Kehitetään palvelua!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä17.8.2009 13:58

    Välillä meinaa loppua ideat kesken, joten kaipailen nyt kaikilta teiltä ajatuksia, kuinka Glu.fi:tä pitäisi kehittää eteenpäin. Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan ja parhaat saatetaan jopa toteuttaa, kun sattuu olemaan aikaa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • KattiMatikka 271 viestejä17.8.2009 21:46

    Olisi hyvä jos olisi sellainen palkki, jossa lukisi ensiapuapaketti vastasairastuneelle tms. "repaisevää" Siihen me "konkarit" laitettaisiin näitä niksejä omista margariinirasioista yms. perusjuttuja, että jokaisen ei tarvitsisi niitä kaikkia kantapään/surffailun kautta oppia.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä17.8.2009 22:51

    KattiMatikka kirjoitti:
    Olisi hyvä jos olisi sellainen palkki, jossa lukisi ensiapuapaketti vastasairastuneelle tms. "repaisevää" Siihen me "konkarit" laitettaisiin näitä niksejä omista margariinirasioista yms. perusjuttuja, että jokaisen ei tarvitsisi niitä kaikkia kantapään/surffailun kautta oppia.

    Itse asiassa juurikin tällaista olen pohtinut itsekin

    Tuosta harmaasta yläpalkista nimittäin puuttuu kohta Keliakia. Osasto voisi pitää sisällään perusfaktat keliakiasta ja sitten paljon käytännön vinkkejä uusille keliaakikoille, keliaakikoille ruokaa laittaville sekä ravintoloiden tarjoilijoille.

    Otan mielelläni vastaan kokeneempien keliaakikoiden käytännön vinkkejä ja koostan niistä tuon keliakiaosaston terästettynä omilla kokemuksillani.

    Jos jotakuta kiinnostaa tulla uuden osion "oikolukijaksi" ennen kuin julkaisen osaston vasta-alkajille, ei muuta kuin yksityisviestiä tulemaan tai huutelua tänne keskusteluun.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • LG1982  164 viestejä8.9.2009 23:47

    Voiskohan noihin tuotteisiin lisätä jotenkin enemmän vertailtavuutta? esim. nettimakuraati käyttäjien arvioista 0-5 tai ihan faktapohjalta kuitupitoisin palveluun lisätyistä mysleistä jne. Taitaa vain olla hankala toteuttaa käytännössä.

    Itsekin kaipaillut mahdollisuutta korjata kirjoitusvirheitä aiemmista viesteistä. Faktatiedot sen sijaan ihan kohtalaisen ymmärrettävässä muodossa Keliakialiiton ja Keliakianuorten sivuilla, joten en ole osannut niitä tänne kaivata. Saattaa tosin olla tarpeen uusille tapauksille ainakin jos näkökulma käytännönläheisempi.

  • Jezu  Ylläpitäjä8.9.2009 23:52

    LG1982 kirjoitti:
    Voiskohan noihin tuotteisiin lisätä jotenkin enemmän vertailtavuutta? esim. nettimakuraati käyttäjien arvioista 0-5 tai ihan faktapohjalta kuitupitoisin palveluun lisätyistä mysleistä jne. Taitaa vain olla hankala toteuttaa käytännössä.

    Olen miettinyt jonkinlaista arvostelumahdollisuutta kaikkiin palveluun lisättyihin sisältöihin (myös tuotteet). Olisiko tähdet 1-5 hyvä idea? Kaikki käyttäjät voisivat siis antaa oman mielipiteensä.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Suviih  629 viestejä9.9.2009 19:55

    Tuo arvostelumahdollisuus olisi tosi hyvä.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Viveka 127 viestejä12.9.2009 16:37

    Samaa mieltä. Tähdet käyttöön!

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä14.9.2009 17:33

    Joo, tuo tähtihommeli pitää kyllä tehdä, kunhan vaan ehtii

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä22.9.2009 12:55

    Kokeilkaas miten arvostelu toimii. Ominaisuus löytyy nyt vinkeistä, kuvista, tuotteista ja linkeistä. Kirjaudu sisään ja napsauta haluamaasi määrää tähtiä (1=ei hyvä, 5=erinomainen) sivun oikeassa laidassa. Kun ääniä on kertynyt vähintään 3 eri käyttäjältä, näytetään keskiarvo. Yksi käyttäjä voi äänestää vain kerran tiettyä sisältöä. Kun ääniä kertyy tarpeeksi, teen listan palvelun suosituimmista sisällöistä.

