Riisit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Juulin 187 viestejä1.11.2013 09:04

    Risellan risottoriisiä käytän. Paketissa lukee gluteeniton.

  • porajata 460 viestejä31.10.2013 18:07

    G-merkitty ainakin Risella pitkäriisi sekä Uncle Bens pitkäjyväinen

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä19.9.2009 18:38

    Jaahas, Uncle Bens on poistanut Kokojyväriisin pakkauksesta "luonnostaan gluteeniton" -tekstin kun ovat päivittäneet pakettien ulkoasua.

    Mietin vaan, että uskaltaako mitä tahansa perusriisiä ostaa, jos sama putiikki valmistaa 7-viljan riisiä, ruis-riisiä tai kaura-riisiä?

    Päädyin sitten Rainbowhun, kun samassa sarjassa ei ollut mitään tuollaisia sekoitusriisejä.

    Mitä riisimerkkejä te käytätte?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Suviih  629 viestejä17.5.2009 11:02

    Pulla, vehnänjyvässä on minun käsittääkseni sellainen pieni halkio/vako toisella puolella jyvää, mutta riisissä ei. Olen kyllä noukkinut varmuuden vuoksi pois kaikki kuorelliset jyvät riisini seasta, vaikka todennäköisesti kyseessä olisi vain kuorimaton riisi.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Pulla 267 viestejä16.5.2009 20:32

    Luulen, että minäkään en tiedä, jos suuhun menee gluteenia. Keliakian kanssa kuitenkin elin ainakin parikymmentä vuotta. Luulen, että oireita minulle tulee säännöllisemmästä gluteenin syömisestä. Jäi siten sekin tietämättä, oliko se suuhun mennyt jyvä riisiä vai vehnää.

  • Kari 364 viestejä15.5.2009 23:34

    Juu, risotto maistuu, samoin paella. Mulla on kuulkaa ystävät hyvät se onkkelma, että mistään en tiedä josko suuhun meni kiellettyä tuotetta tai sitte ei. Tää on peliä..:?

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Pulla 267 viestejä15.5.2009 20:59

    Jossain puuroriisissä on varoitus vehnäjäämistä. Siinä riisissä, missä ei ole varoitusta, luulin kanssa löytäneeni viljanjyvän. Voi tietenkin olla riisiäkin, kun en mistään löytänyt kuorellisen riisinjyvän kuvaa.

  • Mainos

  • keliaakikko97 107 viestejä15.5.2009 19:38

    Riisi on hyvää ja onneksi gluteenitonta!

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Jezu  Ylläpitäjä15.5.2009 16:55

    Ainakin tässä UncleBensin kokojyväriisissä lukee "luonnostaan gluteeniton" Kallistahan tuo on, mutta ostan ihan kannatuksen vuoksi, kun vaivautuvat merkitsemään gluteenittomuuden pakettiin

    Uncle Bens Kokojyväriisi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • KattiMatikka 271 viestejä14.5.2009 21:06

    Juu risoton tekoon vain Mutta tosiaan se kaura-riisi sekoitus ei ole keliaakikolle sopiva. Ikävä kyllä ei ole kaura siinä puhdasta...

  • Mamma 117 viestejä14.5.2009 19:24

    Kiitoksia kovasti varmistuksestasi, jotain tällaista itsekin funtsin. Mulla sattuu olemaan kaapissa "entisestä elämästä" Risella tumma riisi pakkaus, joten ei muuta kuin risoton tekoon vaan.

  • Suviih  629 viestejä14.5.2009 17:17

    Ihan tavallista riisiä olen ostanut merkkiä kuin merkkiä, mutta kaikenlaitset riisi-vilja seokset olen unohtanut heti kättelyssä.

    Joskus muutama vuosi sitten löytyi melko usein puuroriisipussista (Risella) jokin viljanjyvä (kyseessä ei siis hiomatta jäänyt riisi vaan aivan selkeä viljanjyvä). Asiasta oltiin yhteydessä valmistajaan joka totesi vain että ei voi asialle mitään kun samoissa tiloissa käsitellään muutakin kuin riisiä (eli ilmeisesti käytännössä valmistetaan noita riisi-viljaseoksia). Nyt en ole aikoihin enää viljanjyviin riisin seassa törmännyt.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • Mamma 117 viestejä14.5.2009 15:36

    Keliakia on minulle uusi asia. Opin tiellä ollaan.. loppuelämä, näin alkuun kuitenkin kysymys, mitkä riisimerkit ovat keliaakikolle sopivia.?? Kysymys saattaa huvittaa jotakuta, mutta en uskalla ihan tavallistakaan riisiä mennä ostamaan. Omasta kaupasta löytyy tällä hetkellä vain Uncle Bensiä, Basmatit ja Jasmiinit. Risotosta haaveilen.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,021s