Imellytetty perunalaatikko

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Ninni 114 viestejä26.10.2009 08:58

    Mites tehdään imellytetty perunalaatikko jouluksi gluteiinittomana? Onko mahdollista? Imeltyykö perunat gluteiinittomilla jauhoilla?

    kyselee tuore keliaakikko

  • Suviih  629 viestejä26.10.2009 16:35

    Kyllä meillä on tätä tehty gluteenittomista jauhoista. Mummo vielä joskus antoi vinkin että kannattaa laittaa sekaan hieman siirappia niin tulee hyvä ja se kyllä auttoi.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • KattiMatikka 271 viestejä27.10.2009 09:58

    Maailman helpoin ja parhaimman makuinen perunalaatikko tulee Mummon muusi perunasoseaineksista (on muuten varmistetusti gluteeniton )

    Eli tekee muusin ohjeen mukaan, laittaa sekaan siirappia ja hieman voita ja sitten uuniin. Ja sitten kaikki kysyy, että miten ihmeessä tämä on näin hyvää perunalaatikkoa ja miten olet onnistunut imellyttämisessä

  • annakristiina 27 viestejä27.10.2009 14:37

    Kiitos hyvästä vinkistä! Aion testata joulun aikaan

  • Ninni 114 viestejä27.10.2009 14:40

    Minä kiitän myös, aion kyllä kokeilla näitä. Saitteko laatikosta oikein sellaista löysää hämäläiseen tapaan? Itse pidän juuri sellaisesta perunalaatikosta.

    KattiMatikka: Kun teet laatikon tuosta muusista, laitatko uuniin vielä maitoa mukaan vai vaan pelkkä muusi?

  • KattiMatikka 271 viestejä27.10.2009 19:48

    Uuniin en laita enää maitoa mutta muusin teen kyllä jonkin verran löysemmäksi kuin ohjeessa on. Tulee sellaista löysempää Ja päälle olen uuniin pistänyt muutaman ohuen voisiivun.

  • Mamma 117 viestejä29.10.2009 11:21

    Kannattaa tehdä pieni testierä Mummon muusista. Itse en pidä sen mausta (= lue: ei makua lainkaan), aivan hirveää liisteriä tuli vaikka laitoin nestettäkin ohjetta enemmän.

  • Mainos

  • higga 209 viestejä29.10.2009 13:55

    Ehkä vähän OT, mutta saarioisten äiditkin tekee nykyään gluteenitonta perunalaatikkoa

    Siirappia vaan reilusti kun itse tekee alusta alkaen!

  • KattiMatikka 271 viestejä29.10.2009 14:36

    MAMMA: Samaa mieltä olen, että mummon muusi perunamuusina tehtynä on kamalaa eikä yhtään hyvää, mutta siirapilla ja ehkä kermalla terästettynä ja uunissa "paistettuna" maistuu oikein ihanalle perunalaatikolle

  • Mamma 117 viestejä29.10.2009 16:42

    Jaa-a, täytyy sitten vielä kokeilla siirapin, kerman ja smörin kera Teenpä pikkujouluksi.

  • KattiMatikka 271 viestejä30.10.2009 09:17

    Nyt tietysti täytyy todeta, että makuasioista ei sovi kiistellä etten saa yleistä haukkuvyöryä, kun joulu tulee

  • Ulpu 2 viestejä2.11.2009 08:09

    mitä gluteiinittomia jauhoja olette perunalaatikoihinne laittaneet?

  • Mainos

  • meukki 16 viestejä2.11.2009 17:17

    Sunnuntain vaaleita jauhoja on meillä käytetty ja siirappia laitettu myös. Ihan hyvin on onnistunut ja sellaista löysää on tullut niinkuin hämäläisen perunalaatikon kuuluukin olla.

  • Kiipuli 90 viestejä2.11.2009 19:21

    Mä olen tehnyt aivan perinteisen ohjeen mukaan. Sekaan jytteä ja maissijauhoja 1/1. VÄhän löysempää kandee tehdä kuin normaalisti, muuten tulee liian kuivaa.

    Ainakin meillä onnistuu. Fibrexiä päälle - tulee hyvä kuori

  • Marjo 5 viestejä4.11.2009 17:36

    Itse olen tehnyt aivan saman reseptin mukaan kuin ennenkin. Jauhot vaan vaihtanut gluteenittomiin. Eroa ei olla maussa huomattu ollenkaan. Ja imellytän yhtä kauan, eli yön yli hellan päällä peitettynä.
    Ekana jouluna kyllä pelkäsin jääväni laatikoista paitsi. Mutta pakko sitä oli ottaa itteensä lopulta niskasta kiinni ja ruveta kokeilemaan...ja hyvää on tullu..
    Ja kohtahan niitä saa ntts ruveta väsäilemään.

  • Mamma 117 viestejä6.11.2009 14:35

    Miten teillä on onnistunut joulukinkun kuorrutus.? Mitä korppujauhoja suosittelette.? Gluteenittomia korppujauhojakin kun on erilaisia. Eka gl free joulu edessä.

  • Suviih  629 viestejä6.11.2009 15:48

    Moilasen ja Risetin korppujauhoja on meillä käytetty ja ne ainakin ovat ihan ok.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • Mamma 117 viestejä10.11.2009 14:39

    Kiitos Suviih, eikus kokeilemaan vaan sitten.

  • tytsi 1 viesti9.12.2009 13:40

    Itselle tuli tänään kans mieleen tehä perunaloota muusijauheesta ja ainakin ennen uuniin laittoo on hyvää.. parempaa ku ennen Käytin rainbown muusijauhetta( se on parasta noista muusijauheista). Lisäsin muusiin vähän hylaruokakermaa. sit tietty vähän rasvaa ja siirappii. Ihanan makeeta ja maukasta... Eriasia miltä maistuu kun otan sen uunista

  • Vesiperhonen 20 viestejä16.12.2013 23:22

    Imelletty perunasoselaatikko

    Tällä ohjeella olen joka joulu onnistunut hyvin ja ei keliaakikotkin syövät sitä suurella ruokahalulla.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s