Kurja kokemus ravintola Seurasaaresta

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • hennuli77 4 viestejä5.9.2012 12:03

    Olimme viime viikonloppuna viettämässä ystäväni häitä ravintola Seurasaaressa. Iltapalaksi oli tortilloja, kysyin keittiöltä, että onko minulle gluteenitonta iltapalaa, hän kertoi, että on ja meni valmistamaan minulle gluteenitonta tortillaa... Saadessani iltapalan käteeni, varmistin kuten aina ennenkin, onhan tämä varmasti gluteeniton -on on.

    No eihän se sitten ollutkaan. Otin seuraavana päivänä yhteyttä Ravintola Seurasaaren ravintolapäällikköön, joka oli vahvasti sitä mieltä, että en ole voinut saada niin pienestä määrästä kuin yksi tortilla niin rajuja oireita kuin väitin. Olen ollut nyt myös yhteydessä keliakialiittoon ja terveystarkastajaan. Ravintolapäällikkö nimittäin kettuili minulle, että no sinä varmasti olet sitten niin herkkä vatsainen, että eihän sinun ruokaasi varmaan voi edes valmistaa samoilla leikkulauduilla ja työvälineillä kuin muiden... No, ravintolapäällikön kanssa saimme asian sovittua niin, että hän korvaa minulle pesulalaskun. Tämä ravintolapäällikkö oli kuitenkin vielä soittanut keliakialiittoon ja kysynyt voiko tämä olla mahdollista, että saan tällaisia oireita. Tällä hetkellä loppu tulos on se, että kun keliakialiitostakin on näin keliakiaviikon kunniaksi otettu yhteyttä tähän ravintolaan ,että tämän kauden jälkeen kyseisen ravintolapäälikön ravintoloissaa ei enää tarjoilla erityisruokavalioita. Keliakialiiton työntekijälle hän oli sanonut edelleen, että minä rahastan heitä, kironnut puhelimessa ja lopuksi lyönyt luurin korvaan. Lopun hoitakoon viranomaiset, eli selvittäköön terveystarkastajalle miten valmistavat erityisruokavaliot...

    Pöyristyttävää palvelua!

  • Bluemama 14 viestejä5.9.2012 12:23

    Kerrassaan uskomattoman törkeää vältellä vastuuta noin kovasti! Kuten myös täysin pöyristyttävää tietämättömyyttä! Kiitos, kun jaoit tämän kokemuksen, tietääpä vältellä.

    On kyllä todella kurjaa, jos kaikki hänen ravintolansa lopettavat erityisruokavalioiden tarjoilun. Superhuonoa mainosta. Aika moni suurempi seurue taitaa jättää menemättä, koska erityisruokavalioita on monia. Ei povaa hyvää tulevaisuutta.

    Hitto, että pisti vihaksi puolestasi! (Ja koko hääseurueen puolesta)

  • Mainos

  • EdwardHyde 4 viestejä5.9.2012 16:42

    Bluemama kirjoitti:
    On kyllä todella kurjaa, jos kaikki hänen ravintolansa lopettavat erityisruokavalioiden tarjoilun. Superhuonoa mainosta.

    Mutta toisaalta lienee parempi, että ollaan edes rehellisesti toteuttamatta erikoisruokavalioita, jos ei kerran haluta tai kyetä niitä toteuttamaan. Eipähän tule vahinkoja - ja ehkä ei sitten tule asiakkaitakaan...

  • Sussu2 59 viestejä5.9.2012 16:43

    siis se sun tortilla oli tavallinen vehnätortilla vai mikä tortilla se oli?

    Joka tapauksessa surkeeta palvelua!

  • hennuli77 4 viestejä5.9.2012 20:47

    Sussu2 kirjoitti:
    siis se sun tortilla oli tavallinen vehnätortilla vai mikä tortilla se oli?

    Joka tapauksessa surkeeta palvelua!

