Kuinka usein on tullut vahinko?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Sussu2 59 viestejä17.10.2011 10:11

    Varsinki te pitkään sairastaneet, kuinka usein teille on sattunut vahinko niin, että oireita on tullut? Entäs kuinka usein on normaalia, että niitä vahinkoja sattuu vuosien varrella? Entä missä se vahinko on sattunut?

  • Tallulah 476 viestejä17.10.2011 12:16

    Olen oireeton joten vaikea sanoa paljonko vahinkoja on sattunut. Veikkaan, että aika harvoin koska jo pelkästään hajusta erotan onko tuote gluteeniton vai ei.

  • Mainos

  • maippi 26 viestejä20.10.2011 01:43

    Omalla kohdallani kuluneiden n. 20 vuoden aikana, jotka olen keliaakikkona elänyt, vahinkoja on sattunut 4-5 kertaa, eli ei kovinkaan usein. Onneksi, sillä reagoin todella voimakkain oirein pieneenkin gluteenimäärään. Sen vuoksi luen lähes vainoharhaisen tarkkaan tuoteselosteet ja jos en ole vakuuttunut tuotteen gluteenittomuudesta, jätän mieluummin syömättä kuin tulen sairaaksi.

  • norppa 59 viestejä21.10.2011 00:17

    2 kertaa 10 vuoden aikana (siis tietääkseni). Molemmilla kerroilla sain ruokaa, jonka piti olla gluteeitonta, muttei ollutkaan. En ehtinyt paria puraisua enempää syömään kummallakaan kerralla, eikä tullut oireita.

  • lorangil 82 viestejä30.10.2011 21:06

    parin vuoden sisään oon kerran saanu oireita, kun ehdin vähän syömään lautaselta, ennen kuin anoppi tajus että oli laittanut kastikkeeseen vehnäjauhoa. Normaalisti hän siis muistaa hyvin keliakiani eikä siksi käynyt mielessä tarkistaa enää kysymällä että mihin jauhoihin kastike on tehty. Illalla oli vatsa todella kipeä ja olin niin kiukkuinen kuin olla ja voi. Mies sai kuunnella koko illan valitustani. Paha olo oli niin hirveä, että kyllä vähän aikaa kyselin tarkistuskysymyksiä anopiltakin ihan vaan piikittelymielessä.

    Muistan myös yhden tahallisen kerran kun söin vehnää, mutta onneksi ei tullut maha kipeäksi. Muistan kun olin kolme viikkoa ollut diagnosoitu ja oli luokkakokous. Tätä varten luokkalaisemme oli tehnyt ihania kolmiovoileipiä. Aamuyöstä päätin että nämä saavat olla elämäni viimeiset "tavalliset" kolmioleivät. Olivat kyllä parhaat syömäni leivät ikinä.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s