Kesätöitä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • lapsonen 11 viestejä31.8.2010 18:51

    Siitä onkin jo vähän aikaa.. Eli kiitos kaikille, pääsin silloin lopulta kesätöihin joksikin aikaa ja nyt taas on opiskelu alkanut. Oikein mukavaa ja tunnelmallista syksyä kaikille! (=

  • lapsonen 11 viestejä13.3.2010 22:08

    Haha, ei tullu mitään töiden hausta tänään, kun oli kaikkea muuta tekemistä. Pitää varmaan tulla vasta vähän pidemmän ajan päästä tänne sitten kertomaan, kuinka sujuu. Elikkä kiitoksia ja heei.

  • Mainos

  • lapsonen 11 viestejä13.3.2010 00:21

    Kari: Jep, nyt on ollut vaikea taloustilanne ja ihmiset on ymmärrettävästi aika nihkeitä ottamaan uusia henkilöitä töihin. Uskon kuitenkin, että kesätöitä on mahdollista saada, kunhan on vain tarpeeksi aktiivinen. Kyllä se tästä.

    Anni: Samaa mieltä, että henkilökohtainen käynti on jotenkin konkreettisempaa. Paikan päällä se vastaus kuitenkin voi usein olla "Tässä, täytä hakemus" tai "Se pitää täyttää netissä." Joo, ei varmaan kannata hakea vain niihin, mihin kaikki muutkin hakevat.

    Tallulah: Joo, kahviloihin pitäis hakea. Paikkoja todella tuntuu olevan niin vähän kaikkialla.

    Kiipuli: Sukulaisia ei näillä seuduilla ole. Mutta viime kesänä hoidin muutaman päivän kyllä tuttujen lapsia ja sain siitä rahaa. Kaipa lastenhoito tms. olis mahdollista tänäkin kesänä, jos en muita töitä saa. Mulle ehkä kuitenkin rahaakin tärkeämpi asia on, että saisin kokemusta josta olis hyötyä tulevaisuudessa. En tykkää olla "turha" ja toimettomana. Vanhuksia olisi mukava hoitaa myös, ehkä pitäisi käydä vanhainkodeissa kysymässä paikkoja. Lemmikkien hoidosta mulla ei oo oikein kokemusta, mutta voisihan se olla hauskaa. Vanhemmat ei kyllä tykkäis..

    Kari: Mannerheimin lastensuojelu liittoa en ollut ajatellutkaan! En kyllä ole koskaan sen toimiin paremmin perehtynytkään. Se voisi olla myös hyvä paikka hakea töitä.

    Eräästä huvipuistosta oon myös hakenut töitä. On tosiaan nyt mielessä aika mukavasti mahdollisuuksia, ja huomenna olis tarkoitus käydä vähän kyselemässä ja lähettää hakemuksia.
    Niin tosiaan sain selville, että onhan täällä muitakin hautausmaita kuin vain se yksi, johon oon hakenut. Hahhah, hyvin tunnen kotikaupunkini. ;D

    Kiitos kaikille tsemppauksesta! Mukavaa, että ihmiset jaksaa vastata ja jakaa mielipiteitä. Välillä ei kesätöiden haku vois vähempää kiinnostaa, mutta kuitenkin tiedän haluavani töihin. Toivottavasti joku myös haluaa mut töihin..

  • Kiipuli 90 viestejä11.3.2010 19:56

    MLL:n kautta voi myös kouluttautua lemmikkivahdiksi

    Itse pidin seurakunnan kerhoja lapsille lukiolaisena, niistä sai silloin jotain 40-50mk kerta (eli vajaa 10e nykyään). Mut se oli tauolla aina kesällä kyllä.

