Joulusinappi- ja kahvikakkuohjeita?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Suviih  629 viestejä7.12.2009 12:15

    Olisiko kellään hyvää ohjetta gluteenittoman kotisinapin valmistamiseen? Jouluksi haluaisin kokeilla itsetehtyä sinappia, mutta monissa ohjeissa on vehnäjauhoa enkä tiedä miten sinapissa se olisi järkevintä korvata niin ettei maku muutu, kun en ole sinappia ennen tehnyt.

    Jouluisia kahvikakkuohjeita (gluteenittomia tietysti) ottaisin myös mielelläni vastaan, tekisi mieli kokeilla jotain uutta tänä jouluna kahvileiväksi torttujen ja pipareiden rinnalle.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Ninni 114 viestejä7.12.2009 12:22

    Mä olen tehnyt aikaisempina jouluina konjakkisinappia alla olevalla ohjeella. Keliakialiiton sivujen mukaan sinappijauhe on gluteeniton. Vastaavia ohjeita löytyy netistä helposti.

    Konjakkisinappi

    1 tlk Colman's sinappijauhetta
    1 dl sokeria
    2 dl kermaa
    3 rkl ruokaöljyä
    3 tl vaaleaa viinietikkaa
    ripaus suolaa
    (valkosipulijauhetta)
    (valkopippuria)
    1-2 rkl konjakkia

    Mittaa ainekset kattilaan ja keittele miedolla lämmöllä muutama minuutti, varo polttamasta pohjaan. Laita valmis sinappi kuumennettuun lasipurkkiin ja nosta kylmään.

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä7.12.2009 12:36

    Tiikerikakkua ja suklaakuivakakkua kahvikakkua gluteenittomana löytyy täältä: http://www.iosonocirneco.com/erja/gluteeniton.htm
    (Rullaa siua reilusti alaspäin)

    Siellä oli myös gluteeniton Sacherkakku. Luulen, että sitä tulee joulun aikaan kokeiltua!

  • Ninni 114 viestejä7.12.2009 19:39

    Hei vielä Suviih,

    Maistelen tässä juuri uunituoretta kakkua, hyvää on. Kokeilin ennen keliakiaa käyttämääni Valion reseptiä niin, että vaihdoin vain vehnäjauhojen tilalle Sunnuntain gluteenitonta jauhoa. Appelsiinimarmeladin korvasin tällä kertaa aprikoosimarmeladilla. Ja voitelin vuoan vain voilla, en käyttänyt teflon vuoassa lainkaan korppujauhoja. Tämä kakku pysyi hyvin kasassa. Tässä resepti:

    Appelsiinikakku
    2 munaa
    1 1/2 dl sokeria
    2 dl Valio kuohukermaa
    100 g Valio voita
    1 1/2 dl appelsiinimarmeladia
    2 tl vanilliinisokeria
    1/2 rkl kardemummaa
    4 1/2 dl vehnäjauhoja (--> Sunnuntai glut. jauhoja)
    3 tl leivinjauhetta

    Vatkaa munat ja sokeri kovaksi vaahdoksi. Lisää kerma, sulatettu voi ja appelsiinimarmeladi. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. Sekoita tasaiseksi. Kaada taikina voideltuun ja koppujauhoitettuun 1 1/2 l:n kakkuvuokaan. Paista 175 asteessa 50 min.

  • Vesiperhonen 20 viestejä16.12.2013 23:27

    Ninni kirjoitti:
    Mä olen tehnyt aikaisempina jouluina konjakkisinappia alla olevalla ohjeella. Keliakialiiton sivujen mukaan sinappijauhe on gluteeniton. Vastaavia ohjeita löytyy netistä helposti.

    Konjakkisinappi

    1 tlk Colman's sinappijauhetta
    1 dl sokeria
    2 dl kermaa
    3 rkl ruokaöljyä
    3 tl vaaleaa viinietikkaa
    ripaus suolaa
    (valkosipulijauhetta)
    (valkopippuria)
    1-2 rkl konjakkia

    Mittaa ainekset kattilaan ja keittele miedolla lämmöllä muutama minuutti, varo polttamasta pohjaan. Laita valmis sinappi kuumennettuun lasipurkkiin ja nosta kylmään.

    Mulla lähes sama ohje kuin sinulla Nimmi.

    Konjakkinen joulusinappi

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s