    Kyllä se oli tavallinen old el paso vehnätortilla. Sunnuntaina puhelmessa se ravintolapäällikkö koitti minulle väittää, että Santa Marian corn tortilla on gluteeniton (luuli ensin minulle sitä syöttäneensä). Tai se ainakin sisältä niin vähän vehnää ,että ei siitä kukaan kipeäksi tule. Tämän jälkeen hän sanoi, että on ottanut yhteyttä Jorvin lääkäriin, joka on myös sanonut, että niin pieni gluteeni määrä kuin yksi tortilla ei tee ketään kipeäksi. Maanantaina uudelleen puhuessamme puhelimessa, peräsin tämän lääkärin nimeä ,niin eihän ollutkaan sitten kuitenkaan läkäriltä mitään kysynyt. Tai ei ainakaan uskaltanut kenenkään nimeä minulle antaa. Toisekseen hän myös yritti väittää, että soittaessaan keliakialiittoon, olisi sieltäkin muka ihmetelty niin rajua reaktiota vehnätortillaan. Keliakialiitosta tämän vielä varmistan, vahvasti epäilen, että näin olisi... Tämä on ollut niin törkeyden huippu, monenlaista palvelua olen saanut ,mutta että tällaista...

  • Jezu  Ylläpitäjä5.9.2012 22:37

    Huhhu. Aikamoista touhua. Kyllähän ravintoloissa virheitä sattuu, mutta yleensä ovat vuolaasti pahoitelleet mokiaan. Tällaista silkkaa tietämättömyyttä ja haluttomuutta kuunnella asiakasta ei mielestäni saisi ravintola-alalla olla (tai missään muuallakaan).

    Ravintola Seurasaaren kanssa samaan ravintolaryppääseen kuuluvat myös:

    Ravintola Kaisaniemi
    Ravintola Katajanmarja
    Tamminiemi & Cafe Adjudant
    Villa Achille
    Villa Solvik

    En sitten tiedä onko näissä kaikissa sama ravintolapäällikkö.

    Kannattaisi ehkä antaa palautetta suoraan tuonne Oy H&H Catering Ab -firmaan, joka pyörittää noita ravintoloita:

    Oy H&H Catering Ab
    Kaisaniementie 6
    00100 Helsinki
    p. 09-632 223
    p. 050-599 4184
    myynti@ravintolakaisaniemi.fi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • hennuli77 4 viestejä6.9.2012 10:38

    Jezu kirjoitti:

    Kannattaisi ehkä antaa palautetta suoraan tuonne Oy H&H Catering Ab -firmaan, joka pyörittää noita ravintoloita:

    Oy H&H Catering Ab
    Kaisaniementie 6
    00100 Helsinki
    p. 09-632 223
    p. 050-599 4184
    myynti@ravintolakaisaniemi.fi

    Kiitos vinkistä, soitinkin samantein. Sieltä sain erityisn
    hyvää palvelua ja asia etenee !

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä6.9.2012 15:02

    hennuli77 kirjoitti:
    No, ravintolapäällikön kanssa saimme asian sovittua niin, että hän korvaa minulle pesulalaskun.

    Menikö minulta jotain ohi, vai miten tämä pesulalasku liittyy asiaan? Hitaalla hämäläisellä ei aina leikkaa...

    Ja aika idiootti ravintolapäällikkö, tuskin hän muillekaan kovin ystävällinen on! Ravintolapäällikkö on palkollinen, omistaja on se joka sanelee viime kädessä mitä ravintolassa tarjotaan ja huomioidaanko erityisruokavaliot vai ei! Jos omistaja sanoo että huomioidaan niin sitten palkollisten on se hyväksyttävä ja toimittava sen mukaan tai etsittävä ravintola jossa niitä ei huomioida. Siksi kannattaa saattaa asiat aina OMISTAJAN tietoon.

