Keliakia ja alttius muihin suolistotulehduksiin?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tallulah 476 viestejä28.1.2014 14:42

    Samaa mieltä Rupertin kanssa, ei minulla itse keliakiasta ole juuri mitään jauhettavaa, en oireile eikä mulla ole liitännäissairauksia ja osaan ihan itse jo 33 vuoden kokemuksella hoitaa ruokavalioni. Sen sijaan mulle tämän palstan anti on uutuustuotteet.

  • Juulin 187 viestejä18.1.2014 07:54

    Rupert kirjoitti:
    Ruokaohjeet, kuppilat ym. kiinnostavat enemmän varmasti ihan siitä syystä, että ne yhdistävät kaikkia keliaakikoita. Sen sijaan oireet ja liitännäisvaivat ovat kovin yksilöllisiä. Jos toinen on liki oireeton ja vahingossa diagnoosin saanut ja toinen kierii viikon vessan lattialla yhdestä jauhonmurusta ja toisen jostain ensimainitulle täysin vieraasta rasvaripulista, niin eipä siinä juuri jaettavaa itse sairaudesta ole. Mutta samoja ruokia ja samoja kuppiloita kumpikin kuitenkin metsästää.

    erinomaisesti sanottu.

  • Mainos

  • Rupert 74 viestejä17.1.2014 22:04

    Ruokaohjeet, kuppilat ym. kiinnostavat enemmän varmasti ihan siitä syystä, että ne yhdistävät kaikkia keliaakikoita. Sen sijaan oireet ja liitännäisvaivat ovat kovin yksilöllisiä. Jos toinen on liki oireeton ja vahingossa diagnoosin saanut ja toinen kierii viikon vessan lattialla yhdestä jauhonmurusta ja toisen jostain ensimainitulle täysin vieraasta rasvaripulista, niin eipä siinä juuri jaettavaa itse sairaudesta ole. Mutta samoja ruokia ja samoja kuppiloita kumpikin kuitenkin metsästää.

  • honda 89 viestejä17.1.2014 18:03

    kovin on tervettä porukkaa keliakkiaa sairastavissa, kun muut eivät sairasta yllä olevaa ongelmaa tai muita vaivoja ole ...enemmän kiinnostaa ruoka ohjeet,kuppilat kun keliakia ...itsessään.

  • Marianne82 27 viestejä17.1.2014 10:47

    Minulla gluteeniton ruokavalio on auttanut todella paljon, enkä ole juuri sairastellut flunssia tai vatsatauteja keliakiadiagnoosin jälkeen. Mutta minulla on edelleen vatsaoireita ja ongelmia nimenomaan rasvojen imeytymisessä - tämä johtuukin haiman vajaatoiminnasta, johon olen juuri saanut lääkityksen. Olen kamppaillut pari vuotta painoni kanssa, ja niin päin, että se meinaa koko ajan vain tippua. Nyt lääkityksen löydyttyä, paino on heti alkanut nousemaan - kunhan ei nyt sitten nousisi liikaa? Sain sellaisen käsityksen, että tämä on melko yleistä keliaakikoilla, mutta tämä siis yhden lääkärin arvio.

  • honda 89 viestejä15.1.2014 16:43

    rasva ja keliakia vaikka on gluteettomalla ruokavaliolla niin siitä huolimatta on maha sekaisin,se voi johtua siitä että on niin sanottu rasvaripuli ohutsuoli ei pysty käsittelemään kaikkia rasvaa hyväksee silloin tulee ylimääräinen rasva pois...wc-kautta...hyvin yleinen keliakkiaa sairastavalla...onko kokemuksia tiellä tästä ilmiöstä..

  • honda 89 viestejä15.1.2014 15:24

    en viitsi lukea jatkuvasti ruoka ohjeita,kyllä joilla on keliakia tietää mitä pitää syödä ja kuinka paljon että ravinto suositukset tulee täytyttyä..täällä pitäisi enemmän keskustella siitä että mitä tehdä kun gluteeniton ruoka valio ei autakkaan..milloin pitäisi mennä jatko hoitoon ..kuinka pitkän ajan voi kokeilla gluteenitonta ruokavaliota,ennen kun pitää mennä jatko tutkimuksiin...

  • Mainos

  • Juulin 187 viestejä15.1.2014 13:35

    En saa ruoka rahaa, vaan ruokavaliokorvauksen. Ja kyllä tutkittu on keliakia minulla, ei keliakkiaa, mikä se sitten ikinä onkaan.

    Monettahan kertaa sitä olet minulta tingannut ja väittänyt, etten ole keliaakikko...

    Ja esitin vain mielipiteeni ja oman kokemukseni, en faktaa.
    Mutta kiitos Honda kun muistutit, miksen käy täällä foorumissa enää.

  • honda 89 viestejä15.1.2014 11:04

    juulin onko sinulla verikokoissa ,tähystyksessä todettu keliakkia,saatko kelalta ruoka rahan korvausta....jos näin on hyvä mutta muuten sinulla on erittäin huonot tiedot keliakia sairautena,siihen liittyvät oheis sairaudet.lue vähän enemmän sairauteen liittyvistä sairauksista...ei se aina ole gluteeniton ruoka valio se ainut pelastus sairauteen...

  • Juulin 187 viestejä15.1.2014 07:38

    Riippuu monesta muustakin asiasta. Itselläni sairastamiset ovat vähentyneet reippaasti keliakian hoitamisen ansiosta. Vatsa tosin on herkempi, muttei merkittävästi ja itse käytän maitohappobakteereja niin ne tasapainottavat vatsaa ja antavat roimasti lisää vastustuskykyä.

  • honda 89 viestejä14.1.2014 19:05

    kyllä se mahdollista ,kun muutenkin suolisto on huonossa kunnossa ..keliakkian takia .ei ole samanlaista vastus kykyä kun terveillä ihmisillä...

  • suzanne 10 viestejä14.1.2014 18:55

    Moikka,
    oletteko huomanneet tai onko teillä mutu-tietoa siitä, että saako keliakiaa sairastava (varsinkin alkuvaiheessa dieettiä) helpommin suolistotulehduksia tai erilaisia virustauteja? Itselläni tuli tosi raju salmonella-tartunta päiväkotityöstä jo kolmen päivän kuluttua työn aloittamisesta kun altistuin oksentavan lapsen takia taudille. Oireet on olleet tosi rankat ja lääkärikin terveysasemalla ihmetteli että suolistoni meni niin huonoon kuntoon kun useimmilla salmonella pysyy melko vähäoireisena tai oireettomana.
    Mutta siis onko vatsataudit rajumpia tai tuleeko helpommin muita suolistotulehduksia?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s