Keliakia koiralla

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä25.12.2012 16:19

    Avataanpa vähän erikoisempi keskustelu, kun kuulin jouluna, että tuttavan ystävän kummin kaiman koiralla olisi diagnosoitu keliakia ja koirillekin on kuulemma tarjolla gluteenittomia ruokia. Ainakin itse olen kuvitellut, että keliakia on ihmisten sairaus, mutta mikä mahtaa olla totuus?

    Royal Caninin sivuilta löytyi tällainen lainaus:

    Ruokavaliolla voidaan edistää ihon terveyttä myös rajoittamalla sellaisten valkuaisaineiden saantia, jotka on tunnistettu mahdollisiksi allergeeneiksi. Varo kuitenkin yleisiä harhakäsityksiä! Vehnägluteeni on erinomainen valkuaislähde, joka on saanut osakseen huonoa mainetta ihmisten keliakian vuoksi. Keliakia ei ole ihmisillä harvinainen, mutta koirilla sitä on äärettömän harvoin.

    Royal Canin: Kissan ja koiran ihon ja turkin terveys

    eHow:n mukaan irlanninsetterit olisivat ainoa rotu, jolta on (tieteellisesti) todettu löytyvän keliakiaa:

    Signs & Symptoms of Celiac Disease in Dogs

    Onkohan Keliakialiitolla näkemystä tästä asiasta?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Lianna 55 viestejä25.12.2012 17:06

    Koirille on saatavana valmista koiranruokaa, jonka kyljessä lukee "viljaton". Vehnäallergia taitaa koirilla olla yleisempi kuin keliakia.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s