  • hennuli77 4 viestejä6.9.2012 21:04

    Niin siis vaatteet sotkeentuivat, kun niin antaumuksella ja voimalla oksensin

    Kaikkineen todella harmillista, mutta "oikeus" tässäkin asiassa toteutunee. Toivottavasti teistä kukaan ei joudu vastaavaan tilanteeseen. Virheitä sattuu ja ne myönnetään ja niistä otetaan opiksi -jos tässäkin asiassa olisi niin toimittu alkujaan, ei olisi tarvinnut näin isoa soppaa tästä nostaa. Johtajasmies oli pahollaan alaisensa käytöksestä oli tyytyväinen, että otin yhteyttä ja aikovat ruotia asian kaikkia osapuolia kuuntelemalla. Oman tarinani vahvistukseksi pyysin häntä olemaan vielä keliakialiittoon yhteydessä ,koska siellä työskentelevä nainen myös sai tämän asian tiimoilta asiatonta kohtelua.

    Maukasta keliakiaviikkoa kaikille!

  • Marianne82 27 viestejä7.9.2012 21:32

    Uskomatonta, että ravintolapäällikkö ei tällaista asiaa tiedä, tai ei välitä. Olen itsekin törmännyt tilanteisiin, joissa minuun on suhtauduttu kun pahimpaan "nipottajaan", kun olen pyytänyt gluteenitonta.
    Toki virheitä voi sattua, mutta silloin pyydetään anteeksi.

    Minulle kävi juuri hiljattain Naantalin kylpylän yhteydessä olevassa ravintolassa niin, että tilasin gluteenittomaksi merkityn jälkiruoan. Annokseen oli laitettu mukaan keksi, aloin syömään sitä, kunnes havahduin ja kysyin tarjoilijalta, että onhan myös keksi gluteeniton - no ei ollut.
    Hän kyllä ystävällisesti tarjoutui tekemään minulle uuden annoksen, mutta se oli jo myöhäistä... seuraava päivä meni sitten pilalle, enkä päässyt nauttimaan kylpylästä lainkaan.
    Laitoin sinne vielä erikseen palautetta, johon vastattiin, että ovat nyt laittaneet viestin ravintolaan, ettei vastaavaa enää tapahdu, mutta eivät edes pahoitelleet minun osaltani pilalle mennyttä reissua. Toivottivat kuitenkin lämpimästi tervetulleeksi uudelleen.

  • SaSa 1 viesti8.9.2012 09:13

    Mulla on ollut Naantalin kylpylässä hyvä kokemukset gluteenittomasta ruuasta...tuotiin eteen tuoreet glu.sämpylät ym. kun kerroin ruoka-allergiasta.Tarjoilija vielä sanoi annokseni tuodessaan että tämä on gluteenitonta, ja voin sano että se oli Paras uusi vuosi..kun olimme mieheni kanssa siellä sitä viettämässä. kaikki otettiin huomioon. Voin suositella
    Aamiais buffassa oli erikseen tuoreet gluteenittomat leivät esillä ja jos oli loppu niin tarjoilija toi tuoretta leipää pyytäessä. Laitoin kiitos palautetta Naantaliin.
    Mutta kun varasimme huoneen niin ilmoitin jo varausta tehdessäni Keliakiasta ja gluteenittomasta ruoka-valiosta.

  • Isabella 42 viestejä8.9.2012 12:24

    Voi, tämä on niin normaalia valitettavasti. Tarjoilijat tuntuvat monesti unohtavan jo matkalla keittiöön että annos piti olla gluteeniton. Siksi pitää aina tuplavarmistaa selviltäkin vaikuttavat tilanteet. Samoin on laita ruokalistaan merkittyjen GL laita. Esim. henkilöstöravintoloissa törmää tapauksiin, joissa listaan on merkitty GL mutta se ei pidäkään paikkansa. Tai toisin päin, listassa ei lue, että ruoka onkin GL. Aina pitää siis kysellä ja varmistaa. Ei sille voi mitään, me ollaan se ärsyttävä kyselijä-ryhmä. Vaikka kuinka toivoisi huolellisempaa otetta ravintoloiden suunnalta, niin joukkoon mahtuu niitä, joilla ei ole resursseja tai joiden työntekijät on ylikuormitettuja. Olen mieluummin se ärsyttävä, toistamiseen samasta asiasta kysyvä skitsoilija kuin mahavaivainen.

