HKI luontaisesti gluteeniton kahvila

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • Natte 1 viesti18.4.2013 23:45

    Löytyyköhän sieltä lyontaisesti gluteenitonta, maidotonta, soijatonta ja maissitontaki? :/

  • Mamma 117 viestejä19.4.2013 14:03

    Jezu kirjoitti:
    Osui tällainen Huvilan Kahvilaa koskeva palaute silmään Eat.fi:stä:

    Ehdin jo innostua tästä paikasta. Laaja valikoima herkullisia gluteenittomia tuotteita ja auki heti aamusta. Tännehän voisi tulla aamuisin aamiaiselle ja samalla saada eteenpäin kirjoitustyötä, jota teen yleensä aamulla kahvilassa ennen töitä. No, eipä mennyt kauaa kun mamma tulee keittiöstä ilmottamaan (todella epäystävälliseen sävyyn vielä) että "koneen käyttö kielletty, tämä ei ole sinun toimisto". Eipä auta kun palata vanhaan kahvilaan ja tyytyä pelkkään kahviiin aamulla. Toisaalta säästypähän nekin kilot, sen verran hyviä olivat leivonnaiset, valitettavasti

    Mitä mieltä olette? Saako kahvilassa tehdä töitä? Itse ainakin välillä teen mielelläni muutaman tunnin hommia kahvikupposen ääressä myös konttorin ulkopuolella. Sovin myös monesti työtapaamisia kahviloihin. Ei kyllä ole koskaan mistään heitetty pihalle, jos on jotain ostanut. Tietty voihan se ärsyttää kahvilan pitäjää, jos täpötäydessä kahvilassa jengi juo kahvia tuntikausia.

    Oho, no mitenkäs mobilet.. kaipa nekin kielletään kun nykyään niistäkin löytyy office.

  • Mainos

  • Juulin 187 viestejä19.4.2013 14:42

    No onpas outoa!
    Jos on maksava asiakas, niin miksei saisi kirjoittaa?
    Ymmärrän, jos vaikka musiikkia ei saa kuunnella, mutta tuo on jo todella outoa!

  • evita 62 viestejä19.4.2013 16:26

    Kävimme marraskuussa siellä. Palvelu ja tuotteet tosi hyviä.Paikka vaan oli pieni kooltaan, että mekin juotuamme jatkoimme matkaa, että seuraavat saivat paikan.
    Natte tässä ketjussa näyttää olevan heiltä tietoa tuotteista lisää.

  • HuvilanKahvila 15 viestejä22.4.2013 11:22

    Huvilan kahvila vastaa.

    Jok'ikinen, joka on kahvilassamme käynyt, tietää sangen hyvin, kuinka pienet tilamme ovat.

    Kysynkin, sekä kahvilayrittäjänä että vuokran- (huomatkaa sijainti) ja palkanmaksajana, että mitä luulette?

    Kuinka kauan kahvila on olemassa, jos kaikki peräti viisi pöytää on varattu niin sanotusti koneellisen työntekijöille, jotka varaavat mainitut pöydät vaikkapa kolmeksi tunniksi yhden kahvin hinnalla?
    Kahvi maksaa yhden (1) euron.

    Toivotamme todellakin jokaisen asiakkaamme tervetulleeksi viettämään rauhallista kahvitteluhetkeä, mutta emme yrityksenä voi toteuttaa mielikuvia 1930-luvun Pariisista ja Berliinistä tai 1990-luvun Prahasta.
    Muutenkin olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että eikö sitä nyt hyvänen aika voi sen vertaa olla ilman nettiä tms. että kahvinsa joisi, seurustelisi kaverinsa kanssa kasvotusten tai lukisi jotain sellaista lehteä, jota ei muuten edes tulisi ajatelleeksi? (Lehtivalikoimaamme pidän aika kattavana.)

    Eikö yhtä rauhan hetkeä voi itselleen suoda?
    Meillä ei soi musiikki, ja se on tietoinen valinta.

