Söin gluteenipitoista ruokaa vahingossa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Viveka 127 viestejä5.9.2009 10:58

    Tulipa tälllä viikolla tehtyä pahin moka koko gluteenittoman elämäni aikana. Työskentelen maamme tulevaisuuden toivojen kanssa, joten ruokailu on osa työpäivääni.

    Alkuun kurkistelin kaikkiin vuokiin ja totesin ,että muille oli jauhelihapihviä ja minulle kaksi kaalikäärylettä . Maidoottomille oli myös ruoka erikseen. Pikkupatoja oli siis edessäni monta.

    Kun olin jakanut ruoan muille, niin otin itse ruokaa. Lautaselleni päätyi kaksi pientä jauhelihapihviä, perunaa ja gluteenitonta kastiketta. Eli unohdin autuaasti, että minulle oli ne kaalikääryleet!

    Annoksen syötyäni santsasin vielä yhden pihvin salaatin kera. Tässäkään vaiheessa ei hälytyskellot soineet päässäni. Ruokailusta oli varmaan kulunut noin tunti, kun yhtäkkiä päähäni iski ajatus "Ne kaalikääryleet!".

    Vaikka tiesin tehneeni virheen, kävin vielä keittiöllä kysymässä pihveistä. Vehnäjauhojahan niissä oli. Nyt sitten podetaan täällä seurauksia. Auuh!

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Kiipuli 90 viestejä5.9.2009 18:16

    Voi kurjuus!

    Mäkin olen kerran todella väsyneenä syönyt gluteenillista pullaa! Olin niin väsynyt etten ikinä- en ollut edes ihan varma olenko unessa vai valveilla. Mahakipu sitten varmisti että valveilla olin...

    Olisi kiva saada joku ohje tällasten tilanteiden varalle. Auttaisko esimerkiksi iso määrä maitohappotabletteja, kun sen yhden tutkimuksen mukaan niistä voisi olla apua...?

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä5.9.2009 19:41

    Itselle ei vielä onneksi ole moista sattunut, mutta varmaankin jokaiselle keliaakikolle se tapahtuu tahtomattaan jossakin vaiheessa elämää. Olen tosin miettinyt, miten tuollaisessa tilanteessa pitäisi toimia ja oma mielipide on se, että sormet kurkkuun ja masu tyhjäksi. Melko brutaalia, mutta se toiminee?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Viveka 127 viestejä5.9.2009 19:57

    Tämä oli ensimmäinen kerta, kun sattui näin selkeä virhe. Olen kyllä ennenkin vahingossa syönyt jotain gluteenipitoista, mutta niinä kertoina olen havahtunut vasta mahakivun iskiessä.

    Kun tajusin syöneeni väärää ruokaa, olin ensiksi aivan hölmistynyt. En voinut uskoa tehneeni noin selkeän virheen! Jos olisin ollut kotona, olisin varmasti tehnyt Jezun ehdottaman tyhjennyksen. Mutta olin töissä, joten ei auttanut kuin hyväksyä asia ja jatkaa töitä.

    Jotenkin vieläkin tuntuu uskomattomalta miten huolettomasti mutustin niitä pihvejä... No, eipä auta murehtia enää. Nyt pitää vain toipua.

    Kiipuli kertoikin tuolla kokemukstaan, mites muilla? Onko tullut tällaisia suuria virhesyöntejä teille?

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Linda 34 viestejä6.9.2009 12:38

    Tietääkseni en ole näiden kolmen kuukauden aikana erehtynyt syömään gluteenia suurempia määriä mutta koska diagnoosista on vasta niin vähän aikaa ei suoleni ole vielä kokonaan parantunut ja pieniä oireita on välillä, harvoin kylläkin. Silloin on yksi pussi maitohappobakteeria kyllä auttanut. Minua on kyllä välillä epäilyttänyt olisinko saanut pieniä määriä gluteenia jostain kun välillä näitä lieviä oireita tosiaan on. Voisiko olla niin että jos pääasiassa syön gluteenitonta, suoleni on jo alkanut parantua eikä välttämättä heti oireile pienien määrien jälkeen mutta jos se toistuvasti saa näitä pieniä määriä se parannus ikäänkuin pysähtyy eikä olo koskaan tule täysin hyväksi? Mites te muut, oireiletteko samantien ihan pienenpienistäkin gluteenijäämistä?

  • Ira 57 viestejä8.9.2009 11:04

    Söin palan jotain patukkaa, joka olikin normaali-ihmisille tarkoitettua. Olin ostanut patukan gluteenittomia tuotteita myyvästä liikkeestä,joten luotin ostamaani gluteenittomuuteen. Tosin siis huomasin heti, että maku ja koostumus ei täsmää ja tutkailin tuoteselostetta ja vehnäleseitä sisälsi.

    Itse olen saanut neuvoja, millä voi hieman helpottaa ja avittaa suolta toipumaan. eli nestemäistä piitä ( piitä joka on tarkoitettu iholle ja hiuksille. se imeytyy verenkiertoon ja saattaa auttaa suolta. Joskus luin että tuo pii auttaa myös refluksitautisia. tekee suojaavan kalvon vatsaan. sitten on homeopaattinenlääke Silicea D12,globluliineja. itse käytin tuota Silicea globluliinia ja mielestäni auttoi suolistokipuihin, johon lääkärin määrämä Litalgin ei auttanut.

    Tuo Silicea todennäköisesti minun tapauksessa nosti verenpainetta, joten en käytä sitä enää. Joskus otan tuota nestemäistä piitä kuureina. Sitä saa luontaistuotekaupasta.

    maitohapot on kyllä varmasti ihan hyvä huitasta kuurina kanssa. Vahvistaa vastustuskykyä olettaisin.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s