  • Mainos

  • KatjaRa 51 viestejä8.9.2012 18:09

    Jezu kirjoitti:
    Ravintola Seurasaaren kanssa samaan ravintolaryppääseen kuuluvat myös:

    Ravintola Kaisaniemi
    Ravintola Katajanmarja
    Tamminiemi & Cafe Adjudant
    Villa Achille
    Villa Solvik

    En sitten tiedä onko näissä kaikissa sama ravintolapäällikkö.

    Hmm, jostain syystä en yllättynyt kun näin nuo ravintolat jotka kuuluvat samaan lafkaan (vaikka niillä olisikin eri ravintolapäällikkö). Mulla nimittäin on seuraavanlainen kokemus Villa Solvik/Villa Achille -ravintoloista. Vuonna 2008 olimme etsimässä hääjuhlapaikkaa ja cateringia huolehtimaan tarjoilusta. Paikaksi oli valittu Villa Achille. Alustava sopimus oli tehty, erityisruokavalioista kerrottu alustavasti, ruoat oli tarkoitus tulla Villa Solvikista, osa maksusta oli sovitusti etukäteen maksettu. Noh, tuli aika keskustella tarkemmin juhlamenusta. Pyysin listan, jossa ruokavaihtoehdot olisi listattu ainesosineen. Tätä en saanut, vaan mulle todettiin että riittää että ilmoitan mitä en voi syödä. Vastasin sen käyvän helpommin niin, että näen listan ja voin heti raakata pois ne mitä en voi syödä, sillä keliakian lisäksi mulla on runsaasti ruoka-aineallergioita (joita kaikkia en edes aina muista). Eivät suostuneet toimittamaan mulle listaa ruoista. Sanoin, että en voi valita ruokia jos en tiedä mitä ne sisältävät. Edelleenkään en saanut minkäälaista listaa. Lopulta sopimus purettiin ja sain (pitkän väännön jälkeen) maksamani rahat takaisin. Palvelu oli tylyä heti siitä hetkestä asti kun pyysin saada tietää mitä ruoat sisältävät. Tämän jälkeen olen vältellyt kyseisen lafkan ravintoloita. Onneksi lyhyellä varoitusajalla löysimme uuden juhlapaikan, jonka kanssa ei ollut ongelmia, vaan päinvastoin, erityisruokavaliotarpeeni huomioitiin todella hyvin ja juhlissa saamamme ruoka oli todella hyvää ja palvelu aivan ihanaa.

    Oikotie matkan mutkistaa.

  • luuttu 6 viestejä22.9.2012 15:37

    Itseäni jo ärsyttää ruokalistojen (G) merkintä aivan tavattoman paljon. Koska tiedän, että annos ei silti välttämättä ole gluteeniton, niin tottakai sanon aina tarjoilijalle että sen pitää olla gluteeniton ja että sen tarjoilijan pitää se kirjoittaa siihen tilauksen yhteyteen (kun kerta ottavat tilauksen muutenki lapulle). Muutamassa paikassa tarjoilija on alkanut näsäviisaana sitte neuvomaan, että kun listassa on G niin se on G.. ja sitte tuodaan annosta jossa on keksiä, leipää tms. todellakin sopimatonta.

    Mielestäni tuorein muutos gluteenittomuuten (vähägluteiininen, erittäin vähägluteiininen) on vain sekoittanut entistä enempi niitä ihmisiä, jotka tekevät ruuan kanssa töitä mutta eivät itse sairasta kys. sairautta.

  • norppa 59 viestejä29.9.2012 21:06

    itse olen lopettanut ravintoloissa syömisen kokonaan monen samanlaisen kokemuksen takia: annos on menussa merkitty gluteenittomaksi, tarjoilijalta asia vielä varmistettu, mutta silti gluteenitonta ei ole kuitenkaan osattu tehdä. en koe, että ruuan puhtauden puolesta aiheutuva stressi olisi vaivan arvoista.

    poikkeuksena mäkkäri yms. paikat joissa tarkat tuoteluetttelot ovat asiakkaan nähtävillä, ja voi aika hyvin luottaa siihen, että henkilökunta on koulutettu tekemään gluteenitonta.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s