Tampereen kiinalaiset, thai- yms. ravintolat?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Nellie17 3 viestejä2.1.2015 16:39

    Hei,
    olen yrittänyt löytää googlaamalla vastausta, miten tamperelainen keliaakikko pystyy syömään kiinalaista, thai- tai intialaista yms. ruokaa paikallisissa paikoissa.

    Jos joku täällä on selvitellyt jo asiaa niin otan vinkkejä kiitollisena vastaan. Sen tiedän että intialainen Swagath onnistuu: siellä on merkintöjä listassa (lounasbuffetissakin oli) ja tarjoilijatar oli erittäin tilanteen tasalla kun kävimme siellä. Kertoi leivitysaineet ja muut.

    Myös uudehko intialainen Finlaysonilla on merkannut listaansa gluteeittomat annokset.

    Onko kellään kokemusta esim. Lotus Gardenista, Thai et Laosista, Thai Na Khonista ja mitä näitä suosittuja nyt onkaan? Tekisi kovasti välillä mieli kiinalaista tms. mutta en ole uskaltanut mennä.

  • MariJo 77 viestejä2.1.2015 22:56

    Jos en aivan väärin muista, täällä Tampereella keliakiayhdistys järjesti jonkin ruokailun Hämeenkadun Thai Na Khonissa. Joten siellä luulisi asiat olevan kunnossa, itse en ole kylläkään käynyt. Saa korjata, jos olen väärässä...

    Olen muutaman kerran syönyt Sammonkadun Pienessä Pandassa (ent.Saigon Mai). Olen jättänyt friteeratut syömättä, muuten syönyt lihakastikkeita surutta. Maha ei ole mennyt sekaisin.

    Hatanpään valtatielle Koskaria vastapäätä on avattu Purebite, sielläkin on ilmeisesti osittain aasialaistyyppistä tarjolla.

  • Rupert 74 viestejä4.1.2015 19:41

    Tammelantorilla malesialainen Borneo merkkaa myös erikoisruokavaliot listaan ja ainakin viime käynnillä oli merkinnät myös buffetissa. Rautatieaseman takana jatkuvasti nimeään vaihtavassa nepal/kiina/intia/thai ravintolassa oli välipäivinä buffetissa merkinnät, tosin ihan täysin niihin ei uskaltanut luottaa, mutta tarjoilija ymmärsi heti miksi naan-leivästä kieltäydyin. Thai et Laosissa tarjoilija osasi sanoa, että kaikki ovat gluteenittomia, tosin kevätkääryleet jätin silti varmuuden vuoksi väliin. Lotus gardenissa ei muistaakseni ole merkintöjä, eikä buffetin laatu reilu vuosi takaperin muutenkaan vakuuttanut. Golden Unicorn on ainakin omaan makuun kiinalaisempi paikka, tosin sielläkin taitaa joutua olemaan tarjoilijan asiantuntemuksen armoilla.

  • Nellie17 3 viestejä6.1.2015 12:22

    Hei, kiitos vinkeistä! Borneota en ole muistanutkaan, se otetaan kohteeksi pian. Siellä on kyllä ollut tosi hyvä ruoka. Ja arvatkaa mitä, nyt me ollaan menossa Thai Na Khoniin. Tosiaankin näköjään siellä on Keliakialiiton ruokailukin ollut joskus vuonna 2012, ja en voi sille mitään että tuollainenhan tekee suorastaan vaikutuksen Mies soitti sinne just ja siellä tunnuttiin ihan olevan kartalla näissä keliakia-asioissa. Ihanaa!

    Toki vielä noista kiinalaisista esimerkiksi voisin kuulla kokemuksia jos jollain on jo valmista harjoittelua niiden kanssa. Mutta nyt on intialaisen lisäksi näköjään thaimaalainen ruoka kohta taas lautasella mahdolista - hyvällä omallatunnolla. Kivaa ja kiitos vielä teille vastanneille!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s