Vaalit 2011

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä26.3.2011 16:30

    Glu.fi:n vaalisivu avautui ja ensimmäiset ehdokkaat ovat jo ilmoittautuneet tukevansa hyvää asiaa. Käy tsekkaamassa ja katso löytyisikö listalta sinua miellyttävä ehdokas.

    Lista päivittyy jatkuvasti sitä mukaan kun saan poliitikoilta vastauksia. Ehdotuksia listan järjestyksestä otetaan myös vastaan.

    Keliaakikon asialla Eduskuntavaaleissa 2011

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä26.3.2011 18:32

    Missäs luuraavat isompien puolueiden ehdokkaat ? Eivätkö olekaan keliaakikon asialla ?

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä26.3.2011 21:37

    Reetta kirjoitti:
    Missäs luuraavat isompien puolueiden ehdokkaat ? Eivätkö olekaan keliaakikon asialla ?

    Ongelma on nyt se, että noita lupauksia on tullut niin paljon, että menee tovi, että saan ne kaikki näytille. Eiköhän sieltä löydy isompienkin puolueiden ehdokkaita

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä28.3.2011 00:35

    Huh, täytyy myöntää, että yllätyin ehdokkaiden antamasta tuesta ruokavaliokorvauksen korottamisen suhteen Listalta löytyy jo 41 nimeä ja postilaatikossa yli 100 kannanottoa odottaa lisäystä sivuille. Eli menee vielä jokunen päivä, ennen kuin kaikki keliaakikon asiaa ajavat ehdokkaat on lisätty listaukseen.

    Monella tuntuu olevan omakohtaisia kokemuksia keliakiasta, joten kannattaa lukea avoimet vastaukset.

    Yritän saada vaalipiirikohtaisen listauksen käyttöön mahdollisimman pian.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Pulla 267 viestejä28.3.2011 12:13

    Mikä se "uloshengitysilman analyysi" on?!

  • Jezu  Ylläpitäjä28.3.2011 12:27

    Pulla kirjoitti:
    Mikä se "uloshengitysilman analyysi" on?!

    Itse pohdiskelin samaa. Ehkäpä pitää kysyä suoraan ehdokkaalta

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • evita 62 viestejä28.3.2011 12:53

    Josko olisi mennyt puurot ja vellit sekaisin. Helikobakteeria pystytään kyllä testaamaan hengitysilmasta.Tiedä sitten olisiko keliakiaan kehitteillä sellaista.En ole ainakaan kuullut, enkä netistä löytänyt tietoa.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä28.3.2011 16:20

    Nyt kun ehdokkaita on tarjolla jokaisesta vaalipiiristä, laitoin vaalipiirikohtaisen listauksen näytille. Illalla tulee lisää ehdokkaita näytille, muista siis tarkistaa tarjonta säännöllisesti

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä30.3.2011 00:49

    Uuuh... vieläkin 100 ehdokasta lisäämättä. Onneksi vastauksia tulee kokoajan vähemmän, joten ehkä ehdin nuo lisäämään vielä tällä viikolla

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Pulla 267 viestejä30.3.2011 22:50

    Pensasmustikka meni kanssa vähän yli... ja tuo "Keliakia on sairaus siinä missä muutkin" jotenkin särähtää korvaan.

  • Jezu  Ylläpitäjä2.4.2011 15:07

    Huhhu. Melkoinen projekti. Nyt on kaikki tähän mennessä ilmoittautuneet ehdokkaat lisätty. Heitä on yhteensä 232. Nyt keskitytään listauksen paranteluun ja mattimyöhäisten lisäämiseen

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä3.4.2011 21:17

    Aika paljon on keliaakikolla ystäviä. Saas nähdä onko lupakset enää mielessä, jos paikka kolahtaa ?

