Uudet hampparit Mäkkärillä

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä12.8.2013 13:03

    McDonalds on vaihtanut gluteenittoman hampurilaissämpylänsä uuteen. Myös uuden sämpylän toimittaa Moilas Oy, mutta sen pitäisi olla nyt pehmeämpi kuin aiemmin. Valitettavasti gluteenittoman sämpylän tunniste, rasti pohjassa on hävinnyt uudesta tuotteesta. Uusi tuote päivittyy Mäkkäreihin sitä mukaan kun vanhat varastot on syöty pois.

    Annikille kiitos tiedosta

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Lianna 55 viestejä12.8.2013 14:03

    Joo, tuote on luontasesti gluteeniton!

  • Mainos

  • Jontsa 67 viestejä12.8.2013 14:45

    No jo oli aikakin Toivottavasti on yhtä hyvä kuin Hesen uusi sämpylä.

  • honda 89 viestejä12.8.2013 20:14

    miksi moilas oy ei myy sämpylöitä kaupassa jos kerran niitä saa hampurilais paikoista.ihmettelen asiaa....

  • Juulin 187 viestejä13.8.2013 07:26

    Voi olla, että heillä on sopimus, että myydään vain Mäkkärillä. Ja että Mäkkäri on pyytänyt/maksanut Moilakselle, että kehittävät juuri heille uuden sämpylän.

    Eikä tämän kautta ole järkeä, rahallisesti, myydä kaupassa, kun Mäkkäri haluaa ostajia heidän "ruokaloihinsa".Ostavathan he muutakin kuin sen hampparin.

  • Vesiperhonen 20 viestejä13.8.2013 23:43

    Juulin kirjoitti:
    Voi olla, että heillä on sopimus, että myydään vain Mäkkärillä. Ja että Mäkkäri on pyytänyt/maksanut Moilakselle, että kehittävät juuri heille uuden sämpylän.

    Eikä tämän kautta ole järkeä, rahallisesti, myydä kaupassa, kun Mäkkäri haluaa ostajia heidän "ruokaloihinsa".Ostavathan he muutakin kuin sen hampparin.

    Kävin Pieksämäki keikalla Moilasella ja kysyin noista hampurilais-sämpylöistä ja minulle vastattiin näin: Eli Heseen ja Mäkkäriin on tullut entisestä hampurilaisesta parannettu versio joka ei lämmittäessään mene sitkeäksi tai kovaksi kuten entinen meni! Eli sama hampurilainen, mutta sen koostumusta on parannettu! Niin ja kaikille tiedoksi että Mäkkäri ja Hese on myynyt ennenkin Moilas oy:n hampurilais-sämpylää ja myy edelleen.

    Moilas myy myös myös tosi hyviä hampurilaisia pihvillä, joita saa jokainen täytellä mielensä mukaan. Olen syönyt monet hampurilaiset ja tykännyt niistä kovasti, koska niissä ei mene sämpylä kovaksi ja pihvi on hyvän makuinen!

    http://www.moilas.fi/fi/?ID=2351

  • Vesiperhonen 20 viestejä13.8.2013 23:51

    Jontsa kirjoitti:
    No jo oli aikakin Toivottavasti on yhtä hyvä kuin Hesen uusi sämpylä.

    Hesessä ja Mäkkärissä on sama Moilasen sämpylä ollut ennenkin ja on nytkin, mut parannettu versio entisestä eli ei muuta eroa. Tieto on lähtöisin suoraan Moilaselta kun kävin siellä ja tiedustelin samalla asiaa.

  • Mainos

  • J-T 91 viestejä16.8.2013 10:32

    Kuinkahan huolettomasti näin niinkun yleensä mäkkärissä tai hesessä uskaltaa gluteenittomia syödä?

  • Soffiine 44 viestejä16.8.2013 13:40

    Vielä kun saisi gluteenittoman leivityksen vaikka Hesen ja Mäkkärin kana-ja kalapihveille. Helpoltahan se matkan päällä tuntuu keliakiaa sairastavastakin kurvata autolla drive-in -kaistalle ja hakea syötävää pikaruokalasta.

    Kaupat ja ruokateollisuus saisivat miettiä keliaakikkoja ja asiakkaidensa tarpeita aika paljon enemmän.

    Eikä se ole "vain muoti-ilmiö" jos ihmiset ajattelevat oikuttelevia vatsojaan, refluksitautejaan, diabetesta ja ylipainoa, ja tahtovat ruoastaan pois vehnän. Se on hyvää palvelua ja asiakkaiden huomioimista jos tällaiseen "huhuiluun ja etsintään" osataaan nopeasti vastata.

  • jeah 5 viestejä16.8.2013 21:03

    Olen samaa mieltä Soffiinen kanssa. Olen pitkään odotellut kala ja kanapihvien sopivuutta keliaakikoille.
    Täytyy toivoa, että nämä muoti-ilmiöt vauhdittaisivat asiaa.

  • gimme 11 viestejä25.8.2013 20:44

    Mun on pakko hehkuttaa näitä gluteenittomia hampurilaisia! Söin eilen Mäkkärin gluteenittoman hampparin ja sämpylä oli todella hyvä! N. 15 vuotta niitä kivikovia ja sitkeitä hampurilaisia joutui kestämään, mutta odotus palkittiin! Suosittelen!

