Miten pärjäsit Pekingissä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • tupuna 2 viestejä28.3.2009 12:45

    Löytyykö ketään, joka olisi lomaillut Pekingissä ja lähiympäristössä? Kokemuksia ruokapaikoista? Olen lähdössä huhtikuun loppupuolella..

  • Kari 364 viestejä28.3.2009 16:48

    Lomailin vaimon kanssa kymmenisen vuotta sitten aikana kun keliakiasta en vielä tiennyt mitään. Ateriat oli aina ravintoloissa oppaan johdolla. Jotakin muistelisin; kastikkeet ruokailuissa veikkaisin soijapohjaisiksi. Kastikkeita on paljon vähän joka tarjottavassa. Toisaalta monesti ei kyllä ole mitään käsitystä, mitä suuhun laittoi. Varmaankin niin kauan on tukevalla pohjalla kun syö ruokoa tai kaislaa ilman kastiketta. Tai kalaa tai lihaa. Itse asiassa tarjoilut oli kyllä hyviä ja välillä tulisiakin. Oppaan taitoja käyttäisin kyllä apuna ruokavalion haarukoinnissa. Pekingin Ankka tarjoiltiin viljakääröllä, luulisin että se tarttee jättää väliin, siis se viljakäärö. Meillä matka oli kaikin puolin hyvin onnistunut. Vaimolla oli tuolloin synttärit, matkatoimisto jopa laittoi huoneen oven alta synttärikortin Toivotan erinomaisia matkakokemuksia !! )

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • tupuna 2 viestejä28.3.2009 18:01

    Kiitos vastauksestasi Kari. Meillä haastetta lisää se, että olemme omatoimimatkalla, eikä opasta ole käytettävissä.
    Millainen mahtaa olla kiinalaisilla englannin kielen taito?

  • Kari 364 viestejä28.3.2009 18:57

    Tota.. Hotelleissa, etenkin suuremmissa respassa saatetaan ymmärtää englantia. Tuo on jotensakin tuurista kiinni, etenkin maaseudulla kukies. Kiinaa puhuvat erinomaisesti ja tosi monella murteella (sanovat, mä en kiinaa hanskaa ollenkaan). Sen opin ens käynnillä työreissulla äkkiä, että OTA AINA hotellin käyntikortti respasta mukaan. Siinä on hotellin osoite. Sen kun antaa taksille, pääsee takas kämpille. Taksille voi yrittää englantia tai suomea, mutta yleensä lopputulos sama - kaunis hymy ja ajatus ei mennyt perille. Vuokra-autolla ei kokemusta. Taksin kerran kuvittelin varmaksi..moottoritiellä syntyi 2 taksin kesken kilpa-ajo syystä, jota en tiedä. Käytiin jossain 180 km/h ja vöitä ei ollut. Saa..ri ku pelotti, perille päästiin moitteettpmasti, paitsi henkisiä hiertymiä. Lopuksi; Olen liikkunut Pekingissä yhtiön paikallisedustajan mukana - kokemus apuna. Yksin tosi vähän. En halua pelotella, mutta englanti ei ole siellä kovin laajasti käytössä, ainakaan maakunnassa. Kerropa kokemuksia

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Suviih  629 viestejä28.3.2009 19:44

    Itse en ole käynyt, mutta keliakialiiton sivuilla oli matkakokemuksissa pieni juttu matkasta Pekingiin. Tosin valittettavasti jutun kirjoittaja ei ollut kertonut mitään niiden ravintoloiden sijainnista joissa oli ollut englannin taitoisia tarjoilijoita ja joissa oli gluteenitonta saanut.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Kari 364 viestejä28.3.2009 20:06

    Mulla oli pari käyntiä Pekingiin. Jäin kovasti kaipaamaan testausta "katuravintoloista", kun kauppias laittais elävän kanan hengiltä ja siinä saman tien ruuaksi. Onhan siellä kojuissa kaikkea mikä elää ruuaksi tarjolla. Mulla tökkäs hygienia-ajatukseen, olosuhteet kun oli uhan katuolosuhteita. Tosin olis hyvin eksoottista. Kokeilkaa, mulla ei kantti riittäny..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Jezu  Ylläpitäjä28.3.2009 20:10

    Suviih kirjoitti:
    Itse en ole käynyt, mutta keliakialiiton sivuilla oli matkakokemuksissa pieni juttu matkasta Pekingiin.

    Elikkäs täältä löytyy:

    Keliakialiiton Matkakokemuksia -sivu

    Ja hakee sivulta sanalla Peking.

    Tunnen erään keliaakikon, joka on käynyt tautinsa kera Pekingissä. Täytyypä yllyttää hänet kertomaan kokemuksistaan

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • glenni 58 viestejä28.3.2009 20:54

    Kari kirjoitti:
    Mulla oli pari käyntiä Pekingiin. Jäin kovasti kaipaamaan testausta "katuravintoloista", kun kauppias laittais elävän kanan hengiltä ja siinä saman tien ruuaksi. Onhan siellä kojuissa kaikkea mikä elää ruuaksi tarjolla. Mulla tökkäs hygienia-ajatukseen, olosuhteet kun oli uhan katuolosuhteita. Tosin olis hyvin eksoottista. Kokeilkaa, mulla ei kantti riittäny..

    No tuo hygiania asia on erikoinen. Helposti nimittäin luulisi, että katukeittiössä on epähygieenisempää, mutta toisaalta siellä ei ole niin monia käsiä ruoanlaitossa mukana kuin esim. hotellien ravintoloissa... Eli jos sillä katukeittiön yhdellä on joku pöpö levitettävänä niin saat, mutta jos siellä hotellin ravintolassa on yhdelläkään, joka ruokaasi koskee...

    Tuosta huolimatta on kyllä aika korkea kynnys itsellä mennä katukeittiöön - en nimittäin kykenisi missään nimessä katsomaan teurastusta ja syömään sitten hyvällä omallatunnolla...

  • Kari 364 viestejä28.3.2009 22:52

    Oikeastaan mua arveluttaa se kun katukeittiössä ottavat sankoon vettä jostakin?? ja siinä pesevä mitä pesevät. Moottori sekaisin helposti!! Noh, ei se ens kerta olisi kun raaka kala menee suuhun tai eläviä äyriäisiä tai vielä potkiva käärmeen pala.. Toisen kuolema on toisen "leipä", väliin herkullistakin

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Aries 5 viestejä19.3.2011 13:45

    Itsellä keliakia ei ole mikään voimakas, mutta huomaan kyllä heti jos jotain väärää on tultu syötyä. Asun siis Pekingissä, ja kiinalaisissa ravintoloissa ainoa ruuat mitä en syö on nuudelit ja friteeratut ruuat. Kastikkeet ei melkeimpä koskaan suurustettuja, ja niin kauan kun syö vähänkään siistimmässä ravintolassa, ei astioiden pesemisestä pitäisi huolehtia. Jos kiinalainen ei kuitenkaan aina innosta, kannattaa etsiä mm. ravintoloita joiden nimet ovat element fresh, blue frog, ja annies. Kyseessä on siis paikkoja jossa on helppo sanoa ruokalistan perusteella onko vaiko eikö gluteenitonta. Lisäksi kannattaa tsekata ostoskeskukset kuten the Village, (keskustassa) Europlaza, Pinnacleplaza (pohjoisessa, n. 1h-30min keskustasta) ja solana (aivan Chaoyang parkin vieressä, eli kohtalaisen lähellä keskustaa)

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s