Leipää leipäkoneella?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Susanna 4 viestejä19.12.2009 22:04

    Onko hyviä vinkkejä gluteenittoman leivän tekoon leipäkoneella? En ole toistaiseksi onnistunut siinä hommassa kuin tuhlaamaan kalliita jauhoja epämääräisiin, tiiviisiin kakkaroihin...

    Oma oletukseni on, että kunnon leipää ei sillä masiinalla saa muuta kuin siten, että sekoittelee itse taikinan ja paistaa sen leipäkoneella. Mutta liekö semmoinenkaan kovin järkevää.

  • ponipimu 239 viestejä20.12.2009 02:04

    minä en ole ikinä meinannut ostaa mokomaa leipäkonetta, enkä osta. opiskeluaikoina koulussa tehtiin sillä leipää ja jo silloin heräsi epäilys konetta kohtaan.

    olen löytänyt kaksi hyvää ja erittäin helppoa ohjetta joilla saa leipää tehtyä erittäin helposti ja vähällä vaivalla. myslileipä ja anna-kaisan vuokaleipä.

    siis voiko leivän leipominen enää olla helpompaa? lämmitä vesi, turvota psyllium ja hiiva, lisää jauhot ja ryynit ym. siemenet, hiukan öljyä ja sekoita sähkövatkaimella pari minuuttia. sitten vaan taikina vuokaan ja kohotetaan, sitten paistetaan ja maistetaan.

    ei enää käsien sotkemista taikinaan, ei tarvi vaivata, ei leipoa pöydällä, ei monta kohottamista, ei leivinpapereita ja peltejä, ei siivoa ja sotkua... yksi kulho, yksi vuoka. helppoa.

    ja aikaa ei mene kauaa, suurin vaihe taitaa olla odottaa että valmis leipä jäähtyy sen verran että voi kumota ja leikata siivuiksi että pääsee SYÖMÄÄN.

  • Mainos

  • Kalmia 48 viestejä20.12.2009 10:06

    Gluteenittoman leivän leipominen on oikeastaan vaivattomampaa kuin tavallisen vehnäsen, pitää vain oppia jättämään taikina tarpeeksi löysäksi! Ja leipävuoat on aivan ehdoton hankinta.

    Ja joidenkin mukaan itse leipäkoneen puhdistamiseen menee sama aika kuin leivän leipomiseen :P
    (itsellä ei kyllä kokemusta)

  • Jezu  Ylläpitäjä22.12.2009 11:09

    Tässä muuten aiempaa keskustelua aiheesta:

    Leipäkone??

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Susanna 4 viestejä22.12.2009 16:39

    No niinpäs oli ennenkin aiheesta praatattu. Ilmeisen huolimattomasti sitten selasin aiempia keskusteluja, kun en tätä äkännyt. Kiitos vinkistä!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s