Rieska leivinuunissa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Viveka 127 viestejä14.12.2009 23:27

    Onko kokemuksia gluteenittoman rieskan teosta leivinuunissa? Minkälaisella ohjeella teet? Käytätkö alustaa vai paistatko arinalla? Ja jos olet onnistunut, niin reseptistä olisin ikionnellinen .

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Kari 364 viestejä15.12.2009 00:18

    Tohon en osaa paljoa avittaa. Yksi kaveri nettisivuilla kyseli pihvistä..palamista oudoksui, vinkkinä oli et laita hyvä ihminen keraamisen lieden ja pihvin väliin PAISTINPANNU. Suoraan silleen pihvi ei käy. Ohje tuntui tottelevaiselt

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Karelia 5 viestejä20.1.2010 21:13

    Mä tein just eilen. Paistoin ihan isolla leivinuunin pellillä ja perunasta tein. Jauhot korvasin vain maissijauhoilla. Vähän kuivakkaa tuli, mutta ihan kivan väristä ja tuoreenahan tämä menee vaikka ois kuivempaakin. Seuraavalla kerralla ajattelin kyllä ihan riisijauhoilla tai glut. vaalealla jauhoseoksella kokeilla.

    Perusohje on minulla näihin:
    3dl perunamuussia
    1 muna
    suolaa
    3-4dl jauhoja

  • Viveka 127 viestejä21.1.2010 20:31

    Kiitos vinkistä! Pitänee kokeilla, kunhan taas innostun. Sain käsiini puhdaskaurasta tehtyjä ryynejä, joita aion kokeilla myös rieskan teossa.

    Kerrothan miten kävi seuraavien versioiden kanssa...

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • kokki03 9 viestejä26.1.2010 22:50

    Tässäpä teille yksi rieskaohje, keitä perunat, kaada vesi pois, soseuta, lisää rasvaa, kananmunaa, suolaa sokeria tai siirappia, kuivahiivaa ja glut, jauhoja, määrät näppituntumalla ja maistellen.Sekoita hyvin esim. yleiskoneessa, taikinasta tulee kimmoisaa, ei tartu käsiin jos jauhoja on riittävästi.Leivo käsissä palloja ja laita pellille leivinpaperin päälle, taputtele ohuiksi ja nostata miedossa uuninlämmössä, paistetaan n. 230 asteessa.Itse olen käyttänyt tähteeksi jääneet kypsät perunat raastettuna ja porkkanaraastettakin voi laittaa, annetaan paistua ruskeiksi.

  • marke 71 viestejä27.1.2010 13:09

    Provenan kaurajauhoista ja perunamuusista tällä ohjeella:

    4 dl vettä
    1 ps perunahiutaleita
    2 dl Provena Täysjyväkaurajauhoja
    1/2 dl Sunnuntai Juokseva Rypsiöljyvalmistetta
    1/2 tl suolaa

    Paras oli varmaan ihan oma alusta (eikö silikonisia oo?), mutta leivinpaperikin käy. Tässä ohjeessa lämpö on 250 astetta ja paistoaika 15 min.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s