Kuitulisät

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • porajata 460 viestejä20.3.2012 12:44

    porajata kirjoitti:
    Onkos jollakulla kokemuksia Vi-siblin S rakeista

    Lääkäri suositteli mulle ja kirjoitti reseptin, muuten tuolle on 40 % Kelan korvaus jos ottaa isoimman pakkauksen

    Taitaa satunnainen ummetus (nipistely) paksussa suolessa poistua tuolla Vi-siblin S;llä
    Tosin vasta muutaman päivän kokemus...

  • donna 57 viestejä20.3.2012 10:45

    Kiitti kiitti uusimmista vinkeistä!

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä20.3.2012 00:31

    mä käytän melkein päivittäin fibrexiä, eli sokerijuurikaskuitua jugurtin seassa, leivonnassa, jauhelihataikinassa.

    vein yks päivä töihin pussin ja näytin kuinka turpoaa vesilasissa lusikallinen hiutaleita, ja kaikki oli ihan haltioissaan, etenkin laihduttajat, kivaa mahan täytettä!

    400g pussi maksaa alle 4e, ja kestää aika kauan, kun pari rkl päivässä riittää.

    suosittelen lämpimästi, saa ihan normi kaupasta.
    73% kuitua, 100 g:ssa hiilareita 5,5g eli ei juuri mitään.

  • Tintti 48 viestejä19.3.2012 19:53

    Mutta Kelialiiton sivuilla kerrotaan, että tuo sopii gluteenittomaan diettiin. Sli uskomme varmaankin sitten Keliakialiiton sivuja. Hämmentävää kun löytyy eri tietoa.

  • Tintti 48 viestejä19.3.2012 19:51

    Erimenu.fi sivuilla kerrotaan, ettei Hirvelän kaurakuitu ole sovellu erittäin vähägluteeniseenkaan diettiin. Onko siellä virhe vai mitä.

  • donna 57 viestejä19.3.2012 13:10

    Hei! Mielelläni lukisin suositelluista kuitulisistä, ihan vain poikaani ajattelen että ei olis aina "vatsa kovalla".

    Mahtaakohan nuo kaurakuidut olla edes gluteenittomia, ovatko puhdasta kauraa?

    Meidän poika ei siis kauheasti noista rehuista perusta, jotain olisi keksittävä..

  • porajata 460 viestejä18.3.2012 15:13

    Onkos jollakulla kokemuksia Vi-siblin S rakeista

    Lääkäri suositteli mulle ja kirjoitti reseptin, muuten tuolle on 40 % Kelan korvaus jos ottaa isoimman pakkauksen

  • Mainos

  • milla 412 viestejä23.5.2009 16:25

    Mä kävin tänään ostamassa " Hirvelän kaurakuitusta " Saa lisäillä sitten puuroon, jogurttiin ym. Vaikka paljon saan vihanneksista ja hedelmistäkin kuituja , mutta tuo kiinnosti maistamaan Jos antas makua vaikka lisää viiliin.

  • Nuutti 56 viestejä23.5.2009 14:21

    Itse syön 1-2 kulhollista päivässä Finaxin gluteiinitonta mysliä (sitä missä on kuivattuja hedelmän paloja) ja siinä on kuituja 14g/100g. Alkoi vatsa toimimaan kunnolla, kun sitä alkoi syömään. Ja aina kun vain muistan, sekoitan Risetin pellavansiemenrouhetta muutaman lusikallisen jugurtin sekaan, siinä tais olla kuituja jotain 40g/100g.

  • KattiMatikka 271 viestejä21.5.2009 19:16

    Suosittelisin olemaan todella kriittinen näitä luontaistuotekauppojen "kuitu"valmisteita kohtaan. Siinä vaiheessa, kun pystyvät kertomaan, mitä kuitua sisältää ja kuinka paljon niin hyvä juttu, mutta niin kauan kun kerrotaan valmisteen sisältävän "kuitua" ja turpoavan mahassa niin suosittelen ottamaan ihan arkijärjen käyttöön.

    ravitsemustieteellisesti kuitua ei nyt vaan saa pilleristä... Sitä saa ravinnosta.

