Kauppojen palvelutiskien gluteenittomuus

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Susa 61 viestejä23.2.2013 10:45

    Katselin toissapäivänä S-marketin palvelutiskillä, että frittimuikut ja ns. gluteenittomat kalat olivat siellä sulassa sovussa sekaisin ja tiskin takana ollut henkilö käsitteli kaikkia tuotteita samoilla hanskoilla. Tässä olisi hyvä kohderyhmä keliakia-tietouden lisäämistä ajatellen! En ole tarkemmin seurannut, käyttävätkö samoja ottimia kuinka moneen eri tuotteeseen muutoinkin palvelutiskeillä ja kun erilaiset salaatit ovat vieri vieressä niin riski kontaminaatiolle on suuri. Onko kokemuksia tai muita havaintoja?

  • katjairene 57 viestejä23.2.2013 10:53

    Kerran kysyin jonkun tuotteen gluteenittomuutta palvelutiskiltä ja mulle vastattiin että ei voi sanoa minkään tuotteen olevan gluteeniton koska ovat niin lähekkäin siellä tiskissä. Asiantuntevaa toimintaa

  • Lianna 55 viestejä23.2.2013 11:20

    Joo, näin on! Minä pyydän joka kerta myyjää vaihtamaan hanskat ja ottamaan uuden haarukan tms. työkalun ja valitsemaan alapuolella olevan kalan. Ja aina myyjät tekevät sen ymmärtäen, kun kerron kontaminaatio vaarasta. Lisäksi esim. savukalastahan poistetaan nahka, joten tällä lailla on aika turvallista! Minä en ainakaan ole koskaan sairastunut tästä.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s