    En kauheen tarkkaan kaikkia lukenut, mutta joku lupaili järjestää vaalimökille gluteenitonta kahvin kanssa. Täälläkin olisi ollut perjantain markkinoilla tori täynnä ehdokkaita, mutta toisella paikkakunnalla olevan työn takia en päässyt katsomaan, mitä olisi ollut tarjolla.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä6.4.2011 15:31

    Reetta kirjoitti:
    Aika paljon on keliaakikolla ystäviä. Saas nähdä onko lupakset enää mielessä, jos paikka kolahtaa ?

    Itse miettinyt samaa Tosin olen suosiolla jättänyt ympäripyöreät vastaukset pois listalta. Ja on korotusta vastustanutkin useat ehdokkaat. Ehkäpä laitan näiden kommenteista parhaat palat näytille jossain vaiheessa, sen verran kummallisia perusteluja ollut

    Jätän listalle vaalien jälkeen ne, jotka pääsevät eduskuntaan, niin voitte sitten seurata ketkä pitävät lupauksensa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Tallulah 476 viestejä6.4.2011 16:10

    Puoluekurin vuoksi yksittäisen ehdokkaan lupauksilla ja sanomisilla ei ole mitään merkitystä. Siksi itse en koskaan katso yksittäisten ehdokkaiden vaalilupauksia, koska saman puolueen ehdokkailla on monesti vastakkainen kanta asioihin, ja puolueen kanta ratkaisee. Ainoa keino saada korotus on se, että joku isoista puolueista kannattaa asiaa ja katsoo sen tärkeäksi. Yhden keliaakikon parikymppinen kun ei ole niitä tärkeimpiä asioita koko valtion tasolla (ainakaan toivottavasti).

  • Jezu  Ylläpitäjä6.4.2011 16:20

    Tallulah kirjoitti:
    Puoluekurin vuoksi yksittäisen ehdokkaan lupauksilla ja sanomisilla ei ole mitään merkitystä. Siksi itse en koskaan katso yksittäisten ehdokkaiden vaalilupauksia, koska saman puolueen ehdokkailla on monesti vastakkainen kanta asioihin, ja puolueen kanta ratkaisee. Ainoa keino saada korotus on se, että joku isoista puolueista kannattaa asiaa ja katsoo sen tärkeäksi. Yhden keliaakikon parikymppinen kun ei ole niitä tärkeimpiä asioita koko valtion tasolla (ainakaan toivottavasti).

    Kyllähän tuolta listalta pystyy aika hyvin päättelemään, mitkä puolueet asiaa tukevat. Puolueen mielipide muodostuu kuitenkin yksittäisten edustajien näkemykistä - ainakin toivoin näin

    Ja kyllä se muutama kymppi voi sille pienituloiselle olla iso asia vaikka kansantalouden mittakaavassa onkin pisara vedessä.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Suviih  629 viestejä6.4.2011 20:14

    Jossain määrin tuolta listalta voi huomata sellaista pienempien puolueiden ja vähemmän tunnettujen ehdokkaiden äänten kalastelua (eli äänten toivossa yritetään olla ajamassa vähän kaikkien asiaa vaikka koko asia ei välttämättä olisi ehdokkaalle edes entuudestaan tuttu). Mutta hyvä, että asiaa tuodaan esille, näin saadaan ehdokkaita ja tulevia kansanedustajia kiinnittämään huomiota asiaan.

    Puoluekurin vuoksi äänestän itsekin pääasiassa puoluetta, mutta toki sitten sieltä itselle mieluisan puolueen ehdokkaista valitsen vielä sen, jonka ajatukset vastaavat omiani.

    Tällaisen muuten bongasin tuolta vapaista kommenteista:

    "Tattari- tai speltti ei sovi kaikille vaan on hankittava kalliita ulkomaisia tuotteita."

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Pulla 267 viestejä7.4.2011 12:37

    Ei se ole pelkästään äänten kalastelua, jos pienten puolueiden ehdokkaat ovat "pienen ihmisen asialla". Suuret puolueet eivät ajattele vähävaraisempia tai yksittäisiä ihmisiä.

