Kesä ja jäätelökioskit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • porajata 460 viestejä7.7.2010 12:37

    Porvoon torin kioskista ostin eilen jäätelöä ja löytyi gluteeniton tötterö...

  • Miksu 1 viesti7.7.2010 21:06

    Power Parkista sai viime kesänä jäätelön gluteenittomaan vohveliin.

  • Mainos

  • sandra 6 viestejä9.7.2010 11:34

    Nummelan linjaportin vieressä olevasta jätskikioskista löytyi yllätyksekseni gluteenittomia vohveleita. En edes ollut tajunnut kysyä ennen kuin lueskelin tätä ketjua

  • Reetta  719 viestejä9.7.2010 22:06

    Viestini ei liity gluteenittomiin tötteröihin, mutta jätskiin kyllä.
    Mun tämän kesän lemppari noista "kotona syötävistä" on GB:n Puutarhamarjat-jätski. Siinä on kermajäätelön
    lisäksi vadelmaa, mustaviinimarjaa ja mansikkaa. Tällä hetkellä S-Marketissa tuo litran muovirasia 2,19 euroa. Ja löytyy Keliakialiiton gluteenittomien listalta.
    Kaloreita kyllä löytyy, onhan kyseessä kermajäätelö.

    Pitäisi varmaan käydä kartoittamassa kotipaikkakunnalta, löytyykö jostain jätskikiskasta gluteenittomia tötteröitä.

  • Kari 364 viestejä13.7.2010 23:16

    Olin matkalla mökille. Lapualla jätskimainos kertoi, että sais ostaa hyvyskää. Pysäytin, siis pysäytimme, vaimokin halus jätskinsä. Kysyin gluteenitonta. Tyttö ymmärsi kysymyksen. Antoi pahvimukin; "Tätä ei tartte syödä". Kiitin. Hyvää oli, eikä niin edullistakaan, mutta niin hyvää, ja G-sellasta

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Reetta  719 viestejä22.7.2010 21:54

    Heinolan Sataman Kesäkahvila Tyyrpuurissa saa jätskiä gluteenittomaan tötteröön. Ylimääräinen hinta 0,50 e. Oli oikein lappu seinässä asiasta. Lupasin tarjoilijatytölle laittaa "mainosta" tänne.
    Kesäkahvila on auki elokuun loppuun, jos satut liikuskelemaan Heinolassa. Hieno järvinäköala kaupan päälle.

  • marjonur 1 viesti25.7.2010 18:00

    Asun Rauman seudulla, ja olin yks päivä jätksillä kaupungissa. Pari kuukautta ennen olin yhdeltä kioskimyyjältä torilla kysynyt glut. vohveleita ja mies kertoi, että tukusta on kaikki kokoajan ne loppu. Ainut paikka mistä Raumalta kuulemma saisi, on joen vierestä. Ja kun nyt menin sinne, myyjä kysyi hölmistyneenä "no millasia ne sitte olis..?"

    Olen oikeasti todella kiukkunen tästä asiasta, koska vohvelitkaan ei varmana menisi edes yhdessä kesässä vanhaksi, jos niitä paketillinen sinne koppiin ostettaisiin! Ja muutenkin on ärsyttävää selitellä JOKAISELLE jätskimyyjälle erikseen millasia ne gluteenittomat vohvelit sitten on!

    Ja Turussa kun olin lomailemassa ja kysyin gluteenittomia vohveleita, he tokaisi että "tottakai". Tällaisissa pienemmissä paikoissa on todella rasittavaa käydä jäätelöllä.

  • Mainos

  • oranki 35 viestejä25.7.2010 23:01

    Kesälomareissulla tuli muutamat gluteenittomat tötteröt syötyä. Iisalmen torin Valion kojusta sekä Kuortin ABC:n jäätelökojusta. Kummassakaan ei otettu lisämaksua gluteenittomasta vohvelista. Lisäksi huomasin myös, että Joensuun torilla olisi saanut jäätelön gluteenittomaan vohveliin. Aika hyvin noita gluteenittomia vohveleita alkaa siis olla tarjolla, mutta aina eivät ole laittaneet mainostekstiä, vaan pitää älytä kysyä.

  • Vaula 141 viestejä26.7.2010 22:19

    Ainakin Helsingistä Senaatintorin jätskikioskista saa gluteenittomia vohveleita (en ole testannut mutta kioskin ikkunassa oli maininta asiasta).

  • querfani 2 viestejä8.8.2010 20:33

    Joensuun torilla olevasta jäätelökioskista pyysin pehmistä gluteenittomalla vohvelilla (mainostivat, että glut. vohvelit samaan hintaan), MUTTA, MUTTA myyjät rupesivatkin selittelemään, ettei pehmistä voi tehdä gluteenittomaan vohveliin, kun ei se jäätelö pysy siinä..... No jäätelöt jäivät koko perheeltä ostamatta ja toiste en sen kioskin palveluja käytä!

  • MariJo 77 viestejä9.8.2010 18:10

    Tampereen torilla saa Valion kioskista gluteenittoman tötterön, maksaa 50 snt lisää. Hankasalmen Jari-Pekassa sai Valion kioskista kysymällä gluteenittoman vohvelin, ei ottanut lisämaksua. Vasta jälkikäteen tuli mieleen, että tyttö taisi laittaa tötterön samaan muoviseen pidikkeeseen kuin tavallisetkin...

  • lorangil 82 viestejä9.8.2010 20:22

    Etelä-Savossa Kangasniemellä on jäätelökioskilla gluteeniton tötterö samanhintainen kuin aito vohveli.

