Huonoimmat "lohdutukset"

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Nuutti 56 viestejä1.10.2009 12:15

    Kun olette saaneet tietää keliakiastanne, minkälaisia lohdutuksia olette ihmisiltä saaneet?

    Kun itse Olin ollut tähystyksessä, niin huonoimman kommentin sanoi itse lääkäri. Kun tulokset oli saatu ja minua hoitava lääkäri oli tehnyt diagnoosin, niin minut kutsuttiin tietysti sairaalaan kuulemaan tulokset. Paikalla ei ollut se hoitava lääkäri vaan nuori erikoistuva lääkäri, joka oli kuitenkin ollut mukana tähystyksessäni. Diagnoosi tietysti oli keliakia, joka oli minulle aika järkytys koska olin aina pystynyt syömään mitä tahansa. Ensimmäiset tunteet olivat tietysti pahamieli ja ajatukset "mitä mä muka sitten syön?", jotka purkautuivat siellä vastaanotolla.

    Lääkäri sanoi sitten lohduttavasti "Ei se nyt maailmaa kaada. Sä sentään saat kerran kuussa kelasta 21 euroa, Ei muut saa." Sitten oli pakko kysyä siltä, että "vaihtaisitko sä sitten 21:stä eurosta kuussa leivän syönnin hiekkakakkujen syöntiin?!" Meni aika hiljaiseksi.

  • Herkuttelija 15 viestejä1.10.2009 13:48

    Huonoimman "lohdutuksen" olen saanut myös lääkäriltä. Sain kuulla verikokeesta otetun tuloksen puhelimitse juuri ennen joulua, ja lääkäri tokaisi tyyliin "tämä on sitten viimeinen joulu, kun saat kunnolla herkutella eli nauti nyt", viitaten että koepalatutkimuksiin joudun sitten heti joulupyhien jälkeen. Itkin puhelun jälkeen, koska tuntui etten enää voi syödä mitään hyvää. Kuinka väärässä lääkäri olikaan! Mutta siinä yhteydessä kommentti tuntui musertavalta.

  • Mainos

  • Ira 57 viestejä1.10.2009 14:32

    Voi ei..mitä kommentteja lääkäreiltä.ihan surkuhupaisaa.Mulle lääkäri oli silloin ihan asiallinen, mutta jätti ikänkuin tyhjän päälle, enkä saanut opastusta mitä seuraavaksi pitäis tehdä ja kuka auttaa ruokavalion vaihtamisessa. Oli järkytys tietää sairastuneensa keliakiaan johon ei ole lääkettä tai muuta parannuskeinoa kuin ruokavalio.

    Mutta siis, olin kylässä, jossa oli kaksi naista ja jotka totesivat että aivan ihana sairaus kun pysyy hoikkana kun ei juuri mitään voi syödä ja tuli siihen perään vielä hurmaava kikatus...

  • carietta 72 viestejä1.10.2009 17:35

    Ompas aika tylyjä lohdutuksia. Itseäni ärsyttää kun ihmiset toteavat,että onhan niitä gluteenittomia tuotteita nykyyään tosi paljon. Tavallaan totta, mutta kun se sanotaan silloin kun muut syövät kermakakkua ja itse syöt kuivia keksejä.

  • norppa 59 viestejä1.10.2009 20:08

    Keliakia kun ei ole suoranaisesti hengenvaarallinen tauti, niin voi olla ettei lääkärit ihan ymmärrä, ettei senkään diagnoosin saaminen aina ole ihan helppoa. Lääkärin näkökulma saattaa ennemminkin olla "sairaus löytyi, mutta tähän ei tarvita edes lääkitystä". Ymmärrettävää, jos toisinaan joutuu kertomaan vakavista sairauksista, esim. syövistä.

    "ihana sairaus kun pysyy hoikkana kun ei juuri mitään voi syödä "
    Olisikin totta, itse ainakin nuorena olin hoikka, keliakian tultua on lihominenkin alkanut. Nykyään kun ruoka imeytyy ja pitää hieman katsoa, mitä syö.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s