Gluteenittomat pääsiäismunat?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • higga 209 viestejä20.2.2009 18:06

    Tänään pojan kanssa kaupassa kurvasin hiukan liian läheltä karkkihyllyjä, ja pääsiäismunat osu kohdalle. Mitkä ovat turvallisia? En jaksanut siinä alkaa kaikkien tuoteselosteisiin tutustumaan.

  • Jezu  Ylläpitäjä20.2.2009 21:41

    Varmaan kannattaa aloittaa asian tutkiminen näillä hakukoneilla:

    Leaf-tuotehaku

    Cloetta Fazerin tuotteiden eritysruokavaliohaku

    Dammenbergin pääsiäistuotteet

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • higga 209 viestejä21.2.2009 09:36

    Kiitos! Leafiltä löytyi monta sopivaa, Fazerille ei ole edes päivitetty vielä vaikka tuotteet on kaupoissa.. No onneksi Leafin valikoimalla pärjää ja pääsiäiseenkin on vielä aikaa!

  • Jezu  Ylläpitäjä6.4.2009 01:24

    Tietääkös kukaan ovatko Kinder-munat gluteenittomia?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • milla 412 viestejä6.4.2009 05:31

    Jezu kirjoitti:
    Tietääkös kukaan ovatko Kinder-munat gluteenittomia?
    Tämä oiskin kiva tietää . Kinderit on niin nam. En ole uskaltanut kyllä tänän vuonna maistaa.

    Jee. Huomasin nyt Leafin sivuilta että Mynthonit on sallittuja Sitä olen joskus miettinyt , mutta en ole vaan ottanut asiasta selkoo .

  • Sussu 97 viestejä6.4.2009 06:48

    Nappasin tytöiltä yhden Kinder suklaamunan enkä löytänyt tuoteselosteesta "kiellettyjä aineita"... Aika pienellä kaikki on tosiaan printattu. Ainankin minun näölle.

  • keliaakikko97 107 viestejä6.4.2009 08:24

    Minä ainakin syn Kinder suklaamunia-ja patukoita syönyt koko vuoden ajan

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Mainos

  • higga 209 viestejä6.4.2009 09:18

    Kinderit pitäs olla puhtaita ja leafin munat, niihin me on luotettu. Röllistä laitoin viime viikolla kyselyä, mut vastausta ei oo viä näkynyt. Siinäkään tuoteselosteessa ei oo mitään merkintää jäämistä tms.

  • keliaakikko97 107 viestejä6.4.2009 09:45

    Söin juuri Röllimunan. Ei ainakaan ole ollut oireita.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Kari 364 viestejä6.4.2009 13:24

    Samaa mieltä Sussun kanssa - eilen vaimo tutkiskeli Kinderin kyljestä tekstiä, ja minä het perään. Mahtaako tuo präntti olle muuta kuin muodon vuoksi siinä. En mä ainakaan luetuksi saanut. Hyvin ne ainakin virpoja-trulleille kelpas

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • glenni 58 viestejä6.4.2009 15:18

    Tässä Kinderin tuoteseloste: http://www.kindersurprise.com/pages/nutrition.html

    Eli maitojauhetta sisältää, mutta ei gluteiinia.

    Mul ei oo käyny mielessäkään, että Mynthon ei olis gluteeniton... Jotenkin miellän tollaset aina automaattisesti gluteenittomiksi, toisaalta Fisherman's Friendissä on lakritsijauhetta ja se ei ole välttämättä gluteeniton siis.

  • glenni 58 viestejä6.4.2009 15:19

    Aah täällä ei kelpaakaan url vaan pitää olla URL... No laiskana oon tottunut aina kirjottaan kaikki pienellä, pitää ottaa itteensä niskasta kiinni

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä6.4.2009 15:37

    glenni kirjoitti:
    toisaalta Fisherman's Friendissä on lakritsijauhetta ja se ei ole välttämättä gluteeniton siis.

    Lakritsijauhe ja lakritsiuute ovat kyllä gluteenittomia, mutta jos tuoteselosteessa lukee pelkkä lakritsi, se ei ole gluteenitonta.