    Mitäs mieltä ominaisuudesta? Muistakaa äänestää myös vanhempia palvelusta löytyviä sisältöjä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • LG1982  164 viestejä22.9.2009 15:57

    Kivalta vaikuttaa. Itse lisäämiään sisältöjä ei voi arvostella, joka osin kyl ihan ymmärrettävää. Riippuen sisällöstä voi olla vähän hankala mieltää mitä arvostelee. Arvostelin esim. vinkin yliopiston kahvilan gluttileivoksesta ja jäin miettiin arvostellako tietoa siitä, että kahvilasta saa leivoksia, itse leivosta vai kahvilan palvelua.

    Uudelle omaisuudelle 5 tähteä.

  • Jezu  Ylläpitäjä22.9.2009 16:02

    LG1982 kirjoitti:
    Kivalta vaikuttaa. Itse lisäämiään sisältöjä ei voi arvostella, joka osin kyl ihan ymmärrettävää. Riippuen sisällöstä voi olla vähän hankala mieltää mitä arvostelee. Arvostelin esim. vinkin yliopiston kahvilan gluttileivoksesta ja jäin miettiin arvostellako tietoa siitä, että kahvilasta saa leivoksia, itse leivosta vai kahvilan palvelua.

    Uudelle omaisuudelle 5 tähteä.

    Kiitokset tähdistä Ajatukseni tuossa oli, että vinkeissä arvioidaan itse vinkin hyödyllisyyttä. Eli kahvilaesimerkissä tähdet annettaisiin sen mukaan, kuinka hyödyllinen tieto siitä, että kahvilasta saa gluteenittomia leivoksia, on. Kommenteissa voi sitten kertoa tarkemmin esimerkiksi kahvilan palvelusta tai leivoksista.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Vlad 22 viestejä24.9.2009 08:40

    Arvostelu on hyvä idea.

    Uudet tuotteet -listassa on paljon sellaisia ihanuuksia, joita en ole koskaan itse kaupoista löytänyt.
    Olisiko mahdollista kirjoittaa tuotteen kohtaan osviittaa mistä marketista tai ylipäätään mistä paikkakunnalta tuote on löytynyt.
    Olen etsinyt ja kysellyt raivokkaasti tuloksetta eri kaupoissa.
    Jos tietää missä muissa tuote on myynnissä kaupoissa on, se voi jopa helpottaa tietyn tuotteen oman alueen kauppaan saamista. Kun on pohjatietoa, voi sanoa -"sieltäkin tuotetta löytyy"!

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä24.9.2009 09:45

    Vlad kirjoitti:
    Arvostelu on hyvä idea.

    Uudet tuotteet -listassa on paljon sellaisia ihanuuksia, joita en ole koskaan itse kaupoista löytänyt.
    Olisiko mahdollista kirjoittaa tuotteen kohtaan osviittaa mistä marketista tai ylipäätään mistä paikkakunnalta tuote on löytynyt.
    Olen etsinyt ja kysellyt raivokkaasti tuloksetta eri kaupoissa.
    Jos tietää missä muissa tuote on myynnissä kaupoissa on, se voi jopa helpottaa tietyn tuotteen oman alueen kauppaan saamista. Kun on pohjatietoa, voi sanoa -"sieltäkin tuotetta löytyy"!

    Se näkyy jo nyt tuolla oikeassa reunassa tuollaisen pinkin palkin alla. Se on kyllä vähän huomaamaton ja kesti itselläkin melko kauan ennen kun huomasin sen sieltä.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Jezu  Ylläpitäjä24.9.2009 17:32

    Suviih kirjoitti:
    Se näkyy jo nyt tuolla oikeassa reunassa tuollaisen pinkin palkin alla. Se on kyllä vähän huomaamaton ja kesti itselläkin melko kauan ennen kun huomasin sen sieltä.

    Vähän olen pohtinut, josko koko oikean reunan palkki siirrettäisiin vasempaan laitaan. Mitä mieltä ajatuksesta?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Suviih  629 viestejä24.9.2009 18:47

    Se kyllä helpottaisi huomaamista, nythän tuo palkki häviää noiden mainosten sekaan.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Viveka 127 viestejä26.9.2009 12:02

    Yksi sokea täälläkin. Meni itselläkin ohi aika pitkään tuo vasen laita... Etsin jonkun aikaa aiemmin vinkkien muokkaus -kohtaa ja tähdetkin oli aluksi hukassa. Vasen laita saattaisi toimia minunkin mielestäni.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Jezu  Ylläpitäjä27.9.2009 14:39

    Suviih ja Viveka, miltäs nyt näyttää?