  • Kari 364 viestejä11.3.2010 18:49

    Kiipuli, tuo naapurin lasten vahtiminen oli mielenkiintoinen pointti. Tyttäreni teki kovastikin lastenhoitokeikkoja lukiossa. Aloitti homman MLL:n kautta (Mannerheimin Lastensuojelu Liitto) Nyt muualle muuttaneena opiskelijana on tullut pari kyselyä; tuntuu, että äkkitilanteisiin muutaman tunnin hoitajaa on tosi vaikea löytää. Selvä markkinarako

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Kiipuli 90 viestejä11.3.2010 17:30

    Yksi vaihtoehto on tietenkin keksiä itse itselleen kesätöitä. Onko sukulaisissa lapsia, jotka kaipaisi seuraa vanhempien ollessa töissä? Tai vanhuksia, jotka kaipaa juttukaveria/kaupassa kävijää? En tiedä kyllä miten verottaja tykkäis jos tällasta alkaa tehdä isolla draivilla, mut ei kai sitä kiinnosta jos vähän naapurin lapsia vahdit.

    Tsemiä hakuun, muistan vielä itsekin kuinka työlästä se oli!

  • Tallulah 476 viestejä11.3.2010 11:04

    Seurakunnilla voi olla myös muuallakin pihahommia kuin hautausmailla, esim. leirikeskuksissa. Kahviloihin voi hakea kunhan niissä ei myydä alkoholia, koska kahvilan töissä väkisinkin olisit kassalla eikä alaikäinen voi alkoholia myydä.
    Tsemppiä hakuun, vaikka toivottomalta tuntuukin ja paikkoja on todella vähän! Hae kaikkiin mahdollisiin, ja mahdottomiin, paikkoihin.

  • Mainos

  • Anni 35 viestejä11.3.2010 07:48

    Oma nuoreni haki viime kesänä valehtelematta kymmeniin yrityksiin kesätöihin, mutta ei mitään löytynyt. Joko tarvittiin täysi-ikäistä työntekijää tai sitten sanottiin että kun on näitä lomautettuja/irtisanottuja niin ei voida ottaa. Tai loma-ajat järjesteltiin siten että pärjättiin omalla henkilöstöllä.
    Tälle kesälle nuorella on jo kesätyöpaikka valmiina ja ihan puhtaasti suhteilla hankittu Tosin nyt olisi muutenkin ollut helpompi hakea koska hän on ihan kohta sen maagiset 18v.
    Muuten olen samaa mieltä edellisten kanssa, se henkilökohtainen käynti ja yhteydenotto on paljon parempi kuin sähköiset hakemukset. Ja kannattaa hakea kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, myös niihin "mahdottomilta" tuntuviin.

  • Kari 364 viestejä10.3.2010 23:54

    Tämä on kyllä aihe, jossa kannattaa käyttää luovuutta. Olin jokin aika sitten messuilla, jossa teemana oli "osaajat ja tarvitsijat kohtaavat". Kävin muutamaa teollisuusyritystä jututtamassa. Kaikilla oli sama sanomasisältö: "Ovat hiljattain irtisanoneet neljänneksen porukastaan. Uusia ei saa ottaa, irtisanotut on etusijalla. Pakko kuitenkin olla messuilla esillä, siis pitää näkyä."

    Kesätyö on kuitenkin ehkä kertaluokkaa pehmeämpi aihe, ja mahdollisuudet paremmat. Etenkin jos kaikki hommat kelpaa. Tsemppiä...niin, ja samaa mieltä tuosta kädenpuristuksesta, body language on iso asia

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • lapsonen 11 viestejä10.3.2010 23:11

    MrsBucket: Jep, lähettänyt työhakemuksia oikeastaan netin kautta kaupungille sekä ABC:lle, mutta oon myös käynyt kaupoissa jättämässä hakemuksia. Hautausmaalla ja kirjastossa kävin naamani näyttämässä; tiskiltä kun kysyin, että saako töitä, niin mut vietiin yllättäen kirjaston pomon (tai jonkun ylemmässä asemmassa olevan) konttoriin ja pääsin esittäytymään ja vähän keskustelemaan. Valitettavasti vielä silloin ei haku kirjastoon ollut vielä alkanut, ja hän ei ottanut nimeäni ylös. Mutta mielestäni tein hyvän vaikutuksen ja lähetin sinne (kaupungin haun kautta) kesätyöhakemuksen. Olen ollut TETissä siellä 9-luokalla, toivottavasti siitä on hyötyä (ilmoitin sen hakulomakkeessa, kasvokkain keskustellessa olin liian täpinöissäni osatakseni mainita sitä :S).

