Matkalla Saksassa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • pena 10 viestejä12.4.2011 11:39

    Moi
    Pääsiäisenä ollaan Saksassa Berliinissä viikon, onko jollakin tietoa kuinka hyvin kaupoista ja ravintoloissa on saatavana gluteiinitonta ruokaa.
    Miten on oluen saatavuus gluteiinittomana?

  • Jen75 24 viestejä12.4.2011 16:36

    Hei,
    itse olen Berliinissä pärjännyt aina hyvin. Bio/luontaistuotekaupoista löytää hyvin gluteenitonta, vieläpä luomuna. Näitä Bio-kauppoja löytyy joka paikasta. Myös DM- nimisissa kaupoissa on meikkien ja voiteiden lisäksi pieni ruokaosasto, josta löytyi hyvin gluteenitonta luomua.

    Normaaleista Bäckereista ei gluteenitonta löytynyt, mutta ravintoloissa syöminen onnistui hyvin. Jäätelön sai pyydettäessä kuppiin eikä vohveliin.

    Berliini on ihana paikka, oikein hienoa lomaa teille!

  • Mainos

  • pena 10 viestejä13.4.2011 11:12

    Jen75 kirjoitti:
    Hei,
    itse olen Berliinissä pärjännyt aina hyvin. Bio/luontaistuotekaupoista löytää hyvin gluteenitonta, vieläpä luomuna. Näitä Bio-kauppoja löytyy joka paikasta. Myös DM- nimisissa kaupoissa on meikkien ja voiteiden lisäksi pieni ruokaosasto, josta löytyi hyvin gluteenitonta luomua.

    Normaaleista Bäckereista ei gluteenitonta löytynyt, mutta ravintoloissa syöminen onnistui hyvin. Jäätelön sai pyydettäessä kuppiin eikä vohveliin.

    Berliini on ihana paikka, oikein hienoa lomaa teille!

    Kiitos viestistä,ompa kiva että sieltä löytyy gluteenitonta ruokaa.HYVÄÄ KESÄÄ!

  • Paju 25 viestejä13.4.2011 19:27

    Minäkin olen menossa Berliiniin pääsiäisviikolla. Onko joku maistanut currywurstia Berliinissä? Tämä on aina ongelma kun päivän kävelee, pitäisi muun perheen saada jotain snack-tyyppistä mutta kun se harvemmin meikäläiselle käy... Ainakin suomalainen currywurst-ohje näyttää gluteenittomalta.

  • Jezu  Ylläpitäjä14.4.2011 00:08

    Jos enklanti taipuu, kannattaa käydä kysymässä myös Glu.fi:n englanninkielisellä osastolla:

    Glu.fi englanniksi

    Takaisin Suomi-versioon pääsee tuota yläreunan Suomi-linkkiä klikkaamalla.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Liisa 26 viestejä14.4.2011 09:49

    Syyslomalla emme löytäneet Berliinistä yhtään wursti-kauppiasta(torilta/ravintolasta), joka olisi uskaltanut sanoa makkaroiden olevan gluteja. Emme ottaneet riskiä. Kaupoissa sitä vastoin oli paljon vaihtoehtoja, joten niitä toimme kotiin.
    Maredo-ravintolat (http://www.maredo.de/ ; sivut saksaksi) testattiin toimiviksi. Niillä on erillinen "allergialuettelo" ruoista. Hard Rock Cafe:ssakin söimme (pihvi-rankalaiset-linjalla tosin muistaakseni).

  • Jen75 24 viestejä14.4.2011 21:09

    Mekin kävimme Berliinissä juuri noissa Maredo-ravintoloissa. Niitä löytyykin melkein joka kulmalta! Suosittelen myös.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä15.4.2011 23:07

    Liisa kirjoitti:
    Maredo-ravintolat (http://www.maredo.de/ ; sivut saksaksi) testattiin toimiviksi. Niillä on erillinen "allergialuettelo" ruoista.

    Kiitti vinkistä. Itse olen lähdössä Hampuriin ja siellä näytti olevan yksi Maredo-ravintola aivan keskustassa. Pitää kyllä testata.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Zlatan 44 viestejä18.4.2011 21:49

    Itse olen kyllä rauhassa syönyt sekä bratwursteja sekä currywursteja kun olen käynyt Berliinissä eikä ongelmia ole ollut.

  • Vaula 141 viestejä19.4.2011 14:45

    Olin juuri käymässä Berliinissa ja gluteenittomasta syömisestä jäi kahtalaiset tunnelmat. Ruokakaupoista gluteenittomia tuotteita saa hyvin, ainakin kuivatuotteita. Pakasteosastoa en tarkistanut.

    Vitalia-nimisissä luontaistuotekaupoissa on myös tosi kattava valikoima gluteenittomia tuotteita ja paljon myös ei-pakasteleipiä.

    KaDeWe-tavaratalon ylimmässä kerroksessa on to-del-la monipuolinen ruokabuffet, mutta missään ei ole merkintöjä gluteenittomuudesta. Salaattibuffasta valitsin lautaselle niitä lajeja jotka mitä todennäköisimmin eivät sisällä gluteiinia, lämpimiin ruokiin en uskaltanut koskea ollenkaan.

    Kysyin gluteenitonta leipää mutta sitä ei kuulemma ollut. Kielimuuri oli esteenä (kokki ei tuntunut tajuavan eikä myöskään haluavan tajuta englantia) myös siinä vaiheessa kun yritin tilata jäätelöannosta ilman vohvelia. Jos ei sairastaisi keliakiaa, jälkiruokapöydästä olisi löytynyt mielettömän näköisiä ja kokoisia kakkuja ja leivoksia.

    Myös Karstadt-tavaratalon ylimmässä kerroksessa on hyvä buffet, mutta sielläkään ei ole minkäänlaisia merkintöjä ruoissa. Salaattipöydästä löytyi hyvin syötävää mutta lämpimät ruoat jäivät maistelematta kokonaan, en edes viitsinyt alkaa kysellä niiden ravintosisältöjä. Jälleen kerran jo jäätelön tilaaminen ilman keksejä oli sellainen projekti että usko meinasi loppua. Ei-keliaakikkoystäville sen sijaan oli tarjolla vaikka mitä ihania kakkuja.. Tuntuu siltä että Saksassa ihmisten englannin kielen osaamattomuus (tai joidenkin palvelualan ihmisten asennevamma) on suurin este gluteenittoman ruoan löytämiselle.

    Harmi etten yllämainituista Maredo-ravintoloista tiennyt aiemmin, täytynee testata jos joskus vielä tulee Saksaan lähdettyä.

  • Jezu  Ylläpitäjä19.4.2011 15:27

    Vähän samanlaiset kokemukset itselläkin Saksasta kuin Vaulalla. Tässä tarinani Frankfurtista:

    Keliaakikko Frankfurtissa

    Laitoin juuri Hampurin hotelliini tiedustelun onko gluteenitonta saatavilla. Saas nähdä mitä vastaavat.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä19.4.2011 21:54

    Tällainen Berliiniläinen paikka löytyi Vinkeistä:

    Caffé e Gelato

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s