Keliakia ja niveloireet

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Nanita 1 viesti29.10.2015 11:50

    Minulla on todettu keliakia 1½ vuotta sitten, mistä lähtien olen noudattanut gluteenitonta ruokavaliota tarkasti ja seurantatutkimuksessa vasta-ainearvot ok. Nyt kuitenkin on ilmentynyt niveloireita, joille ei löydy selitystä (reuma tutkittu ja jne...), joten lääkäri epäilee tulehduksia ja muita kipuoireita keliakian aiheuttamaksi. Onko kokemuksia? Ja mikä avuksi? Ajattelin kokeilla luontaisesti gluteenitonta ruokavaliota, tähän asti olen käyttänyt myös tärkkelystä sisältäviä tuotteita, mutta kauran olen jo joutunut jättämään pois, aluksi vatsa ei kestänyt tärkkelyksiä (esim. ei perunaa, ei banaania ei vehnätärkkelystä), mutta aloin pikkuhiljaa niitä sisältäviä tuotteita käyttää ja vatsan parantuessa ei oireita tullut.

  • Hemerocallis 1 viesti2.11.2015 11:18

    Hei Nanita,
    Minulla ei ole kokemusta keliakiaan liittyvistä niveloireista, mutta hyvin herkästä ihokeliakiasta kyllä. Ehdottomasti itse siirtyisin sinun tilanteessasi välittömästi erittäin tarkalle luontaisesti gluteenittomalle dieetille. Jakseluita "ronklaamiseen".

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s