Ruokalistan paikkansapitämättömyys

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • annepanne 52 viestejä11.8.2009 12:15

    Minulla on tosi ikäviä kokemuksia työpaikkani vieressä olevan Lounasravintola Chicin ruokalistasta (ja kokista). Keväällä menin sinne nälkäisenä varmistettuani listalta, että sieltä löytyy gluteeniton vaihtoehto. Kassalla varmistin vielä, että onhan tämä annos nyt varmasti gluteeniton. Kassa kysyi kokilta, joka vastasi, että ei olekaan, siinä on vehnäjauhoja. Onneksi kysyin, vaihdoin sitten nakkikeittoon.

    Tänään olin taas menossa samaan paikkaan Tandoori-kanaa syömään. Soitin varmuuden vuoksi, että onhan tämä ruoka gluteeniton, kun listassa niin luvataan. Taas kysyivät kokilta, että laitoitko vehnäjauhoa kanaan - sanoi laittaneensa. Tämä on kyllä aivan pöyristyttävää välinpitämättömyyttä. Useimmat varmasti luottavat listaan ja syövät tietämättään noita iänikuisia vehnäjauhoja.

    Lähetin ravintolaan sähköpostia ja vaadin selitystä tuollaiselle ammattitaidottomuudelle. Vielä en kuitenkaan ole saanut mitään vastausta. Ravintola on Haagassa Kuljetuskuution talossa Nuijamiestentiellä.

  • porajata 460 viestejä11.8.2009 13:31

    On noita toisinkinpäin tapahtumia, ainakin meidän työmaaruokalassa...

    esim. tänään listalla (verkossa)
    - Lindströminpihvi L,M
    - Sipulikastike Vl
    - Keitetty peruna L,M,G

    mutta paikanpäällä olivatkin kaikki kuitenkin G:ta

    Ja hyvää oli.....

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä11.8.2009 13:33

    annepanne kirjoitti:
    Lähetin ravintolaan sähköpostia ja vaadin selitystä tuollaiselle ammattitaidottomuudelle. Vielä en kuitenkaan ole saanut mitään vastausta. Ravintola on Haagassa Kuljetuskuution talossa Nuijamiestentiellä.

    Aika tökeröä toimintaa. Oliko kyseessä tämä ravintola:

    http://www.kuutioauditorio.net/ravintola_chic.htm

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • annepanne 52 viestejä11.8.2009 14:10

    Aika tökeröä toimintaa. Oliko kyseessä tämä ravintola:

    http://www.kuutioauditorio.net/ravintola_chic.htm
    Tämäpä juuri. Eikä mitään vastausta sieltä ole kuulunut.

  • annepanne 52 viestejä11.8.2009 14:52

    Sain juuri seuraavanlaisen vastauksen ko. ravintolasta viestiini:

    "Olen pahoillani, että keittiö on ollut huolimaton kyseisessä asiassa.
    Ymmärrän varsin hyvin,
    että ruuan tulee olla merkinnän mukainen, koska se voi aiheuttaa vakavia seurauksia.
    Olen pitänyt henkilökunnan kanssa asiasta palaverin ja painottanut, että ruokien on oltava jatkossa ehdottomasti merkintöjen mukaisia.
    Kiitos vielä tärkeästä palautteesta, joka oli enemmän kuin aiheellinen."

    Ystävällisin terveisin
    OY CHIC CATERING AB

    Eli hyvä kun vastasi. Luottamusta on tosin vaikea palauttaa...

  • Kari 364 viestejä12.8.2009 12:21

    Mä olen törmännyt samaan tilanteeseen, eli epätäsmällisyyksiin; netissä listaus kertoo tarjonnasta jotakin - saattaa olla L- ja/tai G-merkintä. Ulko-ovella saattaa olla sitten jo enemmän L:iä ja G:tä. Tiskiltä ottaessa noita merkintöjä sitten jo onkin. Mutta hankalin hallittava on se kun tuo kirjainmerkintä on, ja G-ruoan saa erikseen pyytämällä. Tuota juttua on vaikeampi arvata. Näin se välillä menee. Silloin ei auta kuin kysyä varmuuden vuoksi :O) Kari

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • KattiMatikka 271 viestejä12.8.2009 19:36

    Samaan olen Kari törmännyt, että G-ruokaa on mutta erikseen pyytämällä vaikka listassa on se G... Ja on joskus ollut mannapuuron kohdalla se G merkintä Itseä tuollainen lähinnä huvitti, koska tiesin tasan tarkkaan, että mannapuuro ei VOI olla G

    Nyt vaihtui oman lounasruokalani pitäjät Sodexhosta Amicaan ja ruoka ja merkinnät olivat ainakin oikein. Vielä piti kysellä salaatinkastikkeen gluteenittomuutta ja oma margariinia, mutta eiköhän se tästä.