  • Mainos

  • Pulla 267 viestejä7.4.2011 12:38

    Olisi kiva nimenomaan nähdä, kuka EI kannata keliakiakorvausta edes tuohon 48 euroon, joka sekin on tosi pieni.

  • Tallulah 476 viestejä7.4.2011 15:03

    Kaikkihan varmasti asiaa kannattavat, teoriassa. Se, että asiaa teoriassa kannattavasta ehdokkaasta tulee käytännössä asialle jotain tekevä kansanedustaja on taas aivan toinen asia.

    Itse, vaikka keliaakikko olenkin, lähtisin ensin siitä että saataisiin tuo 21 euron korvaus myös vilja-allergikoille.

  • Jezu  Ylläpitäjä7.4.2011 15:16

    Tallulah kirjoitti:
    Kaikkihan varmasti asiaa kannattavat, teoriassa.

    Itse asiassa puolen tusinaa vastusti ajatusta jopa varsin kärkevästi. Täytynee laittaa parhaat lainaukset tänne Iso osa kannatti korotusta vain pienituloisille. Listalla on vain ne, jotka eivät asettaneet ehtoja.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä13.4.2011 15:34

    Lisäsin viimoiset matti- ja mervimyöhäiset listalle. Muutin myös järjestyksen satunnaiseksi, niin kaikki saavat tasapuolisesti huomiota. Vasta vaalipiirin ja puolueen valitsemisen jälkeen ehdokkaat menevät numerojärjestykseen.

    Onko listasta ollut teille hyötyä? Onko kukaan tehnyt äänestyspäätöksiä listan perusteella? Itse en ole vielä ehtinyt äänestää ja sopivan ehdokkaan löytäminen on ollut tällä kertaa haasteellista. Alan kuitenkin kallistua sen suuntaan, että äänestän erästä listalta löytyvää henkilöä. Loppu jääköön vaalisalaisuudeksi

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Tallulah 476 viestejä13.4.2011 15:54

    Mun ehdokkaani ei ole tuolla listalla, enkä tiedä kannattaako hän korotusta vai ei kun en ole kysnyt. Olen siis jo äänestänyt ja pitkästä aikaa mulle oli itsestään selvää ketä äänestän, sillä tunnen ehdokkaani. Suurin osa asioista on mulle tärkeämpiä kuin tämä, joten mulle tuolla listalla ei ole mitään merkitystä.

  • Mainos

  • Pulla 267 viestejä13.4.2011 20:11

    Oma ehdokkaani on listalla. Odotin niin kauan, että hänkin vastasi, ennen kuin äänestin. Ja itse asiassa lähestyin häntä jo FB:ssa...

  • ponipimu 239 viestejä13.4.2011 22:54

    minun ehdokkaani ei ole listalla eikä hän ole edes vaivautunut vastaamaan sähköpostiini kyseltyäni asiaa.

    lauantaina käyn jututtamassa henk.kohtaisesti ja tarkastan samalla gluteenittoman tarjonnan vaalibussista, ja mikäli meidän näkemykset eivät kohtaa en häntä äänestä.

  • LG1982  164 viestejä16.4.2011 13:08

    Osalle asia ei taida olla lainkaan tuttu vapaista kommenteista päätellen. Lopuista isolla osalla tuttuja keliaakikkoja, joka vaikuttanee heidän mielipiteisiinsä. Moni tuntuu myös rinnastavan keliaakikot automaattisesti vähäosaisiksi. Vapaista kommenteista päätellen kristillisten puolueohjelmassa olisi korotus mainittuna, mutta en ole tarkastanut asiaa. Omaan äänestyskäyttäytymiseen tällä ei vaikutusta, mutta kiva kuitenkin lukea ehdokkaiden ajatuksia asiasta.

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s