    Olen myös pannut merkille, että kiitos tilanpuutteemme monet asiakkaamme joutuvat istuutumaan "muitten pöytiin" ja keskustelua puolin ja toisin on virinnyt. Epäilenpä jopa, että muutama uusi tuttavuuskin on syntynyt...

    Hintamme ovat Helsingissä tavanomaista edullisemmat verrattuna jopa nisupulliin.
    Toki voimme nostaa niitä, jos niin toivotte.

    Emme aja ketään pois, jos on hiljaista. Jos joku haluaa työskennellä tiloissamme, niin tervetuloa ti-pe-aamuisin 7-9.

    Muina aikoina kysymys on siitä, että haluatteko kahvilamme jatkavan toimintaansa?

    Nattelle: Ota vaan rohkeasti yhteyttä. Meillä on munattomia tuotteita ja soijattomia ovat kaikki ne, joissa ei ole kinkkua. (Etsimme parhaillaan soijatonta kinkkua, vaikeaa. Jos jossain on soijaa, ilmoitamme kyllä.)
    Tällä hetkellä maissittomia ovat tumma leipä, karjalanpiirakat ja ellenkakku. Muita tuotteita teemme maissittomina tilauksesta. Emme tee, jos se on mahdotonta.

    Kaikki tuotteemme ovat luontaisesti gluteenittomia.
    Viime jouluksi tein (ihan itse!) voitaikinan luontaisesti gluteenittomana. Teimme siitä joulutorttuja.
    Taikinan tekeminen on kuitenkin sen verran vaivalloista ja monivaiheista, ettei sitä koko ajan ehdi tehdä. Vie aikaa muilta tuotteilta.

    Hyvää kevättä kaikille!
    Huvilan kahvila

  • evita 62 viestejä22.4.2013 13:04

    Itse haluan nauttia kahvilassa tarjottavista tuotteista ja mielestäni kahvilat eivät ole kenenkään kävijän työpaikkoja.Tämä vaan on niin yleistä jokapuolella, kun on kannettavia koneita.Vanhana muorina mielestäni tehkööt ihmiset työnsä työpaikoilla tai kotonaan ja nautitaan hyvästä kahvista ja pullasta kahviloissa.Toivotan hyvää kevättä ja pitkää ikää Huvilan kahvilalle.

  • HuvilanKahvila 15 viestejä22.4.2013 13:57

    evita kirjoitti:
    Itse haluan nauttia kahvilassa tarjottavista tuotteista ja mielestäni kahvilat eivät ole kenenkään kävijän työpaikkoja.Tämä vaan on niin yleistä jokapuolella, kun on kannettavia koneita.Vanhana muorina mielestäni tehkööt ihmiset työnsä työpaikoilla tai kotonaan ja nautitaan hyvästä kahvista ja pullasta kahviloissa.Toivotan hyvää kevättä ja pitkää ikää Huvilan kahvilalle.

    Kiitos "vanhalle muorille" juurikin asian ytimen ymmärtämisestä.
    Kahvilat (yleisesti) eivät ole kenenkään muun kuin kahvilatyöntekijöiden työpaikkoja.

    Nykyaikana tuntuu kovasti hämärtyneen tämä käsitys.
    Se, että "voi työskennellä ihan missä vaan" EI tarkoita sitä, että "on LUPA JA OIKEUS työskennellä ihan missä vaan".
    Ei nimittäin ole, jos se haittaa muitten ansiotyötä.

    Toivoisin laajempaakin julkista keskustelua tästä aiheesta.

    evitaa palautteesta kiittäen,
    Huvilan kahvila

  • Mainos

  • Juulin 187 viestejä22.4.2013 14:52

    itse en paljoa kahviloita harrasta, mutta sellaiseen kahvilaan en menisi, jossa on saisi kirjoittaa kannettavan kanssa!
    Onko sitten kynän ja paperin kanssa työskentely kiellettyä myös?
    Ymmärrän toki bisnespuolen siitä, että on julmaa yhden kahvin hinnalla "julmaa" varata pöytä moneksi tunniksi. Mutta itselleni on tärkeeä, että saan kirjoittaa kahvilassa.

