Laihdutus

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • seew 2 viestejä28.10.2009 22:36

    Mulla on nyt aika typerä kysymys. Mulla on ollut keliakia nyt aika vähän aikaa ja haluaisin pudottaa painoa.. Jotenkin houkuttelis tuo gluteenin syöminen, pääsis niin helpommalla.. Putoaako mun paino, jos syön gluteenituotteita?

  • Mamma 117 viestejä29.10.2009 11:07

    Mitäpä jos menisit lenkille, kävelylle, uimaan, harrastamaan jotain liikuntamuotoa ja pysythän gluteenittoman ruoan parissa, lisäksi päivittäin paljon kasviksia. Kevennä ruokavaliotasi, tee joinakin päivinä vaikka uunissa vihannesvuokaa, tosi helppoa ja niin maukasta. Laihdutukseen kun ei ole oikotietä. Säännöllinen liikunta ja terveeellinen ruoka auttavat. Onnea matkaan! Kyllä se onnistuu kun olet pitkäjänteinen

  • Mainos

  • marke 71 viestejä29.10.2009 12:43

    Terveyden kanssa ei kannata leikkiä. Ehkä voisitkin laihtua, kun suoli menisi tarpeeksi huonoon kuntoon, mutta sitten eivät imeytyisi myöskään tarpeelliset vitamiinit, rauta tai kalsium. Kevennä muuten ruokavaliota, muista kuidut ja juo tarpeeksi nestettä. Varaa naposteltavaksi keveitä herkkuja.

  • motusalem 85 viestejä29.10.2009 17:10

    Jep!
    Aika huono tapa laihtua - monihan laihtuu heroiinilla ja amfetamiinilla...tuo sinun ajatuksesi on jo lähellä samaa.
    Liikuntaa ei juuri kukaan pysty harrastamaan niin paljoa, ettei ruokavalioon tarvitsisi kiinnittää mitään huomiota laihtuakseen. Nyrkkisääntönä voit pitää, että jos syöt joka päivä pitsan, niin juokset myös joka päivä maratonin. Noista kahdesta pitsan skippaaminen on pitkässä juoksussa (sananmukaisesti) paljon helpompaa.
    Mika Myllylä tosin nautti energiaa huippupäivinnän n. 10000 kaloria - sillä energiamäärällä samanpainoinen toimistotyötä tekevä liikuntaa harrastamaton kaveri lihoisi vuodessa n.160 kg.
    Ja mitä tuohon gluteenilla laihduttamiseen tulee, niin minun painoni on pysynyt haarukassa 85-88kg 20 vuotta - keliakia diagnosoitiin 2 vuotta sitten.

  • Suviih  629 viestejä29.10.2009 17:58

    Itsellä aikoinaan dietti petti salakavalasti useamman kuukauden ja seurauksena oli kyllä painon aina roima putoaminen. Tosin tuo dietin pettäminen aiheutti myös ripulia, väsymystä ja muutenkin heikkoa oloa. En tosiaankaan menisi syömään gluteenia tietoisesti laihtuakseni, olo oli sen verran huono!
    Liikuntaa vaan ja ruokavalioremonttia, ne on parhaat laihdutustavat.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • KattiMatikka 271 viestejä30.10.2009 09:22

    Oma painoni itse asiassa lähti laskuun, kun keliakia todettiin, vaikka en ihan heti mitään muutoksia ruokavaliooni tehnytkään. Siis tietysti siirryin gluteenittomaan, mutta se lisäksi en tehnyt laadullisia muutoksia.
    Kun katsoin valokuvia ennen diagnoosia niin olin tosi pöhöttynyt. Mutta mikäs ihme se on, kun ravintoaineet eivät imeydy=aineenvaihdunta ei toimi normaalisti.
    Sitten kun dieetti alkoi purra ja tein lisäksi laadullisia muutoksia ruokavaliooni ja jaksoin taas liikkua niin paino laski vieläkin enemmän

  • milla 412 viestejä1.11.2009 15:46

    KattiMatikka kirjoitti:
    Oma painoni itse asiassa lähti laskuun, kun keliakia todettiin, vaikka en ihan heti mitään muutoksia ruokavaliooni tehnytkään. Siis tietysti siirryin gluteenittomaan, mutta se lisäksi en tehnyt laadullisia muutoksia.
    Kun katsoin valokuvia ennen diagnoosia niin olin tosi pöhöttynyt. Mutta mikäs ihme se on, kun ravintoaineet eivät imeydy=aineenvaihdunta ei toimi normaalisti.
    Sitten kun dieetti alkoi purra ja tein lisäksi laadullisia muutoksia ruokavaliooni ja jaksoin taas liikkua niin paino laski vieläkin enemmän
    Mulla aivan samanlainen kokemus
    Paino nousi oudosti ennen diagnoosia ja heti gluteenittomuuden aloitettua reilu vuosi sitten on paino tippunut kivasti ja kunto kohonnut ja olo PALJON pirteämpi .

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä1.11.2009 23:25

    seew, Ei tuo varmaan mikään tyhmä kysymys ole. Mullahan kävi niin, että (olettaisin näin) keliakian todettuani ja G-ruokavalioon, alkoi imeytyminen normalisoitua. Paino hyppäs kovasti. Sanotaan 72 => 78 kg. Elintavat ei muuttuneet, vain ruokavalio. En ole polttanut tupakkaa, mutta pahoja tapojakin on. Liikuntaakin harrastan olematta himojumppaaja. 10 km fillarointi jonnekin ei ole ollenkaan outo muutama krt/viikko. Silti paheitten summa on vakio, sanotaan. Kyl mä kuiteskin jättäisin ton gluteenilla leikkimisen muille urheiltavaksi. Nyt puhun vaan itsestäni. Mikä riippuu mistäkin, on niin jokaisella yksilöllistä. Liikkuminen ja hyvin syöminen ei tietääkseni ole ketään hengiltä vienyt kovin aikaisin

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Viveka 127 viestejä1.11.2009 23:33

    En lähtisi leikimään ruokavaliolla. Painokäyrä on minullakin nouseva keliakiaruokavalion aloittamisen jälkeen. Etenkin sen jälkeen tuli hyppäys, kun löysin maukkaita leipiä. Huomasin puputtavani niitä liikaa. Leivänkäytön normalisointi tasoitti tilanteen. Kasviksia ja liikuntaa, niin siitä se lähtee!

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Nuutti 56 viestejä5.11.2009 18:41

    Mulla tippu paino n. 58,5 -> 55,5 kg ruokavalion aloittamisen jälkeen. Joka viikkoiset pullat kahvin kanssa vaihdoin vain karkkeihin ja sipseihin, joten kalorimäärät pysyneet kuitenkin aika samoina. Liikuntaa en harrasta yhtään.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s