    Tässä linkki keliakialiiton sivulle jossa asiasta kerrotaan:

    http://keliakialiitto.fi/view/categories.asp?document_id=101

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Jezu  Ylläpitäjä6.4.2009 15:46

    glenni kirjoitti:
    Aah täällä ei kelpaakaan url vaan pitää olla URL... No laiskana oon tottunut aina kirjottaan kaikki pienellä, pitää ottaa itteensä niskasta kiinni

    Kyllä voi olla myös pienellä, mutta ei saa olla välilyöntiä ennen osoitetta. Eli osoite toimii kyllä.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • glenni 58 viestejä6.4.2009 16:12

    Suviih kirjoitti:

    Lakritsijauhe ja lakritsiuute ovat kyllä gluteenittomia, mutta jos tuoteselosteessa lukee pelkkä lakritsi, se ei ole gluteenitonta.

    Aah, okei... Mulla on se keliakialiiton kirjanen (turvallisesti gluteenitonta?) ja siinä sanotaan, että lakrtisijauhe ei välttämättä ole gluteenitonta, mutta uute on.

  • glenni 58 viestejä6.4.2009 16:15

    Jezu kirjoitti:
    glenni kirjoitti:
    Aah täällä ei kelpaakaan url vaan pitää olla URL... No laiskana oon tottunut aina kirjottaan kaikki pienellä, pitää ottaa itteensä niskasta kiinni

    Kyllä voi olla myös pienellä, mutta ei saa olla välilyöntiä ennen osoitetta. Eli osoite toimii kyllä.

    Nonnih, ei sitä enää näin työpäivän päätteksi jaksa omia aivojaan käytellä... Raskasta tämä työnteko, kiitos Jezu!

  • milla 412 viestejä6.4.2009 16:17

    Arvatkaa mitä minä ostan tänään ruokakauppareissulla ?!
    Kinderin !!! Eka sit tämän vuoden puolella !!! nam

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä7.4.2009 01:18

    glenni kirjoitti:
    Tässä Kinderin tuoteseloste: http://www.kindersurprise.com/pages/nutrition.html

    Jaahas, eiköhän tuota uskalla maistaa. Nyt ei vaan jaksa, kun on sisäfileiden jäljiltä vieläkin niin täysi olo

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • kaija 38 viestejä7.4.2009 17:50

    Mignonmuna ainakin sopii, ja niitähän saa myös konvehtina (hinta alle 5e).
    Mutta syöttekö Viennetta-jäätelöitä? En muista mitä tuoteselosteessa sanottiin, ja kotisivuiltaan en sisältöselvitystä löytänyt. Oli vain herkkujäätelöäni silloin "entisessä elämässä".

  • Sussu 97 viestejä7.4.2009 18:12

    Joku Viennetta on joka ei sovi, muistakseni keksi versio ja joku toinen. Ettei olisi ollut Cappuccino. Suklaa ainakin käy,ja minttu. Daim kakkuhan on gluteenitonta ja ahh... niin ihanaa ja imelää...

  • higga 209 viestejä7.4.2009 18:17

    Soittelin tänään tonne Rölli-munien maahantuojalle. Heti ei osannut gluteenittomuudesta sanoa, mutta soitti takaisin ja sanoi kolleegan kanssa jutelleen et ovat gluteenittomia. Tähän on nyt luotettava, vaikka vähän sen puhelun jälkeen arveluttaan jäi. Mutta eikös vehnä jne. pidä aina tuoteselosteessa ilmoittaa?

  • Sussu 97 viestejä7.4.2009 21:07

    Taas anastin tytöiltä suklaamunan, Disney tällä kertaa. Oli gluteeniton. Oli Aku Ankan kuva kyljessä. Kun niitäkin taitaa olla monenlaisia. Hyvvää suklaata oli.

  • Mainos

  • higga 209 viestejä11.3.2010 20:32

    Jos nostetaan tämä viimevuotinen ketju kun alkaa olla taas ajankohtainen.. muutamia uusia munia on kaupoissa näkynyt, onko joku jo ehtinyt niiden gluteenittomuutta tutkailla?

  • Suviih  629 viestejä12.3.2010 08:45

    Mars-munien tuoteselosteesta en löytänyt mitään kiellettyä. Olivat itseasiassa oikeastaan mars-patukoita munan muotoon valmistettuna.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mamma 117 viestejä19.3.2010 10:56

    Keliakialiiton sivuille on lisätty lista meille soveltuvista pääsiäismunista. Kyllä näyttää olevan tarjontaa

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s