    Se ei siis ole työtäni, vaan harrastukseni, joten onko harrastukseni harjoittaminen myös kiellettyä, kun se ei ole varsinaista työtäni?

  • HuvilanKahvila 15 viestejä22.4.2013 16:04

    Juulin kirjoitti:
    itse en paljoa kahviloita harrasta, mutta sellaiseen kahvilaan en menisi, jossa on saisi kirjoittaa kannettavan kanssa!
    Onko sitten kynän ja paperin kanssa työskentely kiellettyä myös?
    Ymmärrän toki bisnespuolen siitä, että on julmaa yhden kahvin hinnalla "julmaa" varata pöytä moneksi tunniksi. Mutta itselleni on tärkeeä, että saan kirjoittaa kahvilassa.

    Se ei siis ole työtäni, vaan harrastukseni, joten onko harrastukseni harjoittaminen myös kiellettyä, kun se ei ole varsinaista työtäni?

    Olen nyt vapaalla, joten minulla on aikaa vastailla.
    Kysykää nyt ihan mitä vaan.

    Tähän (lainaukseen ja sen asiaan) juuri viittasin sillä, että johonkin kahvilaan mennään kirjoittelemaan ja pöytätiloja viemään.
    Nimimerkki Juulin ei siis harrasta kahviloita, eikä ole yrittäjä, mutta hänellä on vahva näkemys asioista.
    Juuri näin.

    Onko nyt niin, että minun pitäisi sallia yhden asiakkaan mukavuuden nimissä koko pöydän kattava levittäytyminen muiden (maksavien) asiakkaiden kustannuksella?
    Aika itsekästä.

    Yhtä itsekästä kuin mitä se oli siltä pariskunnalta, joka tuli kahvilaani, mutta heti kun tuli muita ihmisiä, he lähtivät pois.
    Kiersivät peräti myyntitiskin kautta kertomassa, että "eihän täällä saa olla rauhassa [kun tulee muita ihmisiä]".

    Eikä tämä pariskunta ole ainoa laatuaan; jotkut vaan eivät millään voi uskoa, ettei kahvila pysy pystyssä ilman asiakkaita.

    Nämä ovat romanttisia harhoja, ja kehotan jokaista, joka sellaisesta ihanasta kahvilasta haaveilee, perustamaan sellaisen. Totuus saattaa lyödä naamalle kuin märkä tiskirätti.

    Helsinki on TÄYNNÄÄN kahviloita, joihin voi mennä tekemään töitään.
    Minun kahvilani ei ole sellainen.

    Olen pahoillani mahdollisesta mielipahastanne, mutta olen nyt ärtynyt. Minä olen vastuussa niin sanotusta konseptista, joka on ehdottomasti luontaisesti gluteeniton ystävällinen paikka ilman mitään tekniikkahörhöilyjä.

    Ystävällisin terveisin,
    Huvilan kahvila

  • Suviih  629 viestejä22.4.2013 16:52

    Ymmärrän kahvilanpitäjän kannan oikein hyvin. Itse en edes ilkeäisi mennä kahvilaan varaamaan pöytää useaksi tunniksi muutaman euron ostoksilla...

    Selaan itsekin mielelläni nettiä (puhelimella) samalla kun juon kahvia, mutta selaan sitä nettiä sen noin 10 minuuttia, mikä minulla menee jos kaikessa rauhassa juon kahvin ja syön jotain pientä. Toki jos kahvilassa ei ole ruuhkaa, saatan istuskella pitempäänkin varsinkin jos on seuraa, mutta silloinkin tulee yleensä ostettua toinen kuppi kahvia ja tehtyä muutenkin hieman isommat ostokset kuin pelkkä yksi kahvikupillinen. Ei kahviloiden ajatus ole tarjota ilmaisia toimistotiloja muiden yritysten työntekijöille, vaan tarjota kahvilapalveluita mahdollisimman monille. Jos yritys ei tuota, ei se ole kauaa pystyssä ja kahviloissa se kertaostos on yleensä sen verran pieni, että niitä asiakkaita pitää pystyä palvelemaan melko iso määrä, jotta toiminta on kannattavaa.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Tintti 48 viestejä22.4.2013 17:58