    Joo, oon miettinyt, että pitäisi käydä enemmän kysymässä yrityksistä, eikä vain täyttää tylsiä nettihakemuksia, mutta maailma on nykyään niin sähköistynyt. Noo, on mulla vielä muutamia ideoita..

    Meidän kaupungilla on ollut yks tämmöinen tapaaminen työnhakijoiden ja työhön pyrkivien välillä ja se oli aika aikaisessa vaiheessa, olikohan tammikuussa jo. Valitettavasti en mennyt, koska mulla oli koulua siihen aikaan kun se oli. Olis koulusta varmaan päässyt pois siksi aikaa, mutta niin. Oli ehkä virhe. :/

    Itsensä kehuminen, kohteliaisuus ja siistiys varmasti kannattaa. Onneksi mulla ei oo lävistyksiä korvareikien (ihan yksi kummassakin) lisäksi. Kädenpuristuksesta oon myös samaa mieltä, on inhottavaa kätellä löysää ja nihkeää kättä. Hrr.

    Tallulah: tiedätkö, saako seurakunnalta muita töitä, kuin hautausmaatöitä? Sieltä olen nimittäin jo hakenut, ja kaupungilta samoin.

    Jäätelökioskihommia sekä mansikanmyymis- ja poimimisilmoituksia ei ole vielä nettiin ilmestynyt; kun ilmestyy, niin haen niihin (tosin jos mansikoiden poiminta on jossain kymmenien kilometrien päässä, saattaa olla aika mahdotonta päästä sinne joka päivä kun ei ole ajokorttia. Tai sitten sinne jäädään asumaan joihinkin hassuihin epämääräisiin asumuksiin taiwanilaisten ynm. kanssa. ) Ehkä pitää olla vähän vähemmän nirso, mutta puhelinmyyntiin en mene ellei ole pakko..

    Suviih: Vau, sulla on käyny hienosti Ai niin tosiaan kahviloihin vois mennä hakemaan töitä Kuinka oon voinut unohtaa..

    Reetta: En tiedä onko täällä puutarhoja, pitää ottaa selvää! Kiitos vinkistä.

    Jezu: Hahah, niinpä. No, kättely ei ole mulla se pahin ongelma. Mutta kädenpuristus kertoo kyllä ihmisestä. Varma kädenpuristus (ei purista kuitenkaan kättä tunnottomaks) antaa paremman kuvan, kuin ponneton ja veltto kädenpuristus.

    Kiitos paljon kaikille Nyt vaan innokkaammin töiden hakuun..

  • Jezu  Ylläpitäjä10.3.2010 22:19

    MrsBucket kirjoitti:
    Samoin kohteliaisuus ja napakka kättely. Ei löpsy käsi ja hiljaa sopertaminen anna kenestäkään luotettavaa kuvaa.

    Aivan samaa mieltä tuosta kättelystä Napakka kättely antaa mielestäni luotettavamman kuvan. Pehmeän veltto käsi varsinkin miehillä hämmentää kovasti. Ei muuta kuin harjoittelemaan kunnon kättelyä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä10.3.2010 22:03

    Mansikanpoiminnasta tuli mieleen, että itse olen kesätyöurani aloittanut (kauppa)puutarhalla puutarhatöissä. Kaikkiaan kolmena kesänä tuli oltua ja tykkäsin. Purjontaimia pellolle istuttaessa ja myöhemmin niitä mullatessa tuli rusketuskin kaupan päälle. Porkkanoiden niputus oli tosi kivaa. Jos paikkakunnaltasi löytyy puutarhoja, voisi niistä käydä kyselemässä. Kesällä lamasta huolimatta istutetaan kukkia ja syödään kurkkua, tomaattia, porkkanoita ym.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä10.3.2010 19:38

    Itselläni on ensikesälle harjoittelupaikka (opiskeluihin liittyvä harjoittelu) ja harjoittelupaikasta tarjottiin myös mahdollisuutta tehdä lisäksi palkallisia hommia siinä määrin kun aika riittää.

