Sikainfluenssa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä22.9.2009 23:54

    Onkos teillä vielä kenelläkään ollut sikaflunssaa? Vähän jänskättää, kun vaimokokelaalle pukkasi aamulla kurkkukipu ja illalla 40c kuume. Ollaan kohta varmaan karanteenissa molemmat

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä24.9.2009 10:42

    Eipä ole...(vielä)

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Viveka 127 viestejä29.9.2009 15:11

    Mites Jezu kävi? Olikos se saparoflunssaa?

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Amarantti 35 viestejä18.10.2009 20:16

    Onko kukaan aikeissa ottaa rokotusta? Eikös keliakia ole auimmuunisairaus, jossa on alentuntu immuniteetti.- Olen nytkin flunssassa.- Käsittääkseni keliakiaan kuuluu hengitytieoireita. (luin jostain).- Mulla niitä on kyllä ollut...

  • Jezu  Ylläpitäjä18.10.2009 21:44

    Viveka kirjoitti:
    Mites Jezu kävi? Olikos se saparoflunssaa?

    Se ei koskaan selvinnyt. Mutta nyt on sitten itse sairasteluvuorossa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • KattiMatikka 271 viestejä18.10.2009 21:52

    Keliakia on autoimmuunisairaus. Mutta autoimmuunisairaudet eivät kategorisesti tarkoita samaa kuin alentunut immuniteetti vaan nimitys tulee siitä, että elimistö hyökkää itse itseään vastaan.

  • Amarantti 35 viestejä19.10.2009 10:51

    Anteeksi kirjoitusvirheet mun viestissä: mulla on huono tapa yrittää kirjoittaa nopeasti. Tuloksen näitte ed.viestissäni!!

  • Mainos

  • Ira 57 viestejä20.10.2009 19:30

    Siis olen käsittänyt näin, että jos keliakia on hoidettu tai siis on ruokavalio kohdallaan niin ei ole erityisesti suurempaa riskiä sairastua noihin flunssiin, mutta jos on esim ruokavalio lipsunut turhan usein tai on esim. tuo Iga:n puutostauti ( mitä on jonkinverran keliaakikoillakin) niin se aiheuttaa kyllä alentunutta immuniteettia. Nimenomaan saa helposti flunssatartunnan.

  • aspja 22 viestejä22.10.2009 20:31

    Otan aivan varmasti sikainfluensa rokotteen. Se kun on jo mun työnkin kannalta melkein "pakollinen". Olen nimittäin hoitoalalla. Kukas se sairaita hoitaa, jos hoitajatkin on sairaita.

  • helsbe 27 viestejä22.10.2009 20:51

    Minäkin olen hoitoalalla, mutta en todellakaan ota sikarokotetta. Sitä rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi ja sen ottamisessa on enemmän riskejä kun sikaflunssan sairastamisessa.

  • elluski 15 viestejä24.10.2009 17:24

    minäpäs riskiryhmäläisenä sain piikin olkaani muutama päivä sitten..:o
    jokainen tekee tässäkin kuten itse näkee parhaaksi ja mä näin tän asian niin et vähempi mun tapauksessa rokotteesta riskejä kuin itse taudista pitäis olla.

    keliakia v.-93

  • MariJo 77 viestejä25.10.2009 10:04

    Harkittuani asiaa olen päättänyt ottaa rokotteen heti ensi viikolla, koska saan sen työn puolesta. Uskon siihen, että tauti voi olla kuolemaksi mutta rokote ei.

  • Mainos

  • aspja 22 viestejä26.10.2009 11:11

    MariJo:n kanssa samaa mieltä. Tautiin on kuollut ihmisiä ympäri maailmaa ihan todistetusti, mutta rokotteeseen kuolleista ei ole vielä kerrottu.

  • Ira 57 viestejä26.10.2009 15:22

    sain ihan tavallisen kuumeettoman flunssan ja olin sängyssä kolme päivää, sydäntykytystä, verenpaine nousi huippulukemiin ja pöyrrytti. vielä yli viikon ,kun tauti alkoi niin yskin. olen miettinyt että mitenkähän minun käy jos saan sikainfluenssan..ei hyvältä näytä. otan ensiksi tavallisen influenssa rokotteen ja miten reagoin siihen (toivottavasti hyvin,edelliskerralla sydän kipuja) päätän otanko sikainfluenssarokotteen. jotenki mua sapettaa, kun "näytän" niin terveeltä ja mm. yks puolituttu ihmetteli miksi peruin lomamatkan ja kuittasi sikainfluenssa pelkoni sehän on ihan kuin tavallinen influessa, eihän terveet siitä sen enempää kärsi.Voi että tätä ihmisten viisautta. ja On varmaan turha toivoa ihmisiltä, että jos on terve niin voisko ottaa sen rokotteen, ettei levittäisi tautia. tämä on tosiaan turha toive. itsekin kun vielä olin superimmuniteetin piirissä parikymppisenä en olisi ikinä ottanut rokotetta ja en olisi ajatellut, että saatan tartuttaa ja levittää tautia. no sitä ajattelee toisin kun tulee oikein kipeäksi.

  • Mamma 117 viestejä18.11.2009 15:17

    Tänään kävin ottamassa possurokotteen. Pistokohdasta on olkavarsi vähän arka, toistaiseksi ei muita oireita ja toivottavasti ei tulekaan.