  • Mainos

  • porajata 460 viestejä12.8.2009 19:45

    KattiMatikka kirjoitti:
    Samaan olen Kari törmännyt, että G-ruokaa on mutta erikseen pyytämällä vaikka listassa on se G... Ja on joskus ollut mannapuuron kohdalla se G merkintä Itseä tuollainen lähinnä huvitti, koska tiesin tasan tarkkaan, että mannapuuro ei VOI olla G

    Nyt vaihtui oman lounasruokalani pitäjät Sodexhosta Amicaan ja ruoka ja merkinnät olivat ainakin oikein. Vielä piti kysellä salaatinkastikkeen gluteenittomuutta ja oma margariinia, mutta eiköhän se tästä.

    Samat kokemukset täälläkin, aina pitää kysellä tarkennukset...

    Muuten meidän Amicassa kaikki salaattikastikkeet on aina Gluteenittomia, ainakin emäntä niin on vakuuttanut, tekevät ne myös itse paikanpäällä

  • keliaakikko97 107 viestejä29.8.2009 21:08

    Scan burgerissa kävi näin:

    Oltiin menossa syömään. Kassalla kysyttiin onko ranskalaiset g. Myyjä soitti ja ilmoitti, että on. Minulle tilattiin dippi ja ranskikset. Pöydässä kun ruoka tuotiin, kysyimme vielä dipin gluteenittomuutta. Tarjoilija kävi kysymäss. siihen väliin söin pari perunaa, ja tarjoilija tuli sanomaan:- Dippi kyllä on g, mutta ranskikset ei. Että sellasta!!!! Sain kyllä sieltä ilmaiseksi VARMASTI gluteenittoman hampurilaisen, mutta kyllä harmitti.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Eikku 25 viestejä17.9.2009 19:07

    annepanne kirjoitti:
    Minulla on tosi ikäviä kokemuksia työpaikkani vieressä olevan Lounasravintola Chicin ruokalistasta (ja kokista). Keväällä menin sinne nälkäisenä varmistettuani listalta, että sieltä löytyy gluteeniton vaihtoehto. Kassalla varmistin vielä, että onhan tämä annos nyt varmasti gluteeniton. Kassa kysyi kokilta, joka vastasi, että ei olekaan, siinä on vehnäjauhoja. Onneksi kysyin, vaihdoin sitten nakkikeittoon.

    Tänään olin taas menossa samaan paikkaan Tandoori-kanaa syömään. Soitin varmuuden vuoksi, että onhan tämä ruoka gluteeniton, kun listassa niin luvataan. Taas kysyivät kokilta, että laitoitko vehnäjauhoa kanaan - sanoi laittaneensa. Tämä on kyllä aivan pöyristyttävää välinpitämättömyyttä. Useimmat varmasti luottavat listaan ja syövät tietämättään noita iänikuisia vehnäjauhoja.

    Lähetin ravintolaan sähköpostia ja vaadin selitystä tuollaiselle ammattitaidottomuudelle. Vielä en kuitenkaan ole saanut mitään vastausta. Ravintola on Haagassa Kuljetuskuution talossa Nuijamiestentiellä.

    terveystarkastaja paikalle!!

  • Kalmia 48 viestejä19.9.2009 14:02

    "Ihanaa", minulle selvisi että koulumme oppilaskeittiö myy vehnätärkkelystä sisältäviä tuotteita luontaisesti gluteenittomina. Nyt selvisi sitten syy ihottumiini ja mahan sekaisuuteen >
    Taitaa lähteä tulikivenkatkuista postia keittiöön, mur!

  • keliaiti 36 viestejä20.9.2009 20:34

    Kirjoitinkin jo ikäviä tapahtumia ketjuun. Amarillossa gluteenittoman annokseen kuuluu ranskan perunat, jotka paistetaan samassa rasvassa, kuin muutkin. Se siitä gluteenittomuudesta.

  • Mainos

  • tuittuli 9 viestejä30.9.2009 19:12

    Kävin hakemassa 2 vkoa sitten ensimmäistä kertaa pizzan.Siis gluteenittoman sellaisen ihan pizzeriasta.

    Odotin paikanpäällä,jotta näkisin miten siellä homma hoidetaan.En nähnyt muuta kuin sen foliopohjaisen läpyskän uuniin menon ja perheen muiden normipizzojen pohjien jauhopöllyttelyn.Oli aika mielenkiintoiset fiilikset.

