Oireet ei parane!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jontsa 67 viestejä25.8.2011 22:48

    Vihdoin ja viimein sain selvyyden vatsavaivoihin! Kävin kolmannen kerran elämässäni kolonoskopiassa, ja nyt se vihdoin löytyi: Crohnin tauti. Lääkärikin myönsi, että yllättävän pitkään on jouduttu tutkimaan (vuodesta -94)

    Nyt olen ollut Pentasa-lääkityksellä pari kuukautta, ja mm. ikuisuuden yli 30 ollut CRP oli laskenut 18:aan. Eli ihan normaaleissa veriarvoissa ei olla vielä, mutta parempaan päin menossa. Lääkitys nostettiin nyt 8 tablettiin/päivä, ja kolmen kuukauden päästä kontrolloidaan taas veriarvot. Vatsaoireitahan tulee todennäköisesti olemaan jatkossakin, mutta helpotti kummasti kun vihdoin tietää mikä niitä aiheuttaa.

    Tsemppiä kaikille joilla oireet eivät ole helpottaneet! Joskus vastausten löytyminen vaatii aikansa

  • Pilvinen 12 viestejä20.10.2010 17:57

    Mullakin on tullut usein vaivoja ulkona syömisen jälkeen. Rossossa esim. tein sen virheen kerran että söin salaattipöydästä jossa oli jotain leivänmuruja varmasti seassa kun patongit ovat siinä samassa. Sitten taas läheinen pitsapaikka tuotti positiivisen yllätyksen ja myös Rolls ja Mäkkäri ovat olleet turvallisia. Taitaa olla niin että usein keittiössä raaka-aineet ovat vähän kontaminoituneita vaikka periaatteessa tekevät gluteenittomana ruuan. Olen lisäksi huomannut että mulla tulee oireita myös laktoosista ja yhdestä grillimausteesta mitä meillä oli kotona joten mistä näitä sitten tietää...

    Jotain muutakin vaivaa mulla on keliakian lisäksi. On ollut kysta 1,5v sitten ylävatsassa ja sen tyhjentämisen jälkeen on ollut jatkuvaan jotain vaivaa vähän väliä. Menen kuukauden päästä lääkäriin, ihan arvauskeskukseen että en odota ihmeitä mutta jatkotutkimuksia toivon mukaan. Ripuloinnin lisäksi ylävatsakipuja aika kovastikin välillä.

  • Mainos

  • porajata 460 viestejä29.9.2010 14:01

    Uskoisin, että jos vasta-ainearvot ovat parivuotta alle viite-arvon ja otettu puolivuosittain tänä aikana niin keliakia oireet ei vatsaa vaivaa...

    Pienikin kontaminaatio saa vatsan oireilemaan, kokemustakin itsellä on...

  • Jontsa 67 viestejä29.9.2010 00:27

    Mulla on ollut nyt vähän yli 2 vuotta gluteeniton ruokavalio, ja mahaoireet on olleet ihan samat kuin ennen ruokavaliota. Nyt mulla on kolmen kuukauden kortisonikuuri päällä, kun epäilevät jos olisi myös Crohnin tautia. Eipä ole kortisonikaan auttanut vatsaan, yhtä sekaisin on edelleen. Vähän tuntuu että vaikka sitä vatsaa kuinka tutkitaan ja hutkitaan, niin ei siihen mitään selkoa saada...

  • Tallulah 476 viestejä28.9.2010 19:52

    Mulla on jatkuvat vatsaoireet vaikka olen ollut gluteeniton 30 vuotta. Kaikki keliaakikon vatsaoireet eivät johdu gluteenista. Sun sairautesi voi hyvinkin olla kurissa ja hoidossa, ja saat oireita jostain muusta. Mulle sillä ei ole merkitystä olenko itse tehnyt ruuan vai joku muu, vatsa vain on usein sekaisin.

  • marimekko 6 viestejä28.9.2010 19:18

    Olen ollut keliaakikko nyt noin puolitoista vuotta, mutta oireettomana en ole pysynyt juuri missään vaiheessa. Kaikkialla puhutaan, että keliaakikko pysyy oireettomana oikealla ruokavaliolla ja voi elää normaalia elämää. Minun tapauksessani näin ei ainakaan ole.

    Noudatan dieettiä erittäin tarkasti, tarkistan aina pakkausmerkinnät, pyydän ravintolassa varmasti gluteenitonta jne. Kotona syödessä homma pysyy kasassa, mutta lähes joka kerta ruokailu kodin ulkopuolella tuottaa oireita. Oli se sitten ravintola, pikaruokapaikka, koulun ruokala tai kyläily - saan aina tutut vatsaoireet ja päivä on pilalla.

    Olenko jotenkin vain älyttömän herkkä vai miksi tuntuu, että muut selviävät sillä, että seuraavat dieettiä niin hyvin kuin pystyvät, mutta minä en saa sairauttani kuriin vaikka mitä tekisin?? Pitääkö minun tosiaan syödä loppuelämäni vain kotona, jotta tautini pysyy oireettomana? Kuinka usein teillä muilla tulee oireita esim. ulkona syödessä?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s