    Ja Reetta on ihan oikeassa, että vihannesten kuitumäärä on yllättävän pieni. Tästä asiasta olen käynyt jo keskustelua toisessa ketjussa http://www.glu.fi/keskustelu/aihe/Keliakia+ja+v%E4h%E4hiilihydraattinen+ruokavalio/16/?id=16&total=19&offset=10

  • Kari 364 viestejä21.5.2009 16:39

    Jaa-a, mun kuitu lähtee; aamulla kahvin kanssa pakkasesta mustaa viinimarjaa tai sit kokonainen appelsiini. Sillä muuten jaksaa hyvin. Lounaalla ruuan yhteydessä salaattilautanen on aika täynnä (=vaimon kehotus, se "puoli kiloo päiväs". En kyllä ikinä siihen pääse.) Illalla pähkinää tai suolapähkinää TV:n ääres. En koe jääväni kuitupuutteeseen

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Reetta  719 viestejä21.5.2009 12:07

    Millalle tiedoksi, että Semperin Pofiber-perunakuitua löytyy ihan tavallisesta marketista ja myös tuota Kaurakuitusta näytti olevan pienehkön S-Marketin hyllyssäkin. Pofiberiä olen itse käyttänyt lihapullataikinaan korppujauhojen tilalla. Kaurakuitusesta ei ole kokemusta.

    Surffailin kattelemassa noita kuitupillereitä netistä ja jotenkin enemmän vaikuttivat laihdutusvalmisteilta. Tosi huonosti oli ainakin netissä kerrottu, mitä ovat sisäänsä syöneet (mistä tuo kuitu on peräisin ja paljoko sitä on). Vaikutelmaksi jäi, että kuitu vain turpoaa mahassa - ja sitten ei mahdu enää niin paljoa ruokaa (eli laihtuu).

    Ruoka-aineitten sisältämästä kuidusta löytyy tietoa sivuilta www.fineli.fi. Sieltä löytyy myös eri ruoka-aineitten hivenaineet, vitamiinit, raudat ym. Laskeskelin, että kun itse teen salaatin parista tomaatista (yht. n. 200 g), kunnon kurkunpätkästä (reilu 100 g) ja puolikkaasta jäävuorisalaatista, koko tuo keko sisältää alle 5 g kuitua eli yllättävän vähän. Esimerkiksi salaatissa kuitua on 1 g/100 g, tomaatissa 1,4 g/100 g ja kurkussa vain 0,7 g/100 g. Kyllä melkoiset määrät saa popsia, jos näillä meinaa kuitutarpeen täyttää. Kovin paljon paremmin ei mene hedelmilläkään.

    Tiedän, että oma kuidun määrä jää liian pieneksi, mutta en ole kauheeta stressiä siitä ottanut, kun olo on kuitenkin ihan ok.

  • Mainos

  • glenni 58 viestejä20.5.2009 23:43

    Enpä ole tutustunut, koska (mainostan taas kerran) syön noita rehuja niin paljon, että kuitua tulee kyllä enemmänkin kuin tarpeeksi jo pelkästään niistä

  • Pulunen 6 viestejä20.5.2009 17:05

    Bio-kuitu? Elinvoima-kuitu? Biq-kuitu? Laihdutus-kuitu?

    Onko kukaan tutustunut tai kokeillut? Taidan käydä luontaistuotekaupassa viikonloppuna

  • Sussu 97 viestejä20.5.2009 17:05

    Näkyy muuten olevan vaikka millaista kuitupuristetta tarjolla.... Kaikki ei varmaankaan ole pelkästään laihdutukseen tarkotettuja. Apteekeista, luontaistuotekaupoista ja luontaistuoteosastoilta kaupoista löytynee vaihtoehtoja jos jonkinlaista. Joissain on kauraa, joissain jotain muuta vaikuttavaa aineosasta. Meinaan vaan jos ei voi käyttää kauraa ja onko puhdasta,kuka tietää.