    Ja J-T: Itse syön kyllä rohkeasti, koskaan en ole reagoinut hamppareista! Joissain Heseissä olen kyllä törmännyt siihen, että ranskalaiset paistetaan samassa öljyssä nuggettien kanssa, eli eivät voi taata gluteenittomuutta. Mutta Mäkeissä, joissa olen käynyt, on omat öljyt ranskiksille

  • ponipimu 239 viestejä5.9.2013 22:25

    Viime viikonloppuna Kokkolan mäkkärissä käytiin ja kun sain oman ateriani ja haukkasin hampparia, syljin takaisin ja olin ihan ihmeissäni.

    Se sämpylä näytti ihan tavalliselta, mutta maku oli outo. Jotenkin makea ja seesaminsiemenet maistuivat "palaneilta". Piti hartaasti tutkia sämpylää ja verrata miehen tavalliseen sämpylään ja kyllä se oli gluteeniton. Mutta olin kyllä hämmästynyt. Söin kaiken kun nälkä oli, eikä tullut oireita

    Mutta se maku vieläkin ja ihmetys kun rakenne oli niin erilainen, varmaan tässä on tottunut neljän vuoden aikana jo niin siihen sitkeämpään versioon ettei millään usko että sämpyläkin voi olla ihanan pehmeää..

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä6.9.2013 10:37

    Olenko mä ainoa joka ei pitänyt tuosta uudesta sämpylästä? Mun mielestä se maistui pelkälle jauholle!

  • Hennamarjatta 21 viestejä6.9.2013 21:26

    Tyttöni 13 v ei koskaan oppinut tykkäämään siitä vanhasta gluteenittomasta hampurilaisesta, joten niinä harvoina kertoina kun mäkkärissä kävimme, hän söi pelkät ranskalaiset. Luin tältä sivulta uudesta sämpylästä ja puoliväkisin laitoin hänet maistamaan uutta hampurilaista. Hän suorastaan ahmi ruokansa ja oli iloinen, kun vuosien jälkeen sai mäkkäriltä hyvän hampurilaisen.

  • Suviih  629 viestejä17.9.2013 18:39

    Nyt kävin itsekin testaamassa ja vau Ensimmäisen haukun jälkeen tarkastin hampurilaisen rasiasta, että siinä varmasti on gluteeniton-tarra. Kerrankin ei tarvinnut ns. hampaat irvessä kiskoa siitä sämpylästä palasta Pehmeä ja oikein hyvänmakuinen sämpylä, suosittelen muitakin testaamaan jos ette ole jo käyneet.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Snapster 3 viestejä24.11.2013 20:59

    Kyllä! Liityn uuden hampurilaisen fanijoukkoon. Pitkän aikaa joko söin pelkät ranskalaiset tai sain hampurilaiskaupan päälle pahan mielen, mutta nyt... Ah! Taivaallisen pehmeä sämpylä, ihanan paljon ihanasti paahtuneita seesaminsiemeniä päällä, sisältö pysyi sämpylän sisällä... Loistavaa! Hyvä Moilasen tuotekehittelijät! Hyvä Mäkki!

    Hyvä hamppari, parempi mieli.

  • glutfri 1 viesti10.5.2014 14:42

    Minule kerrottiin ravintoterapeutilla, että ranskalaisia ei voi syödä näissä hampurilaispaikoissa, sillä vaikka ranskalaiset itsessään ovatkin gluteenittomia, paistetaan ne kuitenkin samassa rasvassa nugettien yms leivitettyjen tuotteiden kanssa. Tätä ei välttämättä tule ajatelleeksi laisinkaan.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä10.5.2014 20:03

    glutfri kirjoitti:
    Minule kerrottiin ravintoterapeutilla, että ranskalaisia ei voi syödä näissä hampurilaispaikoissa, sillä vaikka ranskalaiset itsessään ovatkin gluteenittomia, paistetaan ne kuitenkin samassa rasvassa nugettien yms leivitettyjen tuotteiden kanssa. Tätä ei välttämättä tule ajatelleeksi laisinkaan.

    Mäkkäreissä taitaa kaikissa olla omat rasvakeittimet ranskalaisille ja Heselläkin monissa paikoissa. Kannattaa varmistaa tilausta tehdessä, että näin on. Itse olen syönyt huoletta Mäkkärin ranskalaisia ilman oireita. Valitettavasti kaikkien ravintoterapeuttien tietotaso keliakiasta ei välttämättä ole ihan sillä tasolla kuin pitäisi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Rupert 74 viestejä10.5.2014 21:34

    Toisekseen onko samassa rasvassa paistaminenkaan kovin iso riski? Mielestäni kontaminaatioriski on lähinnä silloin jos nugetit uivat samassa rasvassa täsmälleen samaan aikaa ranskalaisten kanssa, sillä muuten nugeteista irronneet murut kyllä palavat kuumassa rasvassa nopeasti, enkä oikein usko, että hiiltynyt jauhohippu enää mitään gluteenia sisältää.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,013s