    Ymmärrän kahvilanpitäjää asiassa, jos joku tosiaan varaa pöytää pitkäksi aikaa. Minä kiinnitin asiassa kuitenkin huomion töykeään sanomiseen. En ollut itse paikalla, joten en tiedä kuka sanoi ja miten, mutta eikö tuollaista asiaa voi sanoa ystävällisestikin. Mielestäni asiakaspalvelussa, jossa itsekin olen paljon työskennellyt, tulee aina olla ystävällinen. Erikseen ovat tietysti häiriköt ym.

    Onkohan listalta muuten poistettu lihapiirakka, joka ei ollut luontaisesti gluteeniton, kun nyt omistaja mainosti näin. Se ei ainakaan silloin ollut, kun sellaisen ostin.

  • HuvilanKahvila 15 viestejä22.4.2013 20:04

    Huvilan kahvila täällä taas!

    Kiitän ymmärryksestänne! Hienoa, etten rähise itsekseni!

    Muistakaa kuitenkin aina, että vaikkapa esimerkkitapauksessa (oli kirjoittamassa ja tultiin sanomaan tylysti) palaute on laitettu nettiin.
    Meille ei ole esimerkkitapauksesta annettu mitään palautetta paikan päällä. Joskin se, muitten "konetapausten" ohella, on vaikuttanut myöhempään asenteeseemme siitä, mitä tulee "tietokoneisiin ja töihin".

    Nettipalautteeseen on aina syytä suhtautua varauksella, olipa se positiivista mutta varsinkin, jos se on negatiivista. Siinä on vain yhden osapuolen näkemys, joka saattaa olla väritetty ja kärjistetty. Enkä sano tätä yrittäjänä, vaan ihmisenä, joka itsekin tsekkailee yhtä sun toista netistä.

    Muistuttaisin myös siitä, että kahvilatyöntekijäkin on vain ihminen. Saattaa olla huonompi päivä, eikä jaksa hymyillä, jos vaikka omassa elämässä on omia, ehkä isojakin, ongelmia.
    Tämä korostuu nimenomaan meidän kahvilassa: meillä on vakioasiakkaita, joista monet tunnemme etunimeltä ja joiden kanssa puhutaan ummet ja lammet, vaihdetaan kuulumiset ja vaivat ja jaetaan ilot ja surut.
    Ei se ole asiakaspalvelua, vaan luonnollista kanssakäymistä.
    Ja minä olen ja me olemme koko porukka erityisen iloisia tästä. On mukavaa olla töissä.


    Huvilan kahvila

  • Mainos

  • HuvilanKahvila 15 viestejä22.4.2013 20:14

    Tintille, ja miksei muillekin:

    Liha- ja lohipiirakkamme ovat nykyisin nekin luontaisesti gluteenittomia. Aloimme tehdä käytetyn taikinan senkin itse.

    Pakkohan se on, kun ei muuten saa luontaista.

    Saattaa olla, mutten vanno, että asiaa edisti se, että olen itse erittäin herkkä. Haittaa laadunvalvontaa, jos ei voi itse maistaa.

  • HuvilanKahvila 15 viestejä22.5.2013 09:44

    Huvilan kahvila kiittää ja niiaa!

    Keliakialiitto nimesi kahvilamme Vuoden 2013 gluteenittomaksi yritykseksi Keliakiamessuilla Tampereella.

    Suurin kiitos tästä kuuluu kaikille niille, jotka ovat puolestamme puhuneet, eli teille.
    Kiitämme myös vuoden mittaan saamastamme palautteesta.

    Pyrimme jatkossa parempaan.

    Hyvää kevättä kaikille!
    Ystävällisin terveisin,
    Huvilan kahvila

  • Hillevi 17 viestejä17.1.2014 17:19

    Tänään olin menossa herkuttelemaan, mutta olivatkin talvilomalla 09. - 27.01.2014. En ole huomannut siitä ilmoitusta täällä, mutta nytpä tuli.

