Ravintola Koto?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä13.5.2009 13:16

    Onko kenelläkään kokemuksia japanilaisesta ravintolasta nimeltään Koto? Kovasti kiinnostaisi kokeilla japanilaista, mutta ainakaan tuon mestan ruokalistaan ei gluteenittomuutta ole merkitty.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • MariJo 77 viestejä13.5.2009 16:37

    En tiedä kyseisestä ravintolasta mitään,mutta pistäydypä Tampereella käydessäsi Maruseki-ravintolassa. Taatusti japanilaista ja taatusti turvallista. Itse en ihastunut sushin makuun, muuten vierailisin kyseisessä paikassa useamminkin.

  • Mainos

  • DeZolte 1 viesti13.5.2009 20:35

    Mä olen käynyt monesti Kotossa ja muissa japanilaisissa. Sushia olen syönyt (uhka)rohkeasti jo monta vuotta sen enempää kyselemättä. Sushissa ja monessa muussa japanilaisessa ruoassa ei pitäisi olla mitään gluteeni-pitoista kun soijakastikekin on nykyään sallittujen listalla. Osa ruoista on toki friteerattuja ja niitä en ole syönyt...

  • glenni 58 viestejä13.5.2009 21:53

    Koto on ok, mut parempi paikka on Yume tai Kabuki. Myös Kampin bussiterminalissa on hyvä sushi pikapaikka.

    Sushi on tosiaan gluteenitonta, jos sattuu tykästymään ni kannattaa kokeilla itse sushin valmistamista - aikaa vievää, mutta hauskaa isolla porukalla sekä huomattavasti parempaa kun ravintolassa!

  • Jezu  Ylläpitäjä4.6.2009 11:29

    Tuli sitten käytyä Kotossa ja raapustelin pienen tarinan kokemuksista:

    Ravintola Koto

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä4.6.2009 15:02

    Sushi-ruokia olen asiakkaiden kanssa nauttinut useinkin työkuvioissa. G-merkintöjä niissä ei kyllä milloinkaan ole ollut, kaikki tekstit japania. Siis = en tiedä onko G-merkintöjä ollut. Japani ei käänny mulla. Mun lähestymistapa on se, et japanilainen keittiö on raakaa kalaa, äyriäisiä, merilevää jos jonkinlaista. Friteerattu helppo jättää koskematta. Sinänsä suosittelen maistettavaksi. Tosin kaikille ei sovi elävien otusten syönti, mut silti..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • emilia 11 viestejä4.6.2009 17:08

    Suisittelen myös Kabukia, sielä on ehdottomasti Helsingin parhaat sushit. Pöytä vain pitää varata etukäteen, muuten ei ole toivoakaan pöydän saamisesta.

    Porukalla sushin valmistaminen tosiaan on mukavaa, vaikkakin kovin aikaavievää, mutta valitettavasti kokemus itse sushin syömisestä itse tehdessä ei ollut niin hyvä! Kun sushia on pöytä äynnä, siitä ei osaa nauttia samalla tavoin kuin silloin, kun sitä on vain tietty määrä lautasella. Näin ainankin kävi mulla.

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä6.6.2009 11:54

    Katellaan paraikaa Anthony B:n ruokamatkailua Tokiossa TV:stä. Tuntuu sopivan G-valioisille aikalailla kaikki tarjoilut, jopa nuudelit. Sohvaherkuttelua kun ulkona lykkää vettä..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • tytti 34 viestejä31.3.2010 22:55

    Harmi kyllä sushissa tai muussa japanilaisessa ruoassa voi olla gluteenia! Olen itse sushifanaatikko ja käyn usein ostoksilla japanilaisessa tai muissa aasialaisissa ruokakaupoissa, ja kyllä vehnää ja ohraa on todella monissa tuotteissa. Joissakin wasabeissa on vehnäjauhoja, useimmin nimenomaan jauhemaisissa (joihin lisätään vettä jotta saadaan wasabitahnaa). Lisäksi ainakin tosi monissa kastikkeissa, maustesekoituksissa, tattarinuudeleissa ja miso-keittojauheissa yms. saattaa olla gluteenia.
    Itse ainakin aina varmistan gluteenittomuuden aina ravintolassa!
    Tosin vastaukset voivat joskus olla hieman omituisia. Esim. Helsingissä Kampin kauppakeskuksen Ichiban:issa kerrottiin, että "kaikki heidän sushinsa sisältävät gluteenia, koska niihin käytetään etikkaa jossa on ohraa". Hmm? Luulin, että etikat on aina gluteenittomia, mutta ota tuosta nyt selvää... jätin syömättä kuitenkin.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s