  • milla 412 viestejä19.11.2009 09:08

    En tiedä oliko possutauti , mutta oireet , kaikki oireet mulla oli . Nyt eka aamu ilman kuumeilua, olo alkaa muutenkin voimistumaan . Loppu viikko vielä huilata kotosalla. Ikinä en ole noin kipeä ollut :/

    Tyttö sai eilen rokotteen ja itsekin aijon sen ottaa kun tulee mahdollisuus.

  • Jezu  Ylläpitäjä29.1.2010 21:28

    No nyt on tämäkin heppu rokotettu. Rokoteasemalla oli enemmän rokottajia kuin asiakkaita ja piston jälkeen joutui odottelemaan vielä puoli tuntia - tämä kerrottiin tietty vasta piston jälkeen.

    Vähän oli seuraavana päivänä pää kipeä ja olkavarsi on ollut melko kivulias pari päivää. Ehkä tämä voittaa kuitenkin viikon kuumeilun sängynpohjalla?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä30.1.2010 18:24

    Meillä tuli rokottajatäti työmaalle. Työnantaja laski tietty ajansäästön! Jos kuutisenkymmentä naista ja muutama mies käy työterveydessä, menee siihen tuhottomasti työaikaa hukkaan.

    Olkavarsi oli pari päivää/yötä sen verran kipeä, ettei kauheesti petillä tullut vasemmalle kyljelle kääntyiltyä. Ja pää oli kanssa vähän outo.

    No eipä ainakaan sikatauti uhkaa, kun kolmen viikon päästä lähdetään reissuun.

  • Kari 364 viestejä30.1.2010 23:22

    Mielenkiinnolla odotan, mistä kutsu kuuluu. Ei ole vielä kuulunut. En ole kyllä sairastellutkaan,,, jos nyt ei keliakiaa lasketa

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • milla 412 viestejä31.1.2010 07:22

    Minä taisin pidellä sikataudin tuossa ennen joulua. Oli kyllä sellanen tauti ettei koskaan ole ollut. Kuumettakin oli, jota mulle ei ikinä nouse. Viisi päivää meni sairastaessa, sitten helpottui. Mutta rokotteen menen silti ottamaan ensi viikolla.

    Saa nähdä palaako se tauti taas ärhäkkäämpänä kevään aikana.

  • porajata 460 viestejä31.1.2010 09:03

    Työterveys piikittää meidänkin työmaalla

    eli työaikana voi käydä...

  • kaija 38 viestejä1.2.2010 12:13

    Meidän perheessä ei ole rokotetta otettu. Itse olin heti vastaan koko asiaa, koska rokotetta ei ole testattu. Kirurgi Antti Heikkilä puhui asiasta todella viisaasti yhdessä radio-ohjelmassa tammikuun aikana, ja hän oli rokotetta vastaan. Ei uskonut tehoon, koska juuri sika-infulenssaan sitä ei ole ehditty testata ollenkaan.

    Jälkiseuraamukset mitä yleensäkin rokotteista voi saada, ei tule sillä istumalla vaan ajan saatossa.

    Mutta se on hyvä asia, että jokainen voi itse päättää ottaako rokotteen vai ei. Joka vuosi Suomessa kuolee kausi-infulenssaan 500 - 1000 henkilöä. Muistaakseni tällä hetkellä on varmistunut 47 kuolemantapausta sikainfluenssaan sairastuneista.

    Terveydenhoitoalalla joskus työskennelleenä voin vain arvailla, mitä kaikkea kyseinen rokote sisältää. Sellaisia aineita en itseeni vapaaehtoisesti halua. Vaikka toki tämän päivän maailmassa on myrkkyjä muutenkin joka puolella, ruoassa, ilmassa... ym. Ja onhan se niin, ettei täältä kukaan hengissä selviä. Suurin osa niin sika- kuin kausi-infulenssan sairastaneista kuitenkin jatkaa elontaivaaltaan täällä maailmassa.

    Mutta päätös on jokaisen oma, hyvä niin. Mukavaa talven jatkoa kaikille

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä1.2.2010 12:47

    Taisi olla radiossa myöskin se, että Suomessa yksikään raskaana oleva nainen ei ole sairastunut sikainfluenssaan, kiitos tehokkaan rokotusohjelman.

    Kieltämättä sikaflunssapiikki aiheutti enemmän sivuvaikutuksia, kuin normi kausiflunssapiikki, jonka olen kerran ottanut, kun työnantaja tarjosi. Mutta vaikutukset ei mielestäni olleet niin pahoja, etteikö niitä normaali ihminen kestäisi. Mieluummin pienet sivuvaikutukset kuin viikon karmiva kuume.

    Se onkin sitten eri juttu, jos parin vuoden päästä kasvaa kärsä ja saparo

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • porajata 460 viestejä3.2.2010 08:12

    Noin on tämä epidemia edennyt....katso polusta

    http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf

    -varsinkin tuo käyrä näyttää sen hyvin

  • porajata 460 viestejä4.2.2010 12:52

    porajata kirjoitti:
    Noin on tämä epidemia edennyt....katso polusta

    http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf

    -varsinkin tuo käyrä näyttää sen hyvin

    Eilen oli TV:ssä juttua tuosta....

    eli vaikka pandemia on ohi niin pitäis rokote silti ottaa...

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s