  • HuvilanKahvila 15 viestejä20.1.2014 22:06

    Hillevi kirjoitti:
    Tänään olin menossa herkuttelemaan, mutta olivatkin talvilomalla 09. - 27.01.2014. En ole huomannut siitä ilmoitusta täällä, mutta nytpä tuli.

    Tosiaankin - olemme talvilomalla 9.-27.1.

    Olen aika varma siitä, että olen tässä ketjussa maininnut nettisivumme (huvilankahvila.fi), jonne päivitämme poikkeusaukioloajat. En nyt tähän hätään löytänyt mainintaa... Jos sitä ei olekaan, niin mun moka.

    Käytänpä tilaisuutta hyväkseni ja tiedotan samantien, että toi mainitsemani sangen yksinkertainen nettisivu saattaa mennä "remonttiin" lähitulevaisuudessa. Olen sellaista tässä loman aikana mietiskellyt.

    Niin että jos se ei avaudu tai se jotain 404errorisoi, kuten nettisivuilla on tapana tehdä kenkkuillessaan, niin sille on todennäköisesti ihan validi syy eikä se ole vain internetin ilkeilyä.

    Kahvila on näillä puheilla auki jälleen tiistaina 28.1. kello aamuseitsemästä.
    Normaalilla aikataululla (ti-pe 7-17, la 10-15) on tarkoitus jatkaa pitkälle kevääseen.

    Ystävällisin terveisin,
    Huvilan kahvila

  • HannaP 10 viestejä13.5.2015 22:36

    Nam nam, tänään ostin Huvilan kahvilasta täytetyn sämpylän (3,50e) ja aivan ihanan korvapuustin (3e). Huh, miten hyvää.

  • Mainos

  • HuvilanKahvila 15 viestejä16.11.2015 14:55

    Heipä hei taas kaikki!
    Huvilan kahvila tiedottaa...

    Huvilan kahvilan tuotteita saa Naisten Joulumessuilla 2.-6.12. Wanhassa Satamassa.
    Jos kertaostoksen loppusumma on yli 50 e, hyvitämme pääsymaksun 5 e.
    (Vain 1 krt / päivä, ei koske vapaalippuja.)
    Vain käteismaksu.

    Huomatkaa, että voitte myös tehdä joulutilaukset sähköpostitse! glutleip.farin(at)gmail.com

    Joulumessut avoinna joka päivä klo 10-18.
    Raitiovaunu 4, tai ilmainen bussikyyti Kiasman edustalta joka päivä klo 10-16.

    Tervetuloa! Nähdään messuilla!

  • TopiJ 6 viestejä18.11.2015 14:50

    HuvilanKahvila kirjoitti:
    Vain käteismaksu.

    Eipä yllätä yhtään.

    En itse pääse paikalle, ulkomailla olen, mutta Myyrmäen toimistolta varmaan joku pistäytyy.

  • TopiJ 6 viestejä18.11.2015 17:17

    Messuilla myytävät tuotteethan on tietenkin valmistettu ilmoitetussa elintarvikehuoneistossa, eikös niin? Omavalvonta kunnossa ja hyvät välit kunnan elintarvikevalvontaan?

  • TopiJ 6 viestejä9.12.2015 22:46

    Kävin Joulumessuilla, tuli hyvä mieli.

    Hienoa, että Huvilan kahvilan perinne elää edes jossakin muodossa. Jatkosta en tietenkään tiedä enkä kysynyt.

    Ostin Hanna-tätejä. Olisin halunnut karjalanpiirakan kaltaisia tuotteita, jotka eivät täytä karjalanpiirakan EU-määritelmää, mutta eipä niitä tietenkään tapahtuman viimeisinä tunteina enää jäljellä ollut.

    Paikalla olivat sekä yrityksen varsinainen omistaja että hänen tyttärensä Leila.

    Toivon kaikesta sydämestäni, että Huvilan kahvilasta tuttuja tuotteita myydään vielä jatkossakin ja että jokin vakaa yritys ottaa homman hoitaakseen.

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s