  • Sussu 97 viestejä20.5.2009 16:41

    Entäpäs tattarileseet, linssit, pähkinät... Paljon vettä ja joskus jukurtin sekaan vaikka lesettä. Mulla tepsii. Herbalifella muuten on kuitupuristeita... Mutta paljon pitää latkia vettä niiden kanssa.

  • milla 412 viestejä20.5.2009 16:06

    Hirvelän kaurakuitusta ja pofiberiä - missäs noita myydään ? Ihanko marketissa ?

  • Mainos

  • KattiMatikka 271 viestejä20.5.2009 15:29

    Ikävä kyllä kuitua sellaisenaan ei ole olemassa puristeena tai kapselina.

    Vi-siblin ja Agiocur ovat valmisteita, joita käytetään ummetuksen hoitoon. Nämä valmisteet ovat rakeita ja sisältävät psylliumia (Plantago ovata-kasvi).

    Pellavansiemenestä huom: Pellavansiemen itsessään ei vaikuta kuin vatsan toimintaan, koska ihmisen ruoansulatus ei pysty hajoittamaan pellavansiemenen kuorta. Jos haluaa saada pellavansiemenestä myös kuituvaikutuksia ja antioksidantteja tehokkaasti, niin silloin suositellaan rouhetta. Ja on myös erittäin tärkeä muistaa, että suositeltava saantimäärä on max. 2rkl koska pellava kerää maaperästä kadmiumia. Siitä määrästä (2rkl) saa jo päivän tarpeeseen huomattavan määrän rasvahappoja ja antioksidantteja.

  • Pulunen 6 viestejä20.5.2009 13:02

    Mullakin on noita pofibereitä ja muita kyllä mutta niitä tulee loppujen lopuksi käytettyä melko harvoin.

    Haen nyt siis jotain mitä ei sekoiteta mihinkään ruokiin vaan napataan ihan sellaisenaan ylimääräisenä buustina, vähän niinkuin vitamiinipillerin tapaan.

    Pellavasiemenlima olisi yksi vaihtoehto. Ruokalusikallisessa pellavansiemeniä on 3g kuitua, mikä ei mun mielestä oli niin hirvittävän paljon kuitenkaan. Mahtaisiko jossain puristeessa tai vastaavassa olla enemmän?

  • Suviih  629 viestejä20.5.2009 12:15

    Kuitulisinä käytän itse Hirvelän kaurakuitusta ja pofiberiä. En lisää jugurttiin tms. vaan esimerkiksi tuota kaurakuitusta saatan laittaa korppujauhon sijasta lihapullien jatkeaineeksi.

    Prismaan oli tullut myyntiin nyt Schärin Ertha leipää, joka on gluteenittomaksi leiväksi oikea kuitupommi, 11g kuitua/100g. Paahdettuna hyvää (varsinkin kun laittaa päälle muutakin kuin levitettä). Schär Ertha

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Hillevi 17 viestejä20.5.2009 12:05

    Fibrexin sokerijuurikaskuituhiutaleet ja Hirvelän kaurakuitunen sisältävät noin 70% kuitua..niitä olen käyttänyt puuroon, viiliin ja leivontaankin.

  • Pulunen 6 viestejä20.5.2009 10:34

    Tulin tässä miettineeksi että pitäisikö ottaa päivärutiineihin joku kuitutabletti tai -jauhe, kun ei sitä kuitua kuitenkaan tule tarpeeksi läheskään joka päivä.

    Onko kenelläkään kokemuksia tai suosituksia? Googlailin noita luontaistuotevalmisteita mutta missään ei oikein kerrottu paljonko ne sitä kuitua sisältää

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s