Kreetalla (Maleme) gluteenittomasti?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Susa 61 viestejä3.2.2013 11:47

    Hei, onko tuoreita kokemuksia Kreetan Malemen tai Plataniaksen ravintoloiden gluteenittomuudesta? Kreikassa tullut matkailtua useita kertoja ennen keliakiaa, käsitykseni mukaan Kreikassa keliakia on melko vieras asia verrattuna esim. Italiaan. Maleme on pieni paikka eikä ravintoloitakaan kovin montaa, joten mitenhän mahtaa keliaakikon ruokailu siellä onnistua? Kuulisin mieluusti kokemuksia.

  • Kati 5 viestejä3.2.2013 13:21

    Hei,

    Kreetalla Plataniaksessa olin varmaan jotain 10 v sitten. Ja kyllä käännöstekstillä onnistuin siellä ihan ok toimimaan. Tosin katsoin etukäteen listalta ruoan, joka mielestäni oli gluteeniton ja sitten aloin sitä selvittämään, jottei sisällä jauhoja. Ja tuli vakuuttelua, ettei sisällä tai vastaus, jotta en voi syödä. Eli ymmärsivät. Joten uskon, että tässä 10 vuoden aikana keliakian yleistyessä, tilanteen on täytynyt pelkästään parantua Kreikkalaisen salaatin söin aina lounaaksi, joten se sujui hyvin, kun vaan muisti mainita, että ei leipää. Yleensähän tuleekin erikseen, mutta varmuuden vuoksi kannattaa mainita, ettei pamahda samalle lautaselle.

    Toissa kesänä Kreikassa Santorinilla ja ei mitään ongelmia. Oli hyvinkin keliakia siellä tiedossa.

    Kielikäännös vaan mukaan ja itse tarkkana, niin luulen, ettei tule mitään ongelmia ruokailun suhteen

  • Susa 61 viestejä19.7.2013 18:49

    Hei, löydät nyt tarinaa Kreetan, Malemen gluteenittomasta ravintolaruokailusta Vinkit-osiosta.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s