Glutti-tikku ruoka-annoksiin

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mampu 121 viestejä20.4.2012 00:08

    Olen monesti miettinyt, eikö gluteenittomiin ruoka-annoksiin ja kahvilan tuotteisiin voisi tuikata pienen esim hammastikun, jossa olisi joku gluteenittomuusmerkki? Olisi kiva joskus voida jättää kysymättä varmistuksenvarmistuskysymys tai vaan napata tiskistä tuote enempiä kyselemättä. Irtonaiset Gluteeniton-lappuset voivat olla jääneet esim pullavitriiniin edellisen tuotteen loputtua ja tilalle laitettu muuta tai ne ovat voineet siirtyä väärän pullalautasen kohdalle.

    Minusta hienovarainen itse tuotteeseen kiinnitetty merkki olisi mukava huomaavaisuudenosoitus, sillä kaikki eivät välttämättä halua selostaa terveydentilaansa tai tuoda "poikkeavuuttaan" esiin muiden aikana, esim asiakkaita isännöidessään liikelounaalla tms.

    Eikös Mininukkarit voisi järjestää askarteluiltoja ja laittaa Keliakialiiton postittelemaan gluttitikkuja ravintoloihin ja kahviloihin. Materiaalitkin ovat halpoja ja kirjekuoreen menee kakkosluokan kirjemerkilläkin aika monta tikkua

  • Hele 1 viesti20.4.2012 07:05

    Tuo Mampun idea tuotteiden merkkaamisesta on hyvä. Helmikuussa olin Roomassa mieheni kanssa. Eräässä ruokapaikassa minun gluteenittomassa pizzassa oli hammastikun nenässä jonkun maan lippu. Näin molemmilla kerroilla. Tämä merkkaustapa kerrottiin jo ruokalistassa.

    Nyt vaan suomalaiset kahvilat ja ruokapaikat ideoimaan! Joulun aikaan tikun nenään tonttu, pääsiäisen alla tipu jne...

  • Mainos

  • tuuliviiri 13 viestejä20.4.2012 08:04

    Ruotsissa Junibackenissa pari kesää sitten oli tuollainen tikku käytössä. Annos kun tuotiin pyötään, niin siinä oli glutenfri -tekstillä varustettu tikku.

    Gluteeniton valikoima oli todella hyvä. Itse söin gluteenittoman lihapulla-annoksen ja jälkiruuaksi gluteenittomia vohveleita.

    Mutta kannatan samaa ideaa suomalaisiin ravintoloihin ja kahviloihin.

  • Mampu 121 viestejä20.4.2012 08:18

    Onkohan tuollaisia tikkuja jostain valmiiksi saatavana, esim tukuista? Jos niitä on valmiina, voisi esim Keliakialiitto laittaa asiasta tiedon sivuilleen ja ottaa asian muutenkin mukaan HoReCa-koulutukseensa tms.

    Jos ei kukaan tiedä, mistä tikkuja saa, voisi varmaan laittaa hyvää palautetta Junibackeniin ja samalla kysyä, mistä hankkivat tíkkunsa. Olisitko Tuuliviiri halukas kysymään asiaa, kun sinulla olisi hyvää palautettakin annettavaksi?

  • katjairene 57 viestejä21.4.2012 11:38

    Samat kokemukset Roomasta kuin Helellä. Yhdessä ravintolassa varoitettiin ettei saa missään tapauksessa hyväksyä gluteenittomana liputonta annosta.
    Koen hieman turhauttavana ja nolona kysellä annoksesta "onko varmasti gluteeniton" henkilökunta luulee helposti että kyseenalaistan heidän ammattitaitoonsa kyselemällä koko ajan.

  • Reetta  719 viestejä29.4.2012 19:26

    Maltalla Ravintola Luzzussa gluteenittomassa pitsassa oli poytään tuotaessa Glutenfree-lippu.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,032s