Kokemuksia Amicasta

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Ninni 114 viestejä12.5.2010 13:48

    Meillä on työpaikkaruokalana Amican ravintola. Onko teillä muilla kokemuksia Amicasta? Mulla on nyt useamman kerran käynyt niin, että listalla joku ruoka on gluteeniton (on siis G merkki), mutta kun katson tarkempaa tuoteselostetta, siellä mainitaan kuitenkin vehnä! Kun kysyn asiasta, käydään aina kysymässä kokilta ja vastaus on, että kyllä se on gluteeniton. Eilenkin kysyin sitten, että onko tuoteselosteessa virhe ja taas mentiin kokin juttusille ja kuulemma tuoteselosteessa oli virhe...
    Kun tämä on tapahtunut useamman kerran, niin tulee vähän epämääräinen tunne siitä, tietävätkö he todella, mitä tekevät ja onko ruoka nyt sitten gluteeniton vai ei.

  • Mamma 117 viestejä12.5.2010 13:53

    tapahtui marraskuussa 2009 AMICA Kadetti
    Myivät kaalilaatikkoa gluteenittomana. Sisälsi OHRAA riisin sijaan. Pahoittelivat ja selittelivät, että ruoka tulee niin monesta eri paikasta etteivät pysty valvomaan kaikkea. Aika ontuvaa. Niin, ei pidä sitten myydä ruokaa gluteenittomana jos eivät ehdot täyty. Enemmän kuin törkeää.

    Joten vastaus kysymykseesi minulta ainakin on, ei voi luottaa Amican gluteenittomuuteen

  • Mainos

  • carietta 72 viestejä9.9.2010 15:03

    Tulipa käytyä työpaikan amica ravintolassa. Gluteenittomaksi merkatun riistapadan vieressä oli tavallisia kasvispihvejä, joista oli levinnyt murusia pitkin pöytää. Jäi kyllä ottamatta. Kysyin kassalla tekevätkö gluteenitonta pannaria ja vastaus oli nyrpeä "ei me tehdä". Taidan jatkossa pysytellä omissa eväissä ihan suosiosta

  • Dumle 17 viestejä9.9.2010 16:05

    Hei Ninni!

    Itse opiskelin kolme vuotta lähihoitajakoulussa, ja koulussamme oli amica-ravintola jossa tuli käytyä lähes päivittäin syömässä. Itse sain hyvin gluteenitonta ruokaa, ja keittiöhenkilökunta oppi tuntemaan minut jo kasvoilta tuona aikana. Joskus kun olin vahingossa ottanut jotain sopimatonta, he saattvoivat huikata että vaihdetaanpa tuo sun annos. Itselleni siis jäi myönteinen kokemus amica-ravintolan gluteenittomuudesta, MUTTA, se varmasti riippuu paljon amican henkilökunnasta, miten tarkkoja he ovat. Voi siis hyvinkin olla suuriakin paikkakohtaisia eroja.

  • Suviih  629 viestejä18.11.2010 14:08

    Itselläni on todella positiivisia kokemuksia Amicasta. Kuopion yliopiston Amicasta saa miltei kaikkea gluteenittomana, jos ruoka ei ole gluteeniton, saa vastaavan gluteenittoman pyytämällä kassalla (hakevat esim. gluteenittoman kastikkeen keitiiön puolelta). Ruokalistoissa on näissä tilanteissa merkintä "pyydä G". Leipää saa myös ja levitenapin antavat leivän mukana. Myös maustepöydässä olevat soijakastikkeen ovat luontaisesti gluteenittomia.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Zlatan 44 viestejä18.11.2010 15:17

    Söin pari vuotta sitten joka päivä Amicassa Turussa ja siellä palvelu toimi hyvin. Tosin keittiössä oli vain 2 henkilöä joten nopeasti tunsimme toisemme, tosin ilmoittelin jo maanantaina mitä ruokia söisin viikolla jolloin heillä aina oli valmiina "lautanen" minulle jos oli esim pastaa.

    Kävin alkuviikosta asiakastilaisuudessa Turun Konservatorion Sigyn-salissa ja tilaisuuden jälkeen siellä tarjottiin buffet. (Amica hoiti). Jokaiselle ruokalajille oli hyvin merkitty L taikka G ja kappas vaan pystyin syömään kaiken paitsi viimeisenä olleen patonging. Oli niin monta buffet-pöytää että ehkä jossain olisi ollut glut.leipää mutta lautanen oli jo täynnä herkullisia ruokia niin leipä sai jäädä. Olin tyytyväinen kun kerran ei tarvinnut kysyä keneltäkään että mitä voin syödä ja mitä en.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s