Montako keliakian oiretta teillä on?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Laaka 6 viestejä17.11.2017 00:20

    Minulla oli ns oireeton keliakia. En siis tuntenut mitään outoa olossani. Keliakiaa lähdettiin tutkimaan vasta, kun ihoni alkoi oirehtia ihokeliakiaa. Jälkeenpäin ymmärsin, että oireina minulla kuitenkin oli jo aikaisemmin ollut väsymystä, ärtyneisyyttä ja myös vatsaoireita, joita en kuitenkaan osannut tunnistaa. Lääkäri arveli, etten vain tiennyt, miltä tuntuu normaali vatsa. Huomasin eron vasta gluteenittoman ruokavalion kestettyä muutaman kuukauden. Ärtyneisyys meni lisäksi ovelasti murrosiän piikkiin, joten sitäkään ei osannut epäillä keliakian aiheuttamaksi.

    En osaa sanoa, onko yhdeksän oiretta sen pahempi juttu kuin muutama oire. Keliakian tiedetään voivan aiheuttaa useitakin eri oireita.

  • MariJo 77 viestejä15.11.2017 22:08

    Ennen diagnoosia ainoa keliakian oire oli mulla närästys. Nykyään mahdollinen kontaminaatio tuntuu mulla nipistelynä vatsassa ja edelleen myös närästyksenä.

  • Katariina_vv 1 viesti15.11.2017 21:39

    Niin siis montako keliakian oiretta teillä on ollut?
    Siis mä itse olen nyt 14v (menen kahen viikon päästä tarkastamaan onko keliakia), mä ite oon lukenu noita juttuja niin monilla on ollut vaan 2-3 oiretta, niin onko pahaksi jo mennyt jos on 9 eri oiretta?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s