotteiden luettelosta on hiljattain poistettu tuotteita samasta syystä.

    Eli jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä. Itse taidan jättää pyörykät hyllyyn.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • HELLboun 11 viestejä4.5.2009 20:18

    Jezu kirjoitti:
    Tässä kommenttia Inex Partnersilta. X-tra on Inexin Oma merkki -tuote. Kyselin siis aiemmin heidän gluteenittomista tuotteista ja vastaus oli tämä:

    Inex laadunvarmistus kirjoitti:
    Tuotelistaus sen sijaan on haasteellisempi asia. Oma merkki –tuotteissamme on 5- 6 kpl sellaisia, jotka ainesosien perusteella voisivat listalla olla, mutta koska emme voi 100 %:sen varmasti taata, etteikö niiden tuotantotiloissa valmisteta muitakin viljoja, emme ole halukkaita lisäämään niitä Glu.fi –sivuille. Tämä varovaisuus johtuu saamastamme palautteesta, jonka mukaan jopa sopimattoman viljan pölykin saattaa aiheuttaa herkimmille oireita. Jopa Keliakialiiton gluteenittomien tuotteiden luettelosta on hiljattain poistettu tuotteita samasta syystä.

    Eli jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä. Itse taidan jättää pyörykät hyllyyn.

    Jaahas... Eli taas yksi tuote lisää joiden raaka-aineista ei ole täyttä varmuutta, Saa sitten itse päätellä uskaltaako näitä syödä vai ei.

  • Mainos

  • LG1982  164 viestejä6.7.2009 22:23

    Nää X-tra lihapullat taitaa olla vähän kuin ne jotkin kalapullat, joita ei kaiketi taata gluteenittomiksi (en nyt enää muista merkkiä, kun en koskaan osta).

    Sen sijaan Saarioisten Herkkupulliin kyllästyneille voin suositella Lihajaloste Korpelan pullia, erityisesti kreikkalaisia lihapullia. Korpelan tuotteissa ei valitettavasti yhtenäistä ulkoasua ja tapaa merkitä gluteenittomuutta, mutta useissa tuotteissa jossain päin pakettia tuote todetaan gluteenittomaksi. Lisäksi kaikista tuotteista ei ole ainesosaluetteloa nettisivuilla.

  • Izmo 19 viestejä7.7.2009 23:22

    Minulle ei ole tullut mitään oireita noista X-tran pullista. Toisaalta en reagoi muutenkaan hyvin vahvasti. Pitäisi varmaankin käydä tietäjällä tarkistamassa veriarvot tai sijoittaa sellaiseen apteekista saatavaan mittariin.

  • ponipimu 239 viestejä12.7.2009 17:01

    heippa, meillä on syöty noita X-tran lihapullia, ja ihan hyvällä ruokahalulla.

    se että niissä ei ole gluteeniton-merkintää, on tietenkin valitettavaa, koska monet eivät uskalla niitä siksi ostaa, mutta kuvitelkaapa nyt jos kaikkiin elintarvikkisiin merkittäisi gluteeniton, tai haettaisi se gluteeniton-merkki.

    pitääkö 2kg:n perunapussissakin lukea gluteeniton tai maitotölkissä?

  • KattiMatikka 271 viestejä12.7.2009 18:53

    Tämä on tätä samaa asiaa, jota tällä sivustolla on pyöritetty yhdestä sun toisesta näkökulmasta.

    Esimerkiksi otan karkit. Ovatko kaikki karkit, (joissa ei lue erikseen gluteeniton) tehty sellaisessa tehtaassa, jossa ei esimerkiksi tehdä lakritsia ja jauhopölyä ei pölise yhtään missään?

    Suurin osa valmiselintarvikkeista tehdään tehtaissa, joiden linjastot ovat toistensa vieressä. Siellä voi pölistä jauhoa. Tai olla pölisemättä.

    Jos haluaa olla 100% varma ruokansa gluteenittomuudesta niin ei osta valmistuotteita (eineksiä, karkkeja jne.)

    Nämä on tällaisia SUURIA kysymyksiä joihin ei tietenkään ole mitään yhtä oikeaa vastausta. Mutta kyllähän nämä aina välillä pohdituttaa... Ja on mielenkiintoista lukea toisten mielipiteitä!!!

  • Jezu  Ylläpitäjä12.7.2009 21:03

    ponipimu kirjoitti:
    pitääkö 2kg:n perunapussissakin lukea gluteeniton tai maitotölkissä?

    Näin on Hollannissa ainakin Albert Heijn -kauppaketjun tuotteissa. Todella selkeää.

    Tässä esimerkki tuoteselosteesta ja tässä kuva tuotteista, joissa kaikissa on gluteeniton-merkit.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Harri79 9 viestejä1.10.2009 19:44

    Pitäisi selvittää mikä firma tekee rainbow:n pullat niin se selviäis... valmistajahan on atria tai saarioinen (tms)

  • porajata 460 viestejä31.12.2013 11:18

    X-tra lihapullat 1 kg oli G merkitty kaupan hyllyssä mutta pakkauksessa ei ?
    Ostin kuitenkin

  • porajata 460 viestejä2.1.2014 12:02

    porajata kirjoitti:
    X-tra lihapullat 1 kg oli G merkitty kaupan hyllyssä mutta pakkauksessa ei ?
    Ostin kuitenkin

    Hyviä olivat ja oireita ei....valmistettu ruotsissa kyllä ne osaavat tehdä lihaisat pullat

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s