Keskivertoja tilanteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä9.4.2011 12:52

    Kun täällä on jo Mukavia tilanteita ja Ikäviä tilanteita käsittelevät keskustelut, niin aloitetaan vielä yksi, joka ei ole kumpaakaan.

    Kävin Helsingin Kokomossa syömässä parisen viikkoa sitten. Tarkoituksena oli tilata hauskasti nimetty Chicky Tiki -kana-annos. Olin etukäteen varmistanut ravintolasta, että kyseisen annoksen saa gluteenittomana. Halusin kuitenkin vielä varmistaa tarjoilijalta. Sanoin, että olen kyllä tiedustellut annoksen gluteenittomuutta etukäteen, mutta onnistuuhan se nyt varmasti. Kuulemma onnistui.

    Ruoat tulivat nopeasti ja kun vielä kertaalleen kysyin asiasta, ystävällinen naistarjoilija totesi, että "Ei se ole täysin gluteeniton." Pienen ihmettelyn jälkeen selvisi, että friteeratut bataattiperunat eivät ole gluteenittomia. Homma saatiin kuitenkin korjattua vaihtamalla bataatit riisiin ja sain varsin nopeasti uuden annoksen eteeni vuolaiden pahoitteluiden kera.

    Annos oli ihan hyvä ja palvelu erittäin ystävällistä. Hieman jäi kuitenkin ristiriitaiset fiilikset. Opittakoon tästä kuitenkin se, että aina pitää varmistaa. Ja vielä kerran varmistaa, vaikka vähän hävettäisi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Rupert 74 viestejä4.3.2014 21:40

    Työpaikan ruokalassa oli vaihteen vuoksi pizzapäivä ja jo pidemmän aikaa tarjolla on aina ollut myös gluteeniton versio. Jonossa perässäni tulleet suureen ääneen ihmettelivät omia normaalipizzan palojaan, että onko nyt varmasti vain yksi pala kun ei meinaa lautaselle mahtua. No kun sitten kassalla pyysin tiskin alta gluteenittoman, niin ensimmäinen reaktio oman pizzani nähdessäni oli, että olenko piilokamerassa. Lautasellani nimittäin komeili aikaisempien kertojen perusteella odottamani myös lautasen täyttävän pizzan sijaan pienen sämppylän kokoinen taikinapallo, jonka päälle oli jotenkuten saatu täytteitäkin pysymään. En tiedä, oliko kokille tullut totaalinen black out ja vain unohtanut kaulita taikinan vai oliko tehnyt pallopizzat täysin herjalla. Vaikka hyvää olikin, niin eipä sellainen minipizza paljon mahaa täyttänyt ja lähinnä suututti, miksi pitää gluteenitonta edes tarjota, jos sitten lyödään koko homma ihan leikiksi.

  • Tallulah 476 viestejä5.3.2014 10:15

    Yleensä työpaikan kautta kun jotain on järjestetty (monissa eri paikoissa), mulle on aina ollut tarjoilut todella hyvin. Mutta viimeksi kävi niin että muille oli aamulla patongin puolikkaat, ja mulle oli yksi pieni leipä. Joo, oli hyvää mutta olihan se aika ankean näköinen niiden patonkien rinnalla.

    Iltapäivän kahvilla muille oli Runebergin tortut, mulle oli kuiva pulla. Työkaveri laittoi sen mikroon jos se vähän auttaisi, mutta eipä näin käynyt. Onneksi mä en pahemmin välitä pullasta niin se ei niin hirveästi haitannut.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s