    Sain aikoinaan itse ensimmäisen kesätyöpaikkani yläasteen 9. luokan TET-harjoittelun kautta. Parin viikon harjoittelu sujui sen verran hyvin että kahvila tarjosi minulle kesätöitä ja sain sen ensimmäisen kesän jälkeen vakituisen työpaikan osa-aikaisena (eli tein töitä lauantaisin ja lomilla). Siinä työpaikassa vierähtikin sitten 5 kesää Eli noita koulun/opiskelujen kautta tapahtuvia kontakteja työpaikkoihin kannattaa myös hyödyntää niin paljon kuin mahdollista.

    Mansikanpoiminnasta voi muuten tienata oikeasti hyvin jos poimii ahkerasti eikä keskity auringonottoon.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Tallulah 476 viestejä10.3.2010 18:27

    Samaa mieltä MrsBucketin kanssa, henkilökohtainen kontakti ehdottomasti ja siihen panostaminen millaisen ensivaikutelman antaa! Ja hakemukset kunnalle ja seurakunnalle. Alaikäisenä kesätöihin pääseminen on todella vaikeaa nykyään kun mahdollisuuksia on niin vähän. Olen silloin aikoinaan ollut kolmesti kesätöissä (siis ennen työharjoitteluja opiskelujen myötä) ja vain yhden niistä sain suhteilla.
    Jos et ole nirso niin töitä löytyy paremmin, mansikanpoimintaan ainakin on mahdollista päästä alaikäisenä, samoin jäätelökioskille myyjäksi.

  • MrsBucket 92 viestejä10.3.2010 18:16

    Kuinka olet niitä töitä hakenut? Oletko vain vastannut ilmoituksiin joissa haetaan työntekijää?
    Minusta kannattaisi käydä kaikissa mahdollisissa firmoissa nenäänsä näyttämässä, sillä henkilökohtainen kontakti on sata kertaa parempi kuin nippu papereita.
    Entä oletko osallistunut niihin tapahtumiin joita järjestetään eri kaupungeissa nykyisin, nimeä en muista, mutta tarkoituksena on, että työnantajat ja työhön haluavat kohtaisivat toisensa.
    Ja vielä tämä vinkki: kun haet johonkin töihin, opi kehumaan itseäsi sopivassa määrin. Me suomalaiset olemme turhan vaatimattomia usein ja kukas se kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.
    Ensivaikutelma työnantajan ja hakijan välillä on myös tärkeä. Siisti pukeutuminen ja lävistysten jättäminen kotiin saattavat olla joskus avuksi, samoin kohteliaisuus ja napakka kättely. Ei löpsy käsi ja hiljaa sopertaminen anna kenestäkään luotettavaa kuvaa.

  • lapsonen 11 viestejä10.3.2010 17:13

    Heippa vaan kaikille

    Onkos moni teistä etsinyt kesätöitä tulevalle kesälle? Kuinka on onnistunut? Ite aloitin aikaisin kesätöiden haun ja alkuun jaksoin kovasti yrittää, mutta nyt kyllästyttää.

    Kuulee puhuttavan paljon, että vain suhteilla niihin kesätöihin pääsee. Itsellä suhteita ei sen kummemmin ole. Viime kesänäkään en saanut töitä. Tänä kesänä haluan todellakin päästä töihin ja saada edes jonkin verran itsenäisyyttä, kokemusta ja rahaa.

    Miten on teidän laita? Aiotteko etsiä töitä kesäksi, olette jo töissä/saatte töitä vai aiotteko nauttia lomailusta? Saa antaa ihan neuvojakin, kuinka voisi mahdollisesti päästä töihin.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,083s