Keliaakikot lähtee Thaimaaseen!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • taigis 101 viestejä11.11.2011 12:27

    Thaimaan matka lähenee, kolme keliaakikkoa lähdössä reissuun.

    Olen siellä ollut kerran aiemminkin, mutta silloin "taviksena" eikä tarvinnut huomioida näitä juttuja.
    Tiedättekö minkä verran siellä jauhoja käytetään, mututuntumani sanoo että aika vähän,, mutta eihän niistä ruuista voi kyllä näön perusteella sanoa mitään. No, riisiä toki sentään

    Hyviä vinkkejä kaipaillaan!

  • msl 1 viesti25.11.2011 10:04

    Olin Thaimaassa 2 vuotta sitten ja kyselin Singha-oluesta. Oppaat ja muutkin väittivät, että se on tehty maissista eikä ohrasta. Join sitä sitten matkan aikana (2vko) melko usein. Ei tullut mitään oireita, vaikka nyt huomasin, että se onkin tehty ohramaltaasta.
    Kysyisin samalla Floradix-vitamiinimehuvalmisteesta. Se sisältää juolavehnää ja vehnänalkiouutetta. Saako sitä käyttää?

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä25.11.2011 10:19

    Tiedän olevani pilkunn*****a, mutta en vain voi olla puuttumatta kun tuo ärsyttää mua aina niin paljon. Se on Thaimaahan, ei Thaimaaseen.

    Aasiassa yleisesti käytetään vähän vehnää, mutta jos olette menossa turistirysään, länsimaiset ruoka-aineet ovat löytäneet myös sinne. Syökää siis aasialaisissa ravintoloissa niin varmasti löytyy ruokaa sullekin vaikka kuinka paljon!

  • annakristiina 27 viestejä25.11.2011 11:51

    msl kirjoitti:
    Kysyisin samalla Floradix-vitamiinimehuvalmisteesta. Se sisältää juolavehnää ja vehnänalkiouutetta. Saako sitä käyttää?

    Itse käytän Floravital®, on sama tuote periaatteessa, mutta on gluteeniton, makeuttamaton ja hiivaton.

  • Jezu  Ylläpitäjä25.11.2011 14:09

    msl kirjoitti:
    Olin Thaimaassa 2 vuotta sitten ja kyselin Singha-oluesta. Oppaat ja muutkin väittivät, että se on tehty maissista eikä ohrasta. Join sitä sitten matkan aikana (2vko) melko usein. Ei tullut mitään oireita, vaikka nyt huomasin, että se onkin tehty ohramaltaasta.

    Keliakiadiagnoosini aikoihin lääkäri totesi, että voin juoda maissioluita kuten Coronaa, mutta faktahan on se, että näissä oluissa on maissia vain mauksi ja pohjana ohramaltaat, kuten suurimmassa osassa oluita. Eli ei sovellu keliaakikoille.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • motusalem 85 viestejä23.3.2013 18:15

    Ruotsissa kun joku vuosi sitten mittailtiin noiden oluiden gluteenipitoisuuksia, niin Singhan 5%:n sisälsi selvästi vähiten (17mg/l) gluteenia keskiolutvahvuisissa oluissa. Saisi suomessa yliviivatun vehnäntähkän kylkeensä

  • oranki 35 viestejä28.3.2013 10:55

    Täällä muuten uudet ruotsalaisten tulokset: http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Paskmuster-okej-aven-for-glutenintoleranta/

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s