    Siinä sitä sitten kotona syötiin ja vietettiin perjantai-iltaa.Aamulla iho oli rakkuloilla kyynärpäistä,kasvoista ja päänähasta.Sitten kaapille nappaamaan Dapsonia ja fiilikset aika ahterista.Mietin,että jauhopölyä oli pitkin poikin,työntekijä ei mielestäni edes missään vaiheessa pessyt käsiään(teki siis pohjia välillä)ja valmiit pizzalaatikot pinottiin päälekkäin.Autoni pelkääjän puolen penkki oli myös jauhossa ( en sitä silloin illalla pimeässä nähnyt).

    Pizza sinäänsä oli varmaan tuotteen toimittajalta lähtiessään gluteeniton,mutta sitä se ei enään ollut pizzerian ympäristön jäljiltä.

    Tänään luin liiton lehdestä pizzavertailun.Kyllä nauratti.
    Kyseinen ketju sai arvostelun parhaat pisteet...

  • higga 209 viestejä30.9.2009 20:05

    tuittuli! Mulla samankaltaiset kokemukset: istuin katselemassa kun glut. pizzaa tehtiin. Samalla kauhalla otti tomaattikastikkeen ja levitti siihen pohjalle, samoista laatikoista nappas juuston yms. täytteet. Kun tarjos pizzaa mulle totesin vain "tota tomaattikastiketta et olis kyllä saanut laittaa samalla kauhalla". Omistaja ei sit antanutkaan pizzaa mulle vaan sanoi tekevänsä uuden. TÄllä kertaa teki sen siä takana ja aukoi uudet pussit täytteisiin. Uskoisin, että se meidän pizza oli oikeasti gluteeniton! Enää en soita pizzaa valmiiksi, haluan nähdä kuinka se tehdään! Hyvitystä sain 1.5l limpparipullon verran

  • Jezu  Ylläpitäjä30.9.2009 23:46

    tuittuli kirjoitti:
    Kävin hakemassa 2 vkoa sitten ensimmäistä kertaa pizzan.Siis gluteenittoman sellaisen ihan pizzeriasta.

    Odotin paikanpäällä,jotta näkisin miten siellä homma hoidetaan.En nähnyt muuta kuin sen foliopohjaisen läpyskän uuniin menon ja perheen muiden normipizzojen pohjien jauhopöllyttelyn.Oli aika mielenkiintoiset fiilikset.

    Siinä sitä sitten kotona syötiin ja vietettiin perjantai-iltaa.Aamulla iho oli rakkuloilla kyynärpäistä,kasvoista ja päänähasta.Sitten kaapille nappaamaan Dapsonia ja fiilikset aika ahterista.Mietin,että jauhopölyä oli pitkin poikin,työntekijä ei mielestäni edes missään vaiheessa pessyt käsiään(teki siis pohjia välillä)ja valmiit pizzalaatikot pinottiin päälekkäin.Autoni pelkääjän puolen penkki oli myös jauhossa ( en sitä silloin illalla pimeässä nähnyt).

    Pizza sinäänsä oli varmaan tuotteen toimittajalta lähtiessään gluteeniton,mutta sitä se ei enään ollut pizzerian ympäristön jäljiltä.

    Tänään luin liiton lehdestä pizzavertailun.Kyllä nauratti.
    Kyseinen ketju sai arvostelun parhaat pisteet...

    Kotipizzasta kyse?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • porajata 460 viestejä1.10.2009 09:30

    Nyt olen oppinut seuraamaan ruokalaan sisään tullessani, että onko pieni kattila amican keittiön liedellä ...

    Jos näkyy kattila niin tiedän heti että siinä on mulle ja muillekin "sairaille" jotain hyvää...olkoon ruokalistalla merkinnät vaikka mitä....

  • Jezu  Ylläpitäjä1.3.2013 23:48

    Tämä voisi olla oikea ketju tämän päivän tapahtumille. Kävin paikallisessa lounasravintolassa ja kuinka ollakaan bulgur-salaatti oli merkitty gluteenittomaksi. Huomautin asiasta kassalle ja vastauksena oli jotain tyyliin "taasko ne on merkannut sen gluteenittomaksi" ja "mikähän tänään on, kun listassa oli joku muukin virhe." Kiittelivät asian huomaamisesta, mutta melkuista toimintaa, jos jo huomattua virhettä ei ole viitsitty korjata ruokalistoihin.

    Muistakaa aina muistuttaa keittiöön, jos G-merkkejä on väärissä paikoissa, ei ne muuten opi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • gimme 11 viestejä5.3.2013 21:45

    Meidän työpaikkaruokalaan tulikin nyt keliaakikoita varten oma pikku-uuni ) Tähän asti olen joutunut syömään pääasiassa keittoa tai salaattia, koska kiertoilmauunin takia kontaminaatiovaara on suuri paistettaessa esim. kalaa samassa uunissa aamuisten leipien kanssa. Kyllä kiitin paljon henkilökuntaa asiasta! Mahtavaa asiakaspalvelua!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,017s