Puhtaita makeistehtaita?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • porajata 460 viestejä1.6.2009 09:31

    Saattaa sisältää esim. vehnää varoitus on mielestäni vain vilja-allerkiaa sairastavia varten. Luulen en siis tiedä mutta mahdolliset pitoisuudet esim. suklaissa ovat mitättömän pieniä, uskon että yhdessä olutpullossakin on jo paljon enemmän gluteenia kuin yhdessä suklaalevyssä....

  • Jezu  Ylläpitäjä31.5.2009 20:28

    Tainnut täälläkin olla mielipidettä, että osa porukasta syö niitäkin tuotteita, joissa ainesosaluettelo on gluteeniton, mutta missä todetaan erikseen, että saattaa sisältää gluteenijäämiä tai on valmistettu tehtaassa, jossa käsitellään gluteenipitoisia tuotteita. Itse kyllä välttelen sellaisia tuotteita. Paitsi jenkeissä tuli syötyä sellaisia sipsejä, enkä kyllä saanut mitään oireita.

    Tuoteluettelossa oli ajatuksena, että siellä olisi vain "varmasti" gluteenittomia tuotteita

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • KattiMatikka 271 viestejä31.5.2009 20:00

    Kuten kaikki varmaan huomasivat, lisäsin tuonne pirkka makeisnapin gluteenittomaksi tuoteetteksi. Anteeksi vaan vielä, että en huomannut mutta pussissahan olikin pienellä präntillä ravintosisällön alapuolella, että "valmistetaan tehtaassa, jossa käsitellään gluteenia".

    Tuli vaan mieleen, että Pandallahan on tehdas Vaajakoskella ja siellä valmistaan näitä Pandan suklaita yms. Ja Pandallahan eivät kaikki tuoteet ole gluteenittomia. Kuitenkaan Pandan suklaissa ei ole varoitusta, että "valmistetaan tehtaassa, jossa käsitellään gluteenia".

    Mitenköhän Fazer, Malaco jne.

    Luotatteko ainesosaluetteloon vai otatteko yhteyttä tehtaisiin ja kysytte käsitelläänkö samassa tehtaassa, jossa valmistetaan karkkia X gluteenia?

    Itse olen tosiaan vaan aina luottanut ainesosaluetteloon, mutta voikohan enää...

    Toisaalta jotkut ottaa irtokarkkipuodeista karkkeja, joissa ainakin on gluteenia voinut kauhojen seassa olla...

    Dammenbergin suklaata näemmä vaan...

    Tää on taas tätä!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,007s