Kontrollikäynti

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Toukokisu 31 viestejä17.6.2009 19:10

    No nyt on siel kontrollikäynnillä käyty. Keliakia-arvot olivat laskeneet, joten hyvillä mallin ovat asiat. Vaikka eka lääkäri puhui, että ne arvot ovat kaikki negatiivisia ja siinä sitten vielä varmistin, niin sit lääkäri katsoi tarkemmin tuloksia ja olikin lukenut jonkun toisen potilaan tuloksia...Mutta kummiskin oli myös meidän tytöllä nuo arvot laskeneet. Pari viikkoa sitten kun käytiin verikokeissa, niin siitä olivat unohtaneet katsoa tytön hemoglobiiniarvon, kun se oli niin huono 87. Nyt sit otettiin sormenpäästä uusi verinäyte... Ihme sähläystä. Seuraava aika saatiin sit ens vuoden alkuun.
    Tytön keliakiaa ruvettiin tutkimaan jatkuvien mahakipujen takia, sukurasitettakin löytyy. Aluksi lääkäri ei vaan uskonut keliakiaan, kun kasvu oli käyrien mukaista. Sit kummiskin otettiin myös keliakiatesti kaikkien muiden testien lisäksi ( 5 putkea verta ja hirveä lista mitä kaikkea muuta tutkivat ).

  • Kari 364 viestejä16.6.2009 23:08

    Verikokeen vasta-ainearvot on kyllä kiinnostava asia. Mulla oli ens koe vasta-aine 70. Puolen vuoden päästä 4 kun viite on <7. Oli mulle tosi hyvä uutinen. Lääkärin toteamus: Paranemaan päin, tarkkaillaan 1v kohdalla. Tuo tulossa nyt elo-syyskuussa. Lämpenevää kesää ootellen hrrr
    Mistä oireista se keliakia muuten todettiin?

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Toukokisu 31 viestejä16.6.2009 13:35

    Ok, kiitos vastauksista. Tietääpä sit vähän mitä tolta käynniltä odottaa.

  • taigis 101 viestejä13.6.2009 19:33

    Tosiaankin, lääkäri kertoo verikokeiden tulokset siellä.
    Otetaan pituus ja paino, seurataan kasvun kehitystä. Lääkäri kuuntelee keuhkot, painelee vatsan, kyselee, juttelee ruokavaliosta, siitä miltä se tuntuu, miten se onnistuu..

    Teillä on niin lyhyt aika diagnoosista,, että veriarvot eivät välttämättä ole vielä normalisoituneet. Mutta jos ovat selvästi laskeneet niin se on hyvä, uuden ajan saatte todennäköisesti vielä tämän vuoden puolelle.
    Kun veriarvot on saatu kohdilleen, jatkossa kontrollikäyntejä on lapsilla vain kerran vuodessa!
    Kahden kanssa tässä kokemusta vuosien varrelta.....

  • Suviih  629 viestejä13.6.2009 15:57

    Silloin aikoinaan kun itse lapsena kävin noilla kontrollikäynneillä, niin siellä aika pitkälti lääkäri kyseli voinnista ja dietin onnistumisesta, onko ollut vatsakipuja jne. Lisäksi kuunteli keuhkot ja sydämen ja paineli vatsan. Pituus ja paino mitattiin myös ja katsottiin onko kasvanut käyrien mukaisesti.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Toukokisu 31 viestejä13.6.2009 14:35

    Mitäköhän tehdään tuolla keliakian kontrollikäynnillä. Tytöllä ( 4v ) todettiin maaliskuussa keliakia ja nyt kesäkuussa ollaan menossa ekalle kontrollikäynnille. Verikokeet otettiin pari viikkoa sitten. Nyt ensi viikolla sit lääkäri. Mitäköhän muuta siellä tapahtuu, kun varmaan saadaan tietää verikokeiden tulokset?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s