    Kaikkea muutakin jännää uutta tulossa, kun Glu.fi viettää 1-v synttäreitä 29.9.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä27.9.2009 21:05

    Kyllä tuo nyt on paremmin huomattavissa, länsimaiset ihmiset kun lukevat vasemmalta oikealle, niin tuonkin huomaa paljon helpommin tuolta vasemmalta reunalta.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Viveka 127 viestejä28.9.2009 16:04

    Hienolta! En eilen ehtinyt edes avata konetta, joten olipa mukava ylläri tälle päivälle. Paljon paremmin huomaa nyt tuon palkin.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Marjatta 35 viestejä1.10.2009 14:36

    Hei,
    voisikohan viestit näyttää "uutuusjärjestyksessä", siis uusimmat ensin? Nyt kun etsii jostain uusimpia kommentteja, joutuu kahlaamaan hirmuisen määrän vanhaa, jo luettua ketjua.
    Ehkä myöhemmässä vaiheessa siitä voi olla enemmänkin haittaa.

  • Jezu  Ylläpitäjä2.10.2009 11:21

    Marjatta kirjoitti:
    Hei,
    voisikohan viestit näyttää "uutuusjärjestyksessä", siis uusimmat ensin? Nyt kun etsii jostain uusimpia kommentteja, joutuu kahlaamaan hirmuisen määrän vanhaa, jo luettua ketjua.
    Ehkä myöhemmässä vaiheessa siitä voi olla enemmänkin haittaa.

    Tarkoitatko keskustelualuetta vai esimerkiksi kommentteja tuotteista tai vinkeistä? Siellä uusimmat kommentit ovat listan alussa.

    Keskusteluihin pitänee tehdä linkki, jolla voi hypätä keskustelun viimeiseen viestiin. Lisäksi olen suunnitellut, että keskustelut, joita käyttäjä ei ole vielä lukenut, korostettaisiin jotenkin. Kun ehtisi vaan tekemään

    Asiasta viidenteen. Lisäsin etusivulle nyt 2 riviä kuvia ja laitoin ne uutuusjärjestykseen. Aiemmin 5 kuvaa arvottiin satunnaisesti koko kuva-arkistosta.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Viveka 127 viestejä4.10.2009 16:39

    Marjatta taitaa tarkoittaa viestiketjujen esitystä kokonaisuudessaan käänteisesä järjetyksessä, vai mitä? Joillakin sivuilla keskustelun kun avaa, niin ensinnä on viimeiseksi kirjoitettu viesti ja sen alapuolella sitä ennen kirjoitettu jne.

    Itse pidän tyylistä, että viestit ovat siten kuin ne nyt ovat täällä Glu.fi:ssä. Eli aloitus ensin ja sen alta sitten sen jälkeen tulleet vastaukset, mutta pikalinkki viimeiseen viestiin olisi hyödyllinen. Käytän itse aina tuota loppuun> -linkkiä, mutta olisi mukava, jos se veisi siihen viimeiseen viestiin, eikä vain viimeiselle sivulle.

    Samoin kannatan tuota ominaisuutta, jossa näkee kirjautuessaan mitkä on jo käynyt lukemassa ja mitkä on tulleet viimeisen kirjautumiskerran jälkeen.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä21.10.2009 15:10

    Viveka kirjoitti:
    Samoin kannatan tuota ominaisuutta, jossa näkee kirjautuessaan mitkä on jo käynyt lukemassa ja mitkä on tulleet viimeisen kirjautumiskerran jälkeen.

    Tein keskusteluihin nyt ominaisuuden, jossa merkataan punertavalla pallukalla ne keskustelut, joihin on tullut uusia viestejä viimeisen lukukerran jälkeen. Nyt aluksi kaikki keskustelut näkyvät "lukemattomina", koska tietoa lukukerroista ei vielä ole. Ominaisuus toimii vain kirjautuneilla käyttäjillä.

    Kommentteja?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Viveka 127 viestejä21.10.2009 16:25

    Alkutuntuma hyvä! Kokeilu jatkuu...

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Jezu  Ylläpitäjä13.12.2009 01:11

    Lisäsin ohjelistaan ohjeet kuvien lisäämisestä sekä sisältöjen arvostelusta, jota jengi on tehnyt yllättävän vähän.

    Kuvan lisääminen palveluun

    Sisällön arviointi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s