  • Mainos

  • Mamma 117 viestejä16.8.2010 15:46

    Helsingissä, Kaivopuiston rannassa, Cafe Ursulan vieressä on Ingmanin jäätelökioski, jossa saa jäätelön gluteenittomaan vohveliin. Myyjä pesi jäätelökauhan, kuivasi sen, kietoi vohvelin paperiin ja laittoi jäätelöpallot tötteröön. Vohvelista ei lisämaksua.

  • Iiki 23 viestejä11.9.2010 07:49

    marjonur kirjoitti:
    Ja Turussa kun olin lomailemassa ja kysyin gluteenittomia vohveleita, he tokaisi että "tottakai".

    Mistä Turussa olet löytänyt glut. vohveleita? Olen muutamasta paikasta kysynyt eikä ole ollut. Vuosia sitten niitä löytyi Kaarina-centerin (K-market) edessä olevasta kioskista, koska kioskimyyjä oli keliaakikko. Ei löytynyt seuraavana kesänä.

  • Jezu  Ylläpitäjä8.6.2011 18:54

    Nostetaanpa tämä keskustelu taas kun helteet iskivät

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • carietta 72 viestejä9.6.2011 16:02

    Ärsyttää kun joutuu maksamaan kuppiin laitetusta jätskistä saman verran kun sellaisesta joka laitetaan vohveliin :P

  • Susa 61 viestejä9.6.2011 16:46

    Näin on! Ja vielä enemmän ärsyttää, kun joutuu maksamaan aitovohvelin hinnan eli normaalia vohvelia kalliimman hinnan siitä, että haluaakin jäätelön kippoon! Kun olisikin oma valinta eikä pakon sanelemaa...

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä10.6.2011 20:25

    Turun jokirannassa oli Valion jäätelöpihalla (? tai nimi joku vastaava, kuitenkin sellainen koju, jossa oli ihan kunnon terassi edessä) gluteenittomia vohveleita, eivätkä perineet gluteenittomasta vohvelista lisämaksua! Ensimmäinen kerta kun olen samaan hintaan saanut jäätelön gluteenittomaan vohveliin.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • milla 412 viestejä11.6.2011 05:19

    Aina otan kuppiin, enkä koskaan ole joutunut maksamaan lisää.
    Tyttökin monesti pyytää kuppiin, kun ei vohvelista välitä.

    Isomman jäätelöpallon saa monesti kupissa kuin vohvelissa

  • Susa 61 viestejä14.6.2011 15:08

    Kun ostatte jäätelöä jäätelökioskilta niin varmistatteko erikseen jäätelön gluteenittomuuden kysymällä? Ja mitä kokemuksia, kuinka tietoisia myyjät asiasta ovat? Onko kioskeilla myynnissä "saattaa sisältää vehnää" -jäätelöitä? Entäpä kuinka suuri kontaminaatioriski on, kun käyttävät samoja jäätelökauhoja kaikissa jäätelöissä (jos joukossa gluteenia sisältävää) tai kuinka usein vohvelin murusia on joutunut itse jäätelöihin?

  • Mampu 121 viestejä20.6.2011 08:35

    Sama kysymys askarruttaa minuakin tuoreen keliaakikon äitinä. Toivottavasti joku vastaa tuohon kontaminaatiokysymykseen! Ehkä joku on ollut itsekin jäätelökioskissa myymässä ja tietää käytännöt

  • Mampu 121 viestejä2.8.2011 07:51

    Gluteeniton pehmistötterö 50 senttiä! Mukava yllätys Tampereen Ikeassa, kun 50 snt pehmiskoneeseen sai "tottakai"-kommentilla gluteenittoman vohvelin ja se oli vielä kääräisty paperiin, jottei joudu kontaktiin muiden jäätelökoneessa käyneiden vohveleiden kanssa. Kyllä ne ruotsalaiset osaa

  • Mainos

  • sinkka 3 viestejä24.6.2012 10:43

    Hei täältä Savosta.

    Gluteenittomia jäälelötötteröitä löytyy Varkauden Prisman pihassa olevasta jäätelökioskista.Ja viimevuonna sain myös yllättäen Suonenjoen mansikkakarnevaaleilla samaa herkkua. En tiedä mistä päin myyjä oli,yllätyin, niin siitä etten älynnyt kysyä.

  • sinkka 3 viestejä24.6.2012 11:14

    Hei taas.

    Edellisessä kirjoituksessani oli kaupannimi väärin.Tarkoitin City-markettia,jonka pihassa on jäätelökioski,josta sain glut.tötterön.

  • kissankello 4 viestejä26.6.2012 15:01

    Susa kirjoitti:
    Kun ostatte jäätelöä jäätelökioskilta niin varmistatteko erikseen jäätelön gluteenittomuuden kysymällä? Ja mitä kokemuksia, kuinka tietoisia myyjät asiasta ovat? Onko kioskeilla myynnissä "saattaa sisältää vehnää" -jäätelöitä? Entäpä kuinka suuri kontaminaatioriski on, kun käyttävät samoja jäätelökauhoja kaikissa jäätelöissä (jos joukossa gluteenia sisältävää) tai kuinka usein vohvelin murusia on joutunut itse jäätelöihin?

    Kontaminaatioriskiä ei jäätelönmyyjätyttären (ja keliaakikon) mukaan ole, sillä kauha huuhdotaan jokaisen tötterönteon jälkeen. Vohvelin muruja ei joudu jäätelöön, koska tötteröä ei tehdä siinä jätskipaljun päällä. Ja gluteeniton vohveli kääräistään paperiin.

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,024s