Suosi suomalaista

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä13.2.2009 12:02

    Pulla kirjoitti:
    Tosin se suomalainen on kovin suhteellinen käsite. Ajatellaan vaikkapa jugurtteja, jotka on kotimaisen firman tekemiä, mutta sisältävät puolalaista mansikkaa.

    Tästä oli Kuluttajakuninkaassa juttua. Valion jogurttien marjat tulevat ulkomailta, vaikka jogurteissa on se Hyvää Suomesta -joutsenleima. Maito on 100% kotimaista, mutta muista lisukkeista vain 75% tarvitsee olla Suomesta.

    Ohjelmassa haastateltiin Valion edustajaa ja hän totesi, että marjoja ei vain ole tarpeeksi saatavilla Suomesta ja siksi käytetään ulkomaalaista.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Pulla 267 viestejä12.2.2009 18:31

    Useimmiten suosin suomalaista. Mieluummin olen ostamatta vaikkapa porkkanoita, jos ei ole kotimaisia. Tosin se suomalainen on kovin suhteellinen käsite. Ajatellaan vaikkapa jugurtteja, jotka on kotimaisen firman tekemiä, mutta sisältävät puolalaista mansikkaa. Mansikkajugurttia en osta koskaan.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä12.2.2009 17:44

    Kyllä suosin, eli ostan aina kotimaisia liha- ja maitotuotteita ja teen niiden välillä hintavertailua. Ja vaikka ruotsista tungettaisiin markkinoille kuinka halpaa maitoa tahansa niin ostan kyllä edelleen sen suomalaisen.

    Kasvisten kanssa tekee näin talvella hieman tiukkaa kun on hinnat korkealla, mutta yksinkertaisesti olen vähentänyt salaatin syömistä kotona (kuitenkin silloin kun salaattia kotona teen on ainekset suomalaisia).

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • milla 412 viestejä12.2.2009 17:42

    Kyllä, suosin suomalaista aina kun vain mahdollista!

  • Kalmia 48 viestejä12.2.2009 16:39

    Suosin suomalaista aina kuin se vain on mahdollista.

  • Jezu  Ylläpitäjä12.2.2009 16:27

    Kuten Vanhanen ja kumppanit ovat suositelleet, nyt vaikeina aikoina pitäisi ostaa kotimaisia tuotteita.

    Miten te teette ruokahankinnoissa? Suositteko suomalaista vai ostatteko sitä mikä on halvinta tai maistuu parhaalta?

    Itse suosin aina suomalaista, jos hinta ei ole tolkuttoman paljon suurempi kuin kotimaisella.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s