Paremmat kouluruoat keliakian takia!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Katjahei 34 viestejä28.4.2011 22:12

    Kun tammikuussa keliakiani todettiin, ajattelin kouluruokieni vaihtuvan kamaliksi.

    Itse asiassa nyt parin kuukauden jälkeen olen todella tyytyväinen. Olen saanut koulussa samaa ruokaa kuin muut (vain kerran sain muusia kun muut söi makaronia) mutta yleensä jopa makaronilaatikot ja pasta-jauheliharuoatkin löytyvät gluteenittomasta kupista.

    Muiden syödessä pääsiäisenä mämmiä, josta en ole ikinä pitänyt, söin hedelmäsalaattia, ja eilen kun muille oli mannapuuroa, sain minä ihanaa riisipuuroa!

    Gluteenittomia ruokia on myös maustettu enemmän, ehkä peittämään "uusia" makuja.

    Kotitaloudessa tehdään ruokaa neljän ryhmissä, minun ryhmäni tekee gluteenittomana valittamatta, jopa tyytyväisinä ("kiva kun saa syödä uusia ruokia!" ja joskus teen jopa oman pellillisen pullia.

    Olen siis todella tyytyväinen tällä hetkellä tilanteeseeni, keliakian myötä olen saanut uusia hyviä ruokia ja harvasta olen joutunut luopumaan !

  • hokke 11 viestejä2.5.2011 15:18

    Täytyy antaa itsekin kiitosta kouluruoalle. Läpi yläasteen ja lukion ovat ruoat olleet hyviä, ja keittäjät huomioineet keliakian hienosti. Nyt yliopistolla sama meno jatkuu. Joskus kun toisille on esimerkiksi kalapaloja joiden päällinen ei itselle sovi, saan tilalle isot palat paistettua lohta. Kaverit ovat kateudesta vihreinä, sillä kyseistä lohta tarjoillaan toisinaan myös koko porukalle ja siten maku on tiedossa

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä2.5.2011 20:57

    Koulussa en enää ole, mutta monessa paikassa olen saanut paremmat ruuat, ainakin ulkonäön puolesta. Muille tehdään laatikollinen ja erikoisruokavalio taas yksittäisannos. Kyllä monesti ovat muut olleet kateellisia... Olin kerran eräässä pidemmässä koulutuksessa, ja parin päivän jälkeen todella moni vaihtoi kasvisruokaan (joka oli myös gluteeniton), koska se vain oli niin paljon parempaa kuin liharuoka!
    hokke, missä yliopistossa tehdään erillinen gluteeniton ruoka?? Olen syönyt useamman yliopiston ruokalassa ja niissä suurin osa ruuista on automaattisesti gluteenittomia.

  • Suviih  629 viestejä3.5.2011 21:57

    Omalla kohdallani olen välillä saanut parempaa kuin muut, välillä taas huonompaa, useimmiten kuitenkin aika saman tasoista ruokaa. Parempaa ruoka oli yläaste- ja lukioaikoina kalaruokapäivinä: muut saivat kalapuikkoja, minä sain hyvää paistettua kalaa. Joskus taas huomasi, että gluteeniton ruoka oli kiireessä valmistettu ja siksi huonompaa (esimerkiksi sain kerran liha-makaronilaatikkoa, josta oli liha unohtunut ja makaronit keitetty aivan mössöksi).

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • hokke 11 viestejä3.5.2011 22:03

    Omat kokemukseni ovat Tampereen teknilliseltä yliopistolta. Usein ruoka on meilläkin suoraan gluteenitonta, mutta esimerkiksi jotkut pihvit, musta makkara ja pitsa ovat gluteenia sisältäviä ja silloin gluteeniton vaihtoehto tarjotaan erikseen.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s