Mikä on liikaa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Kari 364 viestejä10.2.2009 22:57

    Sitä taitaa meikäläinen sitten olla jatkuvassa "konekivääritulessa", jolta oleepi paha suojautua, auts. Edelleen; tosi mielenkiinnolla odotan seurantatestin tuloksia. Oireeton kun olo tuntuu.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Pulla 267 viestejä10.2.2009 21:42

    Ei tosiaan kaikilla näy veren vasta-aineiden kohoamisena.

  • Mainos

  • KattiMatikka 271 viestejä10.2.2009 20:35

    Itse asiassa vasta-aineet eivät välttämättä ole koholla vaikka suoli onkin kärsinyt. Keliakian käypä hoito-suositus löytyy osoitteesta www.kaypahoito.fi ja sinne hakukenttään keliakia ja sieltä "seuranta" kappaleesta klikkaa punaista B-kirjainta "normaali [tTG] arvo ei sulkenut pois Marsh 3 -luokan limakalvoleesion mahdollisuutta".

    Eli kyllä se on ehdottoman ehdoton. Itse asiassa sokerimurun kokoinen pala joutuu kuitenkin suoleen ja siellä suolen limakalvolle ja kyllä se vaan pienikin hippu siellä tuhoa aiheuttaa

    Mutta se on taas kokonaan toisen ketjun kysymys, miten ulkomailla ravintoloissa aina voi olla 100% varma, ettei vehnäjauhot ole siellä leijailleet. Tai kotimaassa :/

  • Kari 364 viestejä10.2.2009 20:09

    Ei näy verikokeessa...kai vasta-aineet näkyy koholla? Mielestäni kroppa aina jollainlailla puolustautuu..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Pulla 267 viestejä10.2.2009 19:49

    Ehdottoman ehdoton. Sairastin niin pitkään ja tuli hankalia vaivoja keliakian myötä. Lisäksi ruokavaliotani ei voi kontorolloida esim. verikokein, kun keliakiani ei näkynyt verikokeissa.

  • Kari 364 viestejä10.2.2009 19:26

    Jopa esitit kysymyksen. Lääkäri sanoi gluteenittoman olevan ehdoton asia. Uskon kyllä. Viimeksi aivan hiljattain kyläillessä söin vehnää, tietämättäni. Oireita ei ole - tiedä sitten jos vasta-ainet numeroina mitattais..? Jotenkin välillä tuntuu teorian kanssa pelaamiselta. Silti pitäydyn vahdollisimman tarkasti. Pian pääsen testattavaksi, aika näyttää.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Papu 8 viestejä10.2.2009 17:55

    Gluteeniton ruokavalioni on aivan ehdoton. Viisi vuotta meni ohutsuolen paranemiseen syötyäni tietämättä jotain ??? Olen oireeton keliaakikko ja anemia on ainoa tulos väärästä ruokavaliosta.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä10.2.2009 17:20

    Olen miettinyt, millaista tarkkuutta gluteenittoman ruokavalion kanssa tulisi pitää.

    Voiko sokerijyvän (ei palan) kokoinen vehnäleivänmuru pistää mahan sekaisin ja aiheuttaa kuukausia kestävän vaurion ohutsuoleen?

    Itse pyrin äärimmäiseen tarkkuuteen. Mites te?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s