Työnantajan kustantamat tarjoilut

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Kari 364 viestejä26.10.2012 16:53

    Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, siis firman suhtautuminen aiheeseen. Aikoinaan kun mulla G-diagnoosi paljastui, kävin heti seuraavana päivänä osaston sihteerin jutuissa asian kertomassa, samoin pomoni jutuissa samat kertomassa. Molemmat totesivat, että hyvä tietää, osataan ottaa tilausten yhteydessä huomioon. Pomo sanoi itsekin menevänsä testeihin josko vaikka jotain vastaavaa löytyisi. (En tiedä kävikö, on työpaikka jo entinen, pari ollut jo seuraavia sen jälkeen). Taitaa olla asiassa enempi haluamisesta kiinni ja asian ymmärtämisestä.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Testos 11 viestejä25.10.2012 20:46

    mulla taitaa olla "pullat" tai siis tässä tapauksessa kakut hyvin uunissa, sillä saan aina leivoksia, täytekakkua tai jotain muutakun noita surullisen kuuluisia muffinsseja.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä24.10.2012 22:25

    Mulla on sen verran ihanat työkaverit, että itse ei tarvinnut suuta aukaista kun pari työkaveria motkotti pomolle kun se oli pari kertaa minut unohtanut. Nyt sitten viimeisimmässä kahvituksessa minut oli muistettu ja oli ihan vastaavaa kuin muillekin

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • ponipimu 239 viestejä24.10.2012 20:26

    prkle että ottaa päähän. on tässä töissä kaverit taas kakkua syöny joka kuukausi, mulle on sulateltu mikrossa muffinsseja. viimeksi jo jätin syömättä kun ne on oikeesti aika pahoja.

    tänään oli yhden kivan työkaverin eläkekahvit, ja mulle taas niitä mikrotettuja muffineita, toisilla kermakakkua. kävin kahvihuoneen ovella toteamassa tarjoilun ja lähdin pois, kotia asti. työpäivä olis muutenki päättynyt kahvittelun jälkeen.

    mun mielestä muffinssi ei korvaa mitenkään täytekakkua, eihän siinä ole mitään hilloa eikä kermavaahtoa. eli pelkkää "kakkupohjaa" vaan. on se nyt prkle ettei yhtä talon ainoata keliaakikkoa voida tämän vertaa ottaa huomioon, kun olen asiasta jo kerran käynyt oikein toimitusjohtajan puheilla, pitääkö sinne nyt mennä kerran kuukaudessa hattu kourassa polvillaan anomaan jotain muuta kuin muffinsseja.

    anteeksi vuodatus, on vain niin paska fiilis, kaveritki vain voivoittelevat mutta kukaan ei oikeesti viitsi asialle mitään, eivätkä edes taida haluta, kukapa sitä nyt keliaakikon elämää ymmärtäisi saatikka haluaisi astua saappaisiin.

    keliaakikolle ruoka on koko elämä, miten sen saisi kaikki taviksetkin tajuamaan?

  • Reetta  719 viestejä28.6.2012 22:20

    Kyllä se vajaan kolmen euron leivos Sinulle olisikin vienyt firman konkurssiin !

    Itsekin joskus vuosia sitten kakkuja työmaalle tilanneena osaisin sanoa, että ei kakku 60 hengellekään ihan muutamalla eurolla irtoa, vaan vie kyllä sievoisen summan rahaa sekin.

  • ponipimu 239 viestejä27.6.2012 23:13

    oho, kaverit sai mansikkakakkua, minä muffinsseja, peräti 2kpl, mutta pieniä sellaisia, oliko tj reilulla päällä?

    saas nähdä jatkossa, oliko vain kertaluonteinen tarjoilu. mutta olipa kiva kun ei tarvinnut pelkkää kahvia juoda 60 hengen kakutellessa.

  • ponipimu 239 viestejä26.6.2012 17:43

    jahans, huomenna on sitte kakkujuhlat töissä. tiedustelu paikalliseen leipomoon kertoi että gluteeniton leivos maksaa 2,87e. lienee kuitenkin liian kallista työnantajalle... gluteenitonta pullaakin löytyy, kertoi leipuri.

    noh, minä tulen huomenna kertomaan lusikoinko tyhjää lautasta.

  • Mainos

  • aijako 9 viestejä23.6.2012 11:46

    Eihän tuo nyt liene enää tätä päivää... Meillä työpaikalla on vähän väliä jotkut kakku- tai pullatarjoilut ties mistä syystä ja aina löytyy myös keliakikoille sopivat pullat ja kakut. Ruokalan henkilökunta tulee jopa erikseen sanomaan, että gluteenitontakin löytyy. Itse en edes hirveästi välitä makeista leivonnaisista, mutta eipä paljoa viitsi jättää väliinkään kun erikseen vielä asiasta mainitaan.

  • Tuulia 29 viestejä22.6.2012 13:00

    Pyydä työterveyslääkäriltä todistus keliakian edellyttämästä gluteenittomasta ruokavaliosta ja anna se toimarille. Mainitse asiasta työpaikan luottamushenkilölle.

  • Reetta  719 viestejä22.6.2012 08:55

    Onpas tavallinen taukki tuo toimitusjohtaja. Joo menisihän siihen varmaan pari euroa "ylimääräistä", kun Sulle järkättäisiin jotain gluteenitonta. Jos säästää pitää, eikö voisi karsia kakuttelut taviksiltakin pois ? Siinähän vasta säästäisi ja paljon enempi, vaikka en tiedäkään, minkä kokoinen työporukkasi on.

