Mahdollinen keliakia lapsella ilman diagnoosia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Vaula 141 viestejä31.7.2016 07:52

    7-vuotiaalla lapsellani on ollut pitkään ongelmia vatsan kanssa (vatsakipuilua, ajoittain löysä vatsa) ja keliakian mahdollisuus on testattu verikokein, koska itse olen keliaakikko. Keliakia kuitenkin poissuljettiin, koska verikokeissa ei näkynyt mitään siihen viittaavaa.

    Mieleeni tuli kuitenkin lastani jo pidempään (useamman vuoden) vaivannut, symmetrisesti pakaroiden alla ole ihottuma, joka pahenee ja paranee ilman mitään johdonmukaisuutta. Ihottuma on välillä ollut niin kutiseva, että lapsi on raapinut ihon verille. Kortisonivoide kuitenkin helpottaa ja sillä ihottuman saa voiteen käytön ajaksi paremmaksi/paranemaan. Ihottumaa ollaan tutkittu lääkärissä ja se on tähän asti laitettu atooppisen oireilun piikkiin.

    Näillä oireilla (vatsa + ihottuma) mieleeni tuli kuitenkin ihokeliakia. Olisikohan mitään mahdollisuutta että lapsellani olisi (iho)keliakia vaikkei se labroissa ole näkynytkään?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,007s