    Mä varmaan jäisin pois koko tilaisuudesta ja jos joku ihmettelisi, toteaisin vaan, että (pelkkää) kahvia voi juoda kotonakin eikä tartte kattoo toisten kakunmässyttelyä.

    Itsellä se onnellinen olotila, että on oma työpaikkaruokala/keittiö ja sieltä tulee mulle ja toiselle keliaakikolle suunnilleen samaa kuin muillekin.

  • ponipimu 239 viestejä21.6.2012 22:03

    joo en minä niistä menneistä kahdesta vuodesta välitä.

    kysyin kakun tilaajalta voisiko tilata minulle gluteenitonta. oli kysynnyt ylemmältä taholta lupaa, ja sitä ei ollut herunnut. tämä tapahtui jo kuukausi sitten. selitys oli juurikin se että kenellekkään ei tilata mitään erikoisia.

    eilen sitten kävin itse toimitusjohtajalta kysymässä tästä tulevasta kesäkahvituksesta, voisinko saada gluteenitonta kakkua, ja vastaus oli edelleen että ei, ja kun se maksaa niin paljon ja kohta kaikki alkaa vaatimaan jotain erikoista.

    selitin että tämä ei ole mikään dietti vaan sairaus, että en voi syödä mitään venhää, ohraa ja ruista. tj sanoi että tietää kyllä, mutta edelleen että se tulee niin kalliiksi ja kun pitää säästää jne.

    en sitten enempiä kysellyt, kun kerta oli niin vaikiaa, ja oli kyllä paskat fiilikiset koko loppupäivän.

    mietinkin nyt josko jättäisi koko kahvitilaisuuden välistä.

  • oranki 35 viestejä21.6.2012 21:00

    Itse saan aina gluteenittoman vaihtoehdon ilmoittamalla. Pari viikkoa sitten oli yhdet eläkekahvit, muilla mansikkakakkua ja mulla suklaakakkupala, jota monet normi-ihmiset kuolaten kadehtivat. Jos teillä tilataan jostain tarjoilupalvelusta kakut valmiiks, niin gluteeniton (esim. leivos) ei pitäis olla mikään iso juttu. Jos joku käy ne hakee kaupasta, niin onhan se sit isompi vaiva, mut voihan se ostaa vaikka kerralla enemmän pakkaseen ja sulle on jatkossakin tarjoilut valmiiks (eikä silloin ole suhteessa ees niin kallista)!

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä21.6.2012 13:11

    Aivan, siinä tapauksessa on todellakin riski joutua silmätikuksi! Mutta tuota kahta vuotta ei mielestäni voi laskea koska et ole koskaan aikaisemmin asiasta sanonut. Kuka tuon kakun aina tilaa? Ilmoita sille henkilölle että jatkossa sitten gluteenitonta kiitos. En minä ole kysynyt että saisinko gluteenitonta, olen aina vain ilmoittanut että tarjoilua varten ruokavalioni on gluteeniton. Ei se kakkua välttämättä ole mutta sitten jotain muuta tarjottavaa kuitenkin.

  • ponipimu 239 viestejä21.6.2012 12:28

    no sehän nyt on selvä asia että jos asiaa aletaan enempikin ruotimaan niin silmätikuksi joudun väistämättä ja saan nillittäjän leiman otsaani.

    kakkua töissä syödään kerran kuukaudessa, se on perua 15vuoden takaa jolloin saimme palkkioksi hyvästä myynnistä kakkua. perinne on sitten jatkunut joka kuukausi. eli olen tässä kahden vuoden aikana seurannut sivusta kavereiden kakun syöntiä.

  • Tallulah 476 viestejä21.6.2012 10:31

    En usko että mitään säädöstä asiasta löytyy, koska työnantajan ei ole pakko tarjota kakkua kenellekään. Yksi kakkutarjoilu ei varmastikaan täytä kriteerejä syrjinnästä.
    Tuota en kyllä ymmärrä että miten muka joudut silmätikuksi?

  • ponipimu 239 viestejä21.6.2012 01:01

    meillä on töissä ens viikolla kesäkahvitus ja lomalahjojen (paitojen tms.) jakelu. Koko työporukka kokoontuu ja tj pitää jonku puheen, päälle kahvit ja kakkua.

    kävin sitten tänään kysymässä saisinko gluteenitonta kakkua, ei kuulemma aleta kenellekkään tilaamaan mitään erikoista, on kuulemma niin kallistakin ja plaa plaa.

    olinpa hieman tyrmistynyt, siis mun pitää kattella vierestä kun kaverit vetää kakkua.

    onkohan jokin säädös tai laki tai jotain olemassa jotta minäkin voisin vaatia kakkua. Onko ainoat keinot olla vain hiljaa tai nostaa syyte syrjinnästä, epätasaarvoisesta kohtelusta tms. jonka seurauksena joudun silmätikuksi.

    en ole aiemmin käynyt kyselemässä gluteenitonta tarjoilua koska sairauteni todettiin äitiysloman aikana, ja en vain ole viitsinyt vaatia mitään tässä parin vuoden aikana, nyt vaan alkoi tuntumaan